Hoe makkelijk een printje maken van een topic?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer net even een topic uit te printen voor iemand die geen internet heeft. Ik dacht dat doe ik zo even!
....Maar niet heus.. in IE6 kapt ie de pagina spontaan af aan de rechterkant:

Afbeeldingslocatie: http://s-loops.com/temp/gotprint.jpg

En in WordXP moet je eerst 80 miljard instellingen veranderen voordat t er een beetje uit ziet, en dan nog zijn de table-cellen veel te groot waardoor je gauw aan 1 a 2 posts per pagina zit.. en ik heb echt geen zin om die allemaal 1 voor 1 te gan resizen... plus het feit dat kopieren en plakken van een webpagina erg veel tijd in beslag neemt (hij gaat alle IPs langs van de ikoontjes enz.).

Wie weet nog een makkelijke oplossing?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mozilla doet 't hier een stuk beter met een HP 845C...

Heeft ook een fit-to page optie die niet in IE 6 zit bijv...

kijk zelf maar

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Ja maar dat is van T.net ... hoe doet ie dat met GoT zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
En dan nog is het onacceptabel dat je gedwongen wordt een bepaalde browser te installeren. Daarnaast is de motivatie om een pagina te printen ook geen reden om een browser te installeren. :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

YoG schreef op 24 augustus 2002 @ 14:27:
Ja maar dat is van T.net ... hoe doet ie dat met GoT zelf?
kijk zelf maar :)
Justice schreef op 24 augustus 2002 @ 14:30:
En dan nog is het onacceptabel dat je gedwongen wordt een bepaalde browser te installeren. Daarnaast is de motivatie om een pagina te printen ook geen reden om een browser te installeren. :)
WTF is dit nou weer voor onzin?

Wie "dwingt" hier wie om een bepaalde browser te installeren?

Dat IE-6 buiten alle security issues nou ook nog te belazerd is om een behoorlijke scaleable print-functie te leveren (terwijl er daarmee ook nog gepromoot werd "wauw Jim, kijk die print-preview eens, 'tis ongelooflijk! ") is niet mijn probleem, ik geef alleen aan dat er browsers zijn die dat beter kunnen.

Dien maar een klacht in bij MS als je er een probleem mee hebt.

* alt-92 kan zich nogal opwinden over dit soort ondoordachte postings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige forums hebben het ingebouwd. IS het niet handig om het hier ook in te bouwen of is dat te veel werk of heeft het geen prioriteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 24 augustus 2002 @ 14:39:
[...]

kijk zelf maar :)

[...]

Dat IE-6 buiten alle security issues nou ook nog te belazerd is om een behoorlijke scaleable print-functie te leveren (terwijl er daarmee ook nog gepromoot werd "wauw Jim, kijk die print-preview eens, 'tis ongelooflijk! ") is niet mijn probleem, ik geef alleen aan dat er browsers zijn die dat beter kunnen.

/me kan zich nogal opwinden over dit soort ondoordachte postings.
Aan de andere kant: Ik vrees dat het meerendeel hier IE gebruikt (ikzelf ook. Is het dan een heel gekke idee om fatsoenlijik printen aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:06:
Sommige forums hebben het ingebouwd. IS het niet handig om het hier ook in te bouwen of is dat te veel werk of heeft het geen prioriteit ?
Ach, als je zo graag wilt printen installeer je toch maar software die wel gewoon een pagina normaal kan printen. Het lijkt me niet nodig dat GoT aan de slechte printfunctie van IE moet aanpassen, zoiets moet worden gefixed door de veroorzakers daarvan. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
DataBeest schreef op 24 augustus 2002 @ 15:10:
[...]

Ach, als je zo graag wilt printen installeer je toch maar software die wel gewoon een pagina normaal kan printen. Het lijkt me niet nodig dat GoT aan de slechte printfunctie van IE moet aanpassen, zoiets moet worden gefixed door de veroorzakers daarvan. :P
P'cies..
Valt me toch tegen van IE.. ze zitten nu al bij versie 6 maar fatsoenlijk een paginaatje printen kan t niet eens! |:(

Wilde al eerder eens Mozilla gaan proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:08:
Aan de andere kant: Ik vrees dat het meerendeel hier IE gebruikt (ikzelf ook. Is het dan een heel gekke idee om fatsoenlijik printen aan te bieden?
Dus Tweakers.net moet maar een aparte IE-vriendelijke print-layout extra gaan inzetten omdat IE het gewoon niet goed kan? :P

Dat dat met andere sites gedan wordt omdat daar de layout bij het printen totaal niet overkomt kan ik begrijpen (symantec support site is een goed slecht voorbeeld ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:08:
[...]

Dat moet je dus aan de makers van IE vragen, niet GoT

Net ff mn topicje uitgeprint met Mozilla ("wauw Jim!.... " :D )

check diz out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
nielsonline oid had er toch iets voor, dat was iig beter printbaar zonder kleur etc...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 13:29
veldmuis schreef op 24 augustus 2002 @ 16:15:
nielsonline oid had er toch iets voor, dat was iig beter printbaar zonder kleur etc...

:?
Klopt, maar dat was alleen voor Topix.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 13:29
:X

[ Voor 0% gewijzigd door Steije op 24-08-2002 16:33 . Reden: GoT is brak ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
BackSlash32 schreef op 24 augustus 2002 @ 14:39:

* Justice kan zich nogal opwinden over dit soort ondoordachte postings.
Jammer dat je mijn post verkeerd opvat, ik bedoel alleen te zeggen dat het design van parse blijkbaar zo is dat de browser (IE in dit geval) het niet aankan en dat je daardoor moet uitwijken. Niks ondoordachte posting :) En je hoeft je al helemaal niet aangevallen te voelen hoor, het is een forum, geen scheldpartij.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 24 augustus 2002 @ 15:48:
[...]

Dus Tweakers.net moet maar een aparte IE-vriendelijke print-layout extra gaan inzetten omdat IE het gewoon niet goed kan? :P
Er worden toch ook spacers gebruikt omdat Netscape te dom is om een fatsoenlijke tabel neer te zetten (en dat is slechts één voorbeeld)? Daarnaast gebruikt het meerendeel van de bezoekers IE dus: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nelis schreef op 24 augustus 2002 @ 16:50:
[...]

Er worden toch ook spacers gebruikt omdat Netscape te dom is om een fatsoenlijke tabel neer te zetten (en dat is slechts één voorbeeld)? Daarnaast gebruikt het meerendeel van de bezoekers IE dus: ja.
Er zit volgens mij nog wel een verschil in tussen een lullig printje niet kunnen maken of helemaal niet GoT kunnen bezoeken..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een "printfunctie" stelt volgens mij echt helemaal niets voor, gewoon een knopje naar "bekijk deze pagina in printbare vorm", welke vervolgens dezelfde thread in een printbaar formaat (veel minder witregels enzo) laat zien... En dat laatste is gewoon een mega-simpele template. verder hoef je niet te kunnen surfen enzom, icons boeien niet. Dus gewoon een template met alleen de usernaam en de tijd (het "door databeest...." stukje) en een dubbele streep daarboven om de posts te scheiden en daaronder een enkele voor de duidelijkheid, en je bent klaar....

Geen links, geen indexen, geen forumlinks.. geen links, alleen maar een template om het printbaar te hebben, met plaatjes en smilies. BTW ook mozilla en weet ik veel wie, laten er echt mega grote witregels bij, die bij een print toch wel 'zonde' zijn.

verder lijkt me dit geen prioriteit hebben, maar als je het idee een beetje uitwerkt en bij het bug/feature forum een request plaatst, zal er vast wel naar gekeken worden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
sjit.. verkeerde topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Teun

Was YoMaN

Ik wil niet lullig doen. Maar met IE 6 kun je toch afdrukvoorbeeld doen. Vervolgens instellingen. En dan link en rechts naast de print 1 mm randje ipv 19,05 mm. Dan past het er bij mij bijna op. :)

En ja ik weet het, ik ben geweldig. 7(8)7

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
YoMaN schreef op 25 augustus 2002 @ 00:35:
Ik wil niet lullig doen. Maar met IE 6 kun je toch afdrukvoorbeeld doen. Vervolgens instellingen. En dan link en rechts naast de print 1 mm randje ipv 19,05 mm. Dan past het er bij mij bijna op. :)

En ja ik weet het, ik ben geweldig. 7(8)7
Nah goed dat je t zegt.. want sinds ik mozilla pas voor de 3e of 4e keer heb opgestart om een printje te maken, blijft ie steken bij 67%.. hij verrekt t gewoon om door te gaan! |:( Hij loopt vast bij het Spoolen en zelfs deleten van de printtaak werkt niet.

Ik heb gewoon de final release binnengehaald en geinstalleerd op een bijna gloednieuwe installatie van XP met een gloednieuwe printer.. dus lijkt t mij dat t aan Mozilla ligt.... jammer? ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Justice schreef op 24 augustus 2002 @ 16:35:
Jammer dat je mijn post verkeerd opvat, ik bedoel alleen te zeggen dat het design van parse blijkbaar zo is dat de browser (IE in dit geval) het niet aankan en dat je daardoor moet uitwijken.
Dat is het geval bij heel veel sites, niet alleen bij Parse-GoT.
Ik gaf het voorbeeld al van Symantec, daar kapt IE ook de rechterkant af.
Punt is dat andere browsers (Moz / NS6/7 Opera) allemaal een werkende printscaling aanbieden, alleen bij IE moet je met marges gaan kutten om de rechterkant er geheel op te krijgen.

Ik vermoed haast dat dat komt doordat A4 een typisch Europees formaat is voor papier, en dat daardoor bij de rekenomslag van (US) Letter naar A4 de marges de boel beinvloeden.
Niks ondoordachte posting :) En je hoeft je al helemaal niet aangevallen te voelen hoor, het is een forum, geen scheldpartij.
No harm meant + done ;) , maar dit:
En dan nog is het onacceptabel dat je gedwongen wordt een bepaalde browser te installeren.
kwam nogal vreemd over.
Nelis schreef op 24 augustus 2002 @ 16:50:
Hebben we het over NS4.x soms? :P
Da's geen browser, da's een gedrocht.

[slijm+wiedergutmachung-feelgood-enhancer-modus]
Maar uit oogpunt van dienstverlening zou het niet onaardig zijn als er een browser printvriendelijker layout beschikbaar zou komen, ergens in de toekomst.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
Of de TXTVersie van Nielsonline gebruiken, zit je niet met lay-out maar met plain txt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RedHat schreef op 31 augustus 2002 @ 22:41:
Of de TXTVersie van Nielsonline gebruiken, zit je niet met lay-out maar met plain txt dacht ik.
die is nog uit de tijd van Topix, en werk nu niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
Best wel zonde, ik wist ook dat er een half jaar geleden een user rondliep met in z'n signature een link die doorverwees naar het 'printable topic' zeg maar. (TOPIX tijd nog ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.3dchip.de/images/justforaled.jpg

gewoon zo toch :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Eureka :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zo printen wij op m'n werk! Serieus! >:)

Als we nieuwe computers krijgen, staat er op de zijkant een serial van Win2k en van WinXP, vraag me niet waarom, maar ze staan er. Dan vindt mijn collega het makkerlijker om de zijkant van de pc te kopieren dan hem over te typen/schrijven, best lol :D

Maaruh?
Control-A
Control-C
Win-R
notepad
<enter>
Control-V?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PromWarMachine schreef op 31 augustus 2002 @ 23:37:
Dan vindt mijn collega het makkerlijker om de zijkant van de pc te kopieren dan hem over te typen/schrijven, best lol :D
[nog-verder-offtopicerderder]
Ik leg onze laptops ook altijd onder de scanner/kopieermachine om de serienummers vast te leggen :+
[/HK]

Pagina: 1