Toon posts:

welke ide voor raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een msi kt3 board, met een cheetah 10k2 schijf en 29160 controller

Nu wil ik weer naar ide toe, weet alleen niet welke schijven ik hier het beste voor kan gebruiken.

Het moet ieder geval een raid worden

Ik denk zelf aan de :

wd
maxtor
ibm

van rond de 80 gig

Verwijderd

Ik heb zelf geen goede ervaring met IBM Deskstar DTLA-307030 schijven. Was wel een 30G schijf, maartoch. Nu zitten er twee WD400BB schijven in en dit werkt tot nu toe nog 100%

Zijn wel geen 80 gig, maartoch

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
IDD de ik een IBM GXP 120 zeer relaxx schijfje nooit prblemen mee gehad maar er zijn WD's uit met 8 MB cache > 2MB per platter en die kunnen bijna de zelfde prestatie's geven als een 10K SCSI HD ;)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
ik heb hier 2 x wd600bb, loopt als een trein, de jb serie heeft 8 mb cache

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je terug naar ide :?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

2 x Maxtor D740X met vloeibare lager zijn chiep snel en heel stil
warom 100euro meer betalen voor 2 mb meer transfer rate

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

IBM raad ik af...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
de reden waarvoor ik zogezegd terug ga, is dat ik belabberde snelheden haal in verhouding met ide raid, de acces mag dan wel sneller zijn daar blijft het dan ook bij.

en het is weer eens wat anders,

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat het niet fijn is om terug te gaan naar IDE. Je acces time is veel belangrijker dan je doorvoer, en met deze move ga je je acces time verhogen.

specs

• Leon
  • Laatst online: 21-03 08:30

Leon

Rise Of The Robots

Fairy schreef op 24 augustus 2002 @ 12:42:
Misschien een rare vraag, maar waarom wil je terug naar ide :?
Mischien vanwege die fout in Windows XP waardoor SCSI performance slechter is dan IDE en je dus sneller bent met een IDE schijf dan een SCSI schijf... :(

* Leon heeft er ook last van.. :'( :(

[ Voor 0% gewijzigd door Leon op 24-08-2002 13:05 . Reden: volgende keer maar eens op F5 rammen voor ik post.. :) ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
psies een score in sandra van 20427 is ook niet alles

en wat betreft de ide hd`s

degene die er dus uitspringen zijn :

wb met 8 mb cache of de maxtor

ik denk zelf dus gezien de snelheid de wb de beste keus is, of zien ik het verkeerd

• maratropa
  • Niet online
Neem dan zeker zo'n 8 mb WD, en als je er 2 neemt zet ze dan niet in raid, je hebt er veel meer aan om ze los te houden, en dan je data goed te verdelen.

specs

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb hele goede ervaringen met Maxtor, de performance is alleen wat minder dan die van WD.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die SCSI problemen kun je verhelpen met de updates van Windows Update en door Dynamic disks te gebruiken. Ik vind de IDE RAID scores die hier gepost worden best wel tegenvallend in vergelijking met m'n Atlas 10K III. Ik haal meer dan 50MB/s met één schijf, terwijl ik veel IDE RAID setups hier niet hoger zie gaan dan zo'n 40MB/s. IMO ben je beter af als er een extra SCSI schijf naast zet zodat je Soft RAID 0 kunt draaien. Flection Direct heeft op dit moment goedkope refurbished Atlas 10K II schijven voor 129 euro in de aanbieding.

Verwijderd

Topicstarter
dus m.a.w. als ik nog een cheetah 10k2 o.i.d. ernaast zou zetten zou het in principe veel beter moeten draaien, en welke software is dat ?

i.i.g. kan het geen kwaad om het te proberen dan.

thnx voor de info

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 23:45

Cansu

Cirus the Virus

Dynamic Disks zit standaard in Win XP. Zat al in Win2k. Ga maar naar disk managment.

Viva la Netherlands!

• maratropa
  • Niet online
Maar zoek wel even naar wat info over dynamic disks, microsoft begrijpt ze zelf volgens mij zelf niet helemaal, en er zijn wat dingen mee. Maar je slechte scsi performance is inderdaad te verbeteren. En doorvoer is niet alles, veel mensen gaan blind af op ATTO en sandra, maar die geven niet altijd een goed beeld.

specs

Pagina: 1