[wireless] slechte verbinding 802.11b

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ik heb eindelijk een verbinding gekregen via mijn 2 sitecom usb adapters.
probleem is wel dat om de 10 minuten de verbinding eruit ligt. ik heb al geprobeerd de snelheid te verlagen, maar dat maakt weinig uit.
ik heb ook al geprobeerd de preamble type te veranderen, van auto naar long en short. long werkte het beste.
rts/cts heb ik ook mee gespeeld, dat maakte ook weinig uit.

volgens de specificatie van het product zou deze minimaal [bij 11 mbit] 50 meter door muren heen moeten halen, terwijl ik nog geen 35 meter weg zit, en alleen een ruit en een houten muur de zendingen kunnen storen.
ik draai win xp prof op beide pc's, en op allebei zeggen ze bij de status dat er geen signaal is.
ik heb ook al geprobeerd ze zover mogelijk weg van de pc te hangen, en ook zo hoog mogelijk, maar nix helpt

screenshots van het config progje:
Afbeeldingslocatie: http://www.phenomedia.nl/krekr/wlan1.gif
de signalstrenght en link quality blijven continu zo staan
Afbeeldingslocatie: http://www.phenomedia.nl/krekr/wlan2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.phenomedia.nl/krekr/wlan3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.phenomedia.nl/krekr/wlan4.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.phenomedia.nl/krekr/wlan5.gif
in dit scherm zegt ie bij signal ook wel eens iets tussen 0 en 15
Afbeeldingslocatie: http://www.phenomedia.nl/krekr/wlan6.gif
windows zegt gewoon altijd lekker nul

heeft iemand een id om de ontvangst wat beter te krijgen, want het is echt zwaar irri als om de 10 minuten je MSN opnieuw op gaat starten, en je downloads kapot zijn...

Gregor van Egdom Krekr

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, die specificaties zijn uiteraard voor de meest idela omstandigheden en zonder muren enzo ertussen.
In de directe omgeving van de 2 NICs heb je wel goede verbinding ?
Je zou kunnen overwegen om er een AP tussen te hangen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Koffie schreef op 24 augustus 2002 @ 13:09:
Tja, die specificaties zijn uiteraard voor de meest idela omstandigheden en zonder muren enzo ertussen.
In de directe omgeving van de 2 NICs heb je wel goede verbinding ?
ja, ik heb het geprobeerd met een laptop, in de zelfde kamer, daarmee deed ie t wel goed
Je zou kunnen overwegen om er een AP tussen te hangen.
tussen de 2 adapters zit alleen maar tuin. dat wordt een beetje lastig

Gregor van Egdom Krekr

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik ben nog nooit zo ver bij het AP vandaan geweest, maar als ik de afname van het signaal in de eerste 15 mtr extrapoleer naar 50mtr ga ik dat ook zeker niet halen (CMS AP en een ingebouwde DELL kaart in mijn laptop). Dus die 50mtr zou ik met een korrel zout nemen.

IK denk dat het ook erg te maken heeft met storingsbronnen in de omgeving (electromoteren, andere draadloze app, etc)

Verder had ik in het begin bij het kopieren van veel data hetzelfde probleem : XP zei dat de verbinding niet meer beschikbaar was. Bij mij was het over toen er een nieuwe driver van DELL uitkwam...

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
DaRace schreef op 24 augustus 2002 @ 16:51:
Ik ben nog nooit zo ver bij het AP vandaan geweest, maar als ik de afname van het signaal in de eerste 15 mtr extrapoleer naar 50mtr ga ik dat ook zeker niet halen (CMS AP en een ingebouwde DELL kaart in mijn laptop). Dus die 50mtr zou ik met een korrel zout nemen.

IK denk dat het ook erg te maken heeft met storingsbronnen in de omgeving (electromoteren, andere draadloze app, etc)

Verder had ik in het begin bij het kopieren van veel data hetzelfde probleem : XP zei dat de verbinding niet meer beschikbaar was. Bij mij was het over toen er een nieuwe driver van DELL uitkwam...
ok, ja ik vond 50 mtr ook al een beetje veel voor een apparaat zonder antenne ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Ik heb testjes gedaan met cisco 350 kaartjes, en daarmee kwam ik makkelijk 50 meter en nog door een stel dikke muren heen ook. Probeer de computers eens te verplaatsen, dat kan al een hoop uitmaken!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 22:55:
Ik heb testjes gedaan met cisco 350 kaartjes,
ja, dat zegt genoeg, volgens mij.

zijn er geen antennes verkrijgbaar voor deze dingen, want er zit wel een aansluiting op die lijkt op een van onderop een GSM. of als iemand weet wat voor soort antenne er in moet [richt?] kan ik proberen die zelf te maken.
ik heb al geprobeerd er een gewone draadantenne in te steken, maar daarmee werd het signaal alleen maar slechter

Gregor van Egdom Krekr

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
hoi hoi,

probleem ligt aan xp, ik heb zelf ook draadloos, en alleen me xp machines hebben last ervan, ben druk zoekende wat t is maar nog nie gevonden.
ligt niet aan je hardware, misschien driver probleem, maar denk t nie.
heb namelijk diverse merken getest en allemaal zelde probleem.

linksys, dynalink, smc. kan ik uit ervaring zeggen dat deze alle 3 t zelfde hebben.

na 10 geen link, en na 2 sec connect ie weer automatich....
heeeeel iiritant ivm msn etc

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Hebben jullie heel misschien ook Norton Antivirus draaien ?

Zo ja, kan ik je zeggen waar het aan ligt, zo niet houd ik mijn mond verder . . .

FiXxXeR

• drepa
jep ik heb norton draaien....why?
kan nix vinden nog bij google, microsoft.com enzo...

iemand tips waar ik kan zoeke

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb zelf ook zo iets gehad. Twee usb WLAN adaptertjes, 10 meter ertussen en slechte verbinding, soms idd helemaal geen verbinding. Daarna heb ik mijn accespoint aangesloten en toen allebei de computers volle ontvangst, af en toe springt het signaal naar 75%, maar daar merk je verder niks van.
Heb op allebei de machines XP prof draaien
Naar mijn menig ligt het dus niet aan windows, ik denk dat je het beste even een Accespoint kunt halen en dan zal het waarschijnlijk 100 keer beter gaan. :Y)

Edit: ohja, ik heb gewoon Norton Antivirus draaien op al mn pc's (2 x desktop met win xp prof en 1 x notebook win xp prof) en het loopt als een trein.
Als je problemen hebt ondervonden met Norton, dan hoor ik dat graag van je, misschien handig om te weten als ik ooit een probleem krijg met mn netwerk.

[ Voor 24% gewijzigd door Meastro1983 op 12-09-2003 00:24 ]

• drepa
Ik heb het dus ook ervaren als er 2 meter tussen zit.....heel vaag, de link is 2 sec weg en dan is ie er weer....
naja...suggesties?

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Ik heb ergens gelezen dat Norton Antivirus een aantal services reset om de zoveel tijd. Nu kun je een kleine test uitvoeren. Autoprotect uitschakelen. Om te zien of het nu goed gaat.

P.S. bij dat gelezen artikel las ik ook dat bij opties onder NAV, dat er gescand wordt op MSN express berichten en dat die dan een aantal resets veroorzaakt bij sommige sevices.

Hoop dat jullie er iets aan hebben . . .

FiXxXeR

Verwijderd

Ik zelf heb een paar edimax wireless USB adapters, en ik moet zeggen dat deze vlekkeloos werken. Op Windows 98 wel te verstaan.
Bij windows XP is er op 1 of andere manier een onverklaarbaar zwakker signaal.
Dat zou er toch niks mee te maken kunnen hebben? Dacht het ook niet. Maar toch.
Je hebt niet echt veel aan dit maar misschien werken die sitecommetjes niet goed met Windows XP?

• drepa
klinkt logisch, ga t ff proberen, weet je nog waar dit artikel te vinden is?
FiXxXeR39 schreef op 12 September 2003 @ 00:35:
Ik heb ergens gelezen dat Norton Antivirus een aantal services reset om de zoveel tijd. Nu kun je een kleine test uitvoeren. Autoprotect uitschakelen. Om te zien of het nu goed gaat.

P.S. bij dat gelezen artikel las ik ook dat bij opties onder NAV, dat er gescand wordt op MSN express berichten en dat die dan een aantal resets veroorzaakt bij sommige sevices.

Hoop dat jullie er iets aan hebben . . .

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
drepa schreef op 11 September 2003 @ 23:37:
hoi hoi,

probleem ligt aan xp, ik heb zelf ook draadloos, en alleen me xp machines hebben last ervan, ben druk zoekende wat t is maar nog nie gevonden.
ligt niet aan je hardware, misschien driver probleem, maar denk t nie.
heb namelijk diverse merken getest en allemaal zelde probleem.

linksys, dynalink, smc. kan ik uit ervaring zeggen dat deze alle 3 t zelfde hebben.

na 10 geen link, en na 2 sec connect ie weer automatich....
heeeeel iiritant ivm msn etc
Yep, heb ik ook last van gehad (XP prof en 2 linksys PCI kaartjes in peer to peer mode). Om de zoveel tijd viel de verbinding weg en dan deed ie het weer even waarna ie weer de verbinding verbrak. Onder Windows98 had ik nergens last van, dus de hardware was echt wel goed. Windows2000 idem. Dat deed het ook goed. Toch stond er op de doos van die kaartjes "made for WindowsXP" dus waarom het niet wilde werken is me een raadsel. Zelfs na een driverupdate van Linksys.com wilde het niet werken :(

Pas nu, anderhalf jaar later, zat er opeens een update voor m'n kaartjes bij windowsupdate.com, dus ik heb op 1 van de 2 machines (de ander draait nog 2000) XP geinstalleerd waarna ik de Microsoft update voor m'n kaartje heb gehaald. Nu pas werkt het goed :) Raar maar waar...

De vraag is alleen of het goed blijft werken wanneer ik de andere pc ook upgrade naar WindowsXP... voorlopig blijft daar nog maar eventjes 2000 op staan :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Sorry, weet niet meer waar ik het artikel gelezen heb. Maar heeft iemand het al uitgetest dan of het aan NAV ligt ???

FiXxXeR

Pagina: 1