Ik ben bezig met het opzetten van een diskless client en de server waarop deze in gaat loggen. Nu heb ik met de configuratie van NFS wat moeite. Bij een diskless client moet de geexporteerde root directory (/opt/ltsp/i386 in dit geval, Linux Terminal Server Project) gedeeld worden met
Maar als ik deze regel in /etc/exports zet blijft exportfs -a hangen en wordt er niets gedeeld. Als ik no_root_squash weghaal werkt het wel en kan ik vanaf localhost of een andere linux computer gewoon de export mounten.
Waarom wil no_root_squash hier niet? Ik kan in de manpages of google niets vinden over exportfs die blijft hangen vanwege no_root_squash..
Misschien relevant: Gentoo Linux 1.3a, kernel 2.4.19-xfs
code:
1
| /opt/ltsp/i386 192.168.0.0/255.255.255.0 (ro, no_root_squash) |
Maar als ik deze regel in /etc/exports zet blijft exportfs -a hangen en wordt er niets gedeeld. Als ik no_root_squash weghaal werkt het wel en kan ik vanaf localhost of een andere linux computer gewoon de export mounten.
Waarom wil no_root_squash hier niet? Ik kan in de manpages of google niets vinden over exportfs die blijft hangen vanwege no_root_squash..
Misschien relevant: Gentoo Linux 1.3a, kernel 2.4.19-xfs