Toon posts:

40GB Harddisk wil maar 8GB gebruiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Packardbell computer
=========================================================
-MSI Bora pro mobo met laatste verzie van BIOS (3.1)
http://support.packardbel...MySupport&cat=PRI&lang=6&

-40 GB Seagate op Pri Master (ST340016A)
http://www.seagate.com/cd...detail/0,1081,384,00.html

De BIOS wil de Harddisk niet Auto detecten.....dan loopt hij vast, en als ik handmatig de gegevens instel die op de site van Seagate staan dan geeft hij maar +- 8GB aan in de BIOS, en de autoherstelcd gaat dan ook automatisch 8GB formatteren, en zet er keurig Win98 op........maar hoe krijg ik die volledige 40GB uit de schijf???

Bedankt,

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03 21:55
Ligt aan je Bios. Deze is verouderd, en ondersteund maar tot 8GB.

Een bios-update zal het moeten verhelpen :)

[edit]
Ik zie dat je al het laatste bios hebt: kijk eens in de fixes van het bios, of er ook bijstaat dat ie nu ondersteuning bied voor zulke grote HDD's ?
Want mischien is ook de niewste bios nog zover verouderd dat ie geen grote HDD's aankan...

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Packardbell zeker :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen fixes vinden van de BIOS, maar ik weet wel dat het de laatste is.....van 7 juni 2000. Weet iemand hier misschien toch een oplossing voor??

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik weet niet of seagata dat ondersteunt, maar maxtor heeft voor grote schijven een aparte bios, die na de gewone bios laad en dan heb je gewoon je volle grootte van je HD (EZ-bios)

ik denk dat je mobo gewoon verouderd is en zulke HD's helemaal niet aankan, zoek dus naar een proggie bij seagate, die is er meestal wel

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

Shunt

Boe

erm laat me raden de oude hdd was maar 8 gb groot ?? het is dus simpel die PB is gewoon zo ingesteld dat hij alleen die hdd kan gebruiken of anders alleen 8 gb dat is met bijna alle PB's

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zeg dan niks :{

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem gehad. Het was toen een 80 GB Seagate die maar 32 GB aangaf in de BIOS. Iedereen liep toen te blaten: 'BIOS update'. :(

Na een beetje klooien met Seatools, een programmaatje van Seagate. Stond onder advanced options de Harde schijf grootte in de Master Boot Records verkeerd. Even goed gezet en sinsdien heb ik weer 80 GB. :)

-

Verwijderd

http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Hier kun je de seatools downloaden. Als dit allemaal niet lukt dan kun je voor ca 25 euro een ide enhancer kopen bij conrad. Dan kun je hd's gebruiken tot ca 124gb

Verwijderd

Je moet een zgn ontrack bootdisk maken. Welke je bij seagate v.d site kan downen. Ik heb hier exact hetzelfde probleem gehad. De ontrack bootdisk maakt wat wijzigingen in je bios en maakt partities van je 40GB HDD Succes.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Lees de faq in OM even.. 2e puntje..

Daar staan de mogelijke oplossingen gewoon in :)

Dit hoort overigens ook in OM thuis..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.