Wisselframe Harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 19:04
Ik wil een wisselframe met koeling kopen voor mijn harde schijven. Nu zie ik bij Alternate staan geschikt voor 'U100'. Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

De harde schijven worden met het moederbord verbonden door middel van 80 aderige kabels die geschikt zijn voor UDMA 66.

Ik wil niet het risico lopen dat ik een wisselframe koop waarin mijn harde schijven niet werken.

Wie kan mij verlichten in deze. 8)

Verwijderd

De verbinding van je rekje waar je hd in zit, naar je ide kabel, kan maximaal UDMA 100 aan.
Dus deze kun jij met je UDMA 66 ook gebruiken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Yep, heb ik ook, werkt prima. Neem wel de metalen versie, niet zo'n plastieke, die zijn bagger.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:21
Wisselframe? Zijn dat van die 5.25 bays met een handvat, waarin je hd zit?

• One_Gandalf
Microkid schreef op 24 augustus 2002 @ 15:32:
Yep, heb ik ook, werkt prima. Neem wel de metalen versie, niet zo'n plastieke, die zijn bagger.
Bij Alternate zie ik twee wisselframes die geschikt zijn maar in beide wisselframes is plastic verwerkt:

1) HD-wisselframe AT

Het inbouwframe is gemaakt van plastic, de boven en onderkant van de bracket is van metaal. De rest van de bracket is ook van plastic, de beugel klapt weg bij het omdraaien van het sleuteltje. In het frontje is een koeler ingebouwd. 3 LEDs (Power/Activity/koeler)

2) HD-wisselframe U66-Pro

Het inbouwframe en de boven en onderkant van de bracket zijn van metaal de rest van plastic. De beugel aan de voorkant klapt weg bij het omdraaien van het sleuteltje. In het frontje is een koeler ingebouwd. Een tweede kan aan de achterkant van het frame geplaatst worden

Van de tweede is het inbouwframe van metaal in tegenstelling tot de eerste. Maar verder bestaat het tweede wisselframe uit plastic. Doel je alleen op het inbouwframe of moet het hele aparaat van metaal zijn? En waarom eigenlijk? :?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

betere koeling met de metalen.
Kan wel eens handig zijn als het een 'redelijk' permanente oplossing is voor je.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Enigste verschil is dat de interne kabel van een paar centimeter bij de ene 40-aderig(PIO-UDMA33) is en bij de andere 80-polig(dus geschikt voor UDMA66/100/133)

• One_Gandalf
Ik heb zojuist een mooiere oplossing gevonden voor mijn koelprobleem. Namelijk een zogenaamde 'Thermaltake Hardcano 5 Chrome'. Dit lijkt me voor mij de aangewezen oplossing. Ik heb helemaal geen wisselframe nodig ik wil alleen mijn harde schijven extra koelen. Misschien heeft iemand nog een tip voor de beste keuze uit het assortiment van HardCano met betrekking tot koeling en geluidsoverlast. :P

Ik weet niet hoe ik bij die wisselframes terecht ben gekomen. :?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Wisselframes(mobile hdd racks) zijn iid handig, zoek er zelf 1 van aluminium maar dan in het zwart... uiteraard zonder succes ;)

De Lian-Li RH-322 is wel nice
Afbeeldingslocatie: http://www.wjasp.com.tw/upload/a0000010/en_US/prd_390.jpg

Ook in het zilver als RH-321
Afbeeldingslocatie: http://www.wjasp.com.tw/upload/a0000010/en_US/prd_389.jpg

Alleen natuurlijk geen 1 NL shop die die dingen verkoopt :(
Pagina: 1