Strepen spuiten op mn kast.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 11:11
Ik wil dus op de VOORKANT van mijn kast, een In-Win IW-Q700,

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com.tw/home/images/model/Q700.jpg

2 strepen hebben lopen. Dus over de lengte van mn kast.

Ik ga eerst heel de kast egaal spuiten, en dan die 2 strepen. Maar, hoe kun je dat het beste doen? Moet ik eerst alles stukje voor stukje afplakken? Want het lijkt me duidelijk dat het grote probleem is dat de voorkant van een kast niet recht is, maar de strepen wel recht moeten zijn.

Dussss, vraagje: Hoe krijg ik netjes 2 RECHTE strepen over de voorkant van mn kant, dus van boven naar onder...

Trouwens, nog een vraagje: Gelden de HOW-TO's voor het painten van je kast (schuren, primeren, schuren, lakken, blanke lak) ook voor de voorkant? Omdat dat natuurlijk ander materiaal is...

Verwijderd

aftapen....dus waar je de streep wilt, boven en onder aftapen....en spuiten maar, tape weghalen super strak

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

Plastic moet je licht opschuren en goed ontvetten voor het spuiten.

En afplakken is idd de beste manier om je 2 strepen netjes te krijgen.

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Henneo
  • Laatst online: 12-07 02:13
Kijk uit welke spuitverf je gebruikt. Ik heb zelf ook eens 2 stripes gemaakt van de voorkant naar de achterkant. Toen ik de tape er af trok bleek het nogal dikke spuitverf te zijn en toen kon ik de hele kast weer overnieuw doen.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Dirtbiter
Maar is het op zo'n onregelmatige voorkant goed te doen om het recht af te plakken?
Enne, gewoon schilderstape, I presume? ;)

Henneo: Hoe bedoel je? Lag het er gewoon veel te dik op ofzo?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Henneo schreef op 24 augustus 2002 @ 12:29:
Kijk uit welke spuitverf je gebruikt. Ik heb zelf ook eens 2 stripes gemaakt van de voorkant naar de achterkant. Toen ik de tape er af trok bleek het nogal dikke spuitverf te zijn en toen kon ik de hele kast weer overnieuw doen.
Je moet het er pas aftrekken als het droog is, als het dikke verf is moet je maar 2 dagen wachten denk ik :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dirtbiter
Het is ook zo, dat er al een andere laklaag onder komt te zitten, eerst alles zwart, dan strepen. Wat is de juiste volgorde?

schuren, primer, hoofdlak, (dan blanke lak?), dan afplakken, (weer schuren en primer???) hoofdlak, blanke lak

Dit leek mij het beste.

De kunstof voorop, moet je die hetzelfde behandelen als de verf op de zij- en bovenkant? Ik heb namelijk gelezen dat die verf zich hetzelfde gedraagd als een plastic.

Ik wil namelijk wel dat het in een keer goed gaat, dus ik moet er wel helemaal zeker van zijn.

Verwijderd

Wel goed vet vrij maken voordat je gaat spuiten anders gaat het er niet uit zien

Verwijderd

FastBunny schreef op 25 augustus 2002 @ 11:35:
[...]

Je moet het er pas aftrekken als het droog is, als het dikke verf is moet je maar 2 dagen wachten denk ik :)
Ik dacht dat je dan de verf er gelijk mee afhaalt, als je het eerst laat drogen.

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21
Schuren is misschien niet zo'n goed idee. Had ik ook gedaan en op kunstof gaat dat nogal strepen wat je met primen niet meer weg krijgt. Zelfs niet met meerdere lagen gewoon goed vetvrij maken primer erop(wel kunstof primer) verf erop laklaag (meerdere dunne lagen) en dan lak laag erop. Schuren raad ik af

Waar vui zit, zit geen glans!

• Dirtbiter
Dibbuz schreef op 27 augustus 2002 @ 11:07:
Schuren is misschien niet zo'n goed idee. Had ik ook gedaan en op kunstof gaat dat nogal strepen wat je met primen niet meer weg krijgt. Zelfs niet met meerdere lagen gewoon goed vetvrij maken primer erop(wel kunstof primer) verf erop laklaag (meerdere dunne lagen) en dan lak laag erop. Schuren raad ik af
Dus, wat je dan moet doen:

Primer, alles lakken, afplakken (DAN WEER PRIMER???) strepen lakken, blanke lak.

Is dit juist???

Verder, welke wachttijden moet ik aanhouden tussen de verschillende stadia?

Alvast erg bedankt voor de hulp tot nu toe.... _/-\o_

Volgens mij gaat het zo helemaal goedkomen ;)

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik zou wel plasticprimer gebruiken.anders hecht het niet motip heeft goede primer daarvoor, en dan ook de verf van motip dan weet je zeker dat het elkaar niet oplost.
ik denk als het verf nog niet droog en het tape er dan afhaald dat je een mooier resultaat zal hebben

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Dibbuz
eerst VETVRIJ maken dan afplakken daarna idd plastic primer erop dan 10 mins later spuiten in DUNNE lagen wel ff laten drogen tussen de lagen niet in 1 x willen dekken dat gaat zelden goed dan laten drogen en als de verf droog is ( wel stof vrij laten drogen) dan de laklaag erover heen en perfect resultaat!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ander idee: kast blak laten, en er met goed hechtende gekleurde plastic tape twee lijnen overheen trekken. Goed aandrukken, moet ook lukken volgens mij

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dirtbiter
The_Eagle schreef op 27 augustus 2002 @ 11:48:
Ander idee: kast blak laten, en er met goed hechtende gekleurde plastic tape twee lijnen overheen trekken. Goed aandrukken, moet ook lukken volgens mij
Nee. nee, maar nu is eigenlijk de enige 2 vragen die nog niet duidelijk zijn:

Moet je na het spuiten van de hele voorkant, en dus na het afplakken van de strepen, moet je dan opnieuw primeren, of kun je over de 1e laag heen spuiten?

En: moet je nou de tape eraf halen als de verf droog is, of nog nat is?

Enne, Eagle, geen stickers he, alleen maar spuiten! ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm .. Ik was altijd in de veronderstelling dat je de tape er af moest halen voordat de verf droog is. Waneer deze droog is zit de verf op de tape vast aan de verf naast de tape. Als je het dan lostrekt scheur je die verf van elkaar los waardoor je rare randen of zelfs happen uit je rand kunt krijgen. Zorg wel dat de verf (droog genoeg|dun genoeg) aangebracht is zodat je geen uitlopers meer krijgt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dirtbiter
Janoz schreef op 27 augustus 2002 @ 12:07:
Hmm .. Ik was altijd in de veronderstelling dat je de tape er af moest halen voordat de verf droog is. Waneer deze droog is zit de verf op de tape vast aan de verf naast de tape. Als je het dan lostrekt scheur je die verf van elkaar los waardoor je rare randen of zelfs happen uit je rand kunt krijgen. Zorg wel dat de verf (droog genoeg|dun genoeg) aangebracht is zodat je geen uitlopers meer krijgt.
Ja, klinkt wel logisch.

Nu nog maar 1 vraag te beantwoorden (zie boven).

Wie heeft het antwoord op het grote primer - mysterie?

Verwijderd

Ik zou zeker als ik een kleur erop heb gezet er weer met primer overheen gaan. Dan is die tenminste weer weg. Dan gaat het iig nooit goed komen. ;)
Dus gewoon primer laag, kleurlaag kleurlaag en voor de goeie dekking kleurlaag en dan lakken.
Hit me als ik je niet begrijp :)

• Paul C
  • Laatst online: 31-07 06:55
Waar is primer voor:

Primer is gewoon een soort grondverf maar dan een die op alle soorten verf hecht, als jij nou met verf op jou kast spuiten moet dan weet jij niet met wat voor verf die gespoten/gemoffeld is en als je nou een andere soort verf (die kans is heel groot) er overheen spuit is de kans dat jou verf begint af te bladeren na een tijdje heel groot. En dat is ongeveer te vergelijken met de verflaag op een rot kozijn en zo'n kast wil je denk ik niet!!

De primer hoeft er dus maar een keer op gespoten te worden en daarna kun jij zo veel kleuren kombineren als je wilt (als je natuurlijk de hele tijd de zelfde soort verf gebruikt).

Als je bang bent dat je niet alleen de tape er af trekt maar ook de verf dan moet je ff heel voorzichtig met een scherm mesje langs de tape af gaan! (moet je natuurlijk niet fout snijden)

• Dirtbiter
Samenvatting:

- goede kunstof primer kopen
- zorgen dat alle verf die je gebruikt op elkaar afgestemd is.
- niet schuren
- 1 keer alles primeren, dan primer weggooien ;)
- afplakken om rechte strepen te krijgen, tape lossnijden om afbrokkelen te voorkomen
- daarna ineens alles met blanke lak overspuiten
- voldoende tijd tussen de verschillende dingen houden

Hoeveel tijd moet er zitten tussen 2 lagen hetzelfde, tussen primer en lak, en tussen lak en afplakken (dat zal wel uit moeten harden) denk ik.

Maakt er iemand een lijstje?

Nogmaals erg bedankt voor jullie onzelfzuchtige inzet. _/-\o_ ;)

• Dibbuz
1- vetvrij maken en afplakken
2- primen
3- na 10/15mins 1e laag spuiten
4 na 5/10 mins 2e laag
5 eventueel 3e laag na 5 /10 mins
6 na goed drogen van de verf de boel aflakken
7 als dat droog is tape eraf halen

Niet nog een keer primen

• Dirtbiter
Dibbuz schreef op 27 augustus 2002 @ 15:09:
1- vetvrij maken en afplakken
2- primen
3- na 10/15mins 1e laag spuiten
4 na 5/10 mins 2e laag
5 eventueel 3e laag na 5 /10 mins
6 na goed drogen van de verf de boel aflakken
7 als dat droog is tape eraf halen

Niet nog een keer primen
Toppie! Bedankt! Maar nu nog een lijstje aub voor deze situatie:

Kast moet eerst egaal zwart gespoten worden, dan afgeplakt en dan gekleurde strepen erop. Kun je het nog een keer overdoen?

• Dibbuz
hier nog maar een keer:
1 heel de kast vet vrij maken bij voorkeur per plaat/kant anders wordt het teveel in 1 x keer
dan de vorige 1 t/m 7 stappen doen tot de kast helemaal zwart is
Kweet niet of lakken dan wel zo''n goed idee is want dat maakt het glimmend ik zou zeggen spuit een stukje proef op een of ander stuk metaal en dan primen/spuiten/lakken kijken of dat de gewenste resultaat geeft dan afplakken neit alles met tape maar alleen de randen en de rest met kranten ofzo dan weer stappen 1 t/m 7 voor de strepen. Maar spuit ff proef of de kleur goed is anders is het zo zonde...

Pagina: 1