Toon posts:

videocamera voor 500 euro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een (digitale) video camera voor ± 500 euro.
Tot nu toe heb ik nog geen kunnen vinden, maar iedere camera die ik tegen kom heeft wel weer een kleuren LCD of een digitale dit of dat.

Zijn er geen camera's voor 500 euro of minder?

• ThomasH
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 14:38
De meeste Hi8 cameras zijn te koop voor onder de 500 euro. Kijk even bij megapool.nl. Deze zijn niet digitaal, maar de kwaliteit is toch best goed.

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

2xit

Q+M by P+E

Kijk ook even op Kieskeurig.nl

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Verwijderd

spaar liever door voor een leuke sony DCR-TRV14 of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het voordeel van die dan, zou je kunnen zeggen dat er echt een heel groot voordeel is, in kwaliteit o.i.d.?

Verwijderd

ThomasTH schreef op 24 augustus 2002 @ 15:33:
De meeste Hi8 cameras zijn te koop voor onder de 500 euro. Kijk even bij megapool.nl. Deze zijn niet digitaal, maar de kwaliteit is toch best goed.
hi8?? dat ga je iemand toch niet aanraden? voor ongeveer 550 euro heb je ook een digital8 camera!! daar heb je wel wat meer aan dan zo'n hi8 ding!

als je ook een beetje naar de toekomst en de mogelijkheden kijkt, heb je aan een digital8 (en mini-dv als je veel geld hebt!) veel meer dan hi8
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:06:
spaar liever door voor een leuke sony DCR-TRV14 of zo.
14 of 140?
de 14 is mini-dv en komt zeker ver boven de 500 euro uit! zal wel iets van 900 euro moeten kosten! de 140 is digital8 en heeft een iets leuke prijsje -> staat voor ongeveer 550 euro in de tweakers pricewatch :)

ik weet niet waar je die camera voor wilt gebruiken? en wat er minimaal op moet zitten? dan is het ook wat makkelijker te bepalen wat je wel/niet moet kiezen
als je beelden op je pc wilt gaan bewerken moet je voor digital8 of mini-dv gaan! bij hi8 moet je de beelden analoog op je pc zetten en bij digital8 en mini-dv heb je alleen een firewire kaartje nodig en een stukje videobewerkingssoftware

Verwijderd

Nou ik bedoelde de 14 (minidv) maar die is inderdaad een beetje duur. Het verschil kun je wel goed zien vindt ik. De 140 heeft ook een dv-out dus je kunt er in principe hetzelfde mee als de 14 en iig een stuk meer als een hi8 came :r a . Ik zou zelf nooit een hi8 kopen of aanraden aan iemand omdat het 8mm systeem gewoon verouderd is en idd niet (echt) geschikt is voor de pc. Het systeem word alweer opgevolgd door miniMV cameras zo klein als een camelpakje. het nadeel is dat je portemonee weer iets groter moet zijn :( . Ik denk ook dat in jouw prijsklasse een D8 camera een goeie uitkomst is: gemak van IEEE1394 en de prijs van een (dure)Hi8
Pagina: 1