Toon posts:

[javascript] Pauze in script

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een for-lus een pauze inbouwen; zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
for (i=0; i<10; i++)
{
  doeiets
  pauze(10)
}

Het zal vast heel simpel zijn, maar ik weet niet hoe het moet...... |:(

Verwijderd

zomaar pauze(10) zal niet gaan... want ga er maar niet vanuit dat je browser toestaat dat de pagina seconden lang niet toegankelijk is.
Je kan er wel iets omheenprogrammeren met setTimeout();

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
www.javascript.com :) Echt waar, daar staan veel scrippies, ik pluk er ook regelmatig wat weg.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat wanneer een pagina al geladen is, een menutje regel voor regel moet uitklappen.
Die setTimeout werkt toch zo dat je als eerste argument een functie aanroept en als tweede de lengte van de pauze? Mijn probleem is dus dat 'ie na de pauze geen functie moet aanroepen, maar gewoon moet verder gaan met de for-lus.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:01
In PHP doe je dat door er een break; tussen te knallen. Maar dan stopt de hele for lus. Dat wil je denk ik niet?

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Topicstarter
In PHP doe je dat door er een break; tussen te knallen. Maar dan stopt de hele for lus. Dat wil je denk ik niet?
Nopez, dat is niet de bedoeling

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 13:44:
Het gaat erom dat wanneer een pagina al geladen is, een menutje regel voor regel moet uitklappen.
Die setTimeout werkt toch zo dat je als eerste argument een functie aanroept en als tweede de lengte van de pauze? Mijn probleem is dus dat 'ie na de pauze geen functie moet aanroepen, maar gewoon moet verder gaan met de for-lus.
Dan moet je dus je code anders indelen. Of een sub lus schrijven die een bepaalde tijd wacht.

Als je nu op het moment dat je moet wachten de currentsystemtimemillisecs oid ophaalt. Vervlogens check je in een while lusje totdat deze waarde groter is dan een bepaalde waarden. Eff snel in pseudo code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.....
nu = huidige systeem tijd in millisecs
doel = nu + 1000 // Oftewel 1 seconde w88
while (nu<doel)
  nu = huidige systeem tijd in millisecs
elihw
// en nu weer verder
....

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
http://www.irt.org
http://www.google.nl

Zoeken op setTimeout en setInterval, suc6! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.