Toon posts:

PC kapot ....

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

me PC DEED gewoon normaal toen ging ik hem ff overklokken maar als ik hem nu opnieuw opstart blijft de HDD let branden en geeft ie helemaal nix aan geeft gewoon zwart scherm dus ......
En aangezien ik niet zo onwijs veel van computers weet heb ik jullie hulp hard nodig plz help mij :'(

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
wat heb je overklokt? Wat heb je gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ik had me CPU overgeklokt om meer MHZ te krijgen dus in me BIOS een paar dingen verandert ..... maar nu dit

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
gewoon bios resetten

kijk in de handleiding van je moederbord hoe dat moet

Verwijderd

Topicstarter
hoe ? ...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- wat heb je overgeklokt? CPU? FSB? PCI?
- heb je em alweer teruggeklokt?
- heb je al een BIOS reset gedaan?
- heb je de PC al een keer opgestart met alleen een videokaart erin? (alle andere kaarten eruit, HD/CD/DVD afgekoppeld etc.)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet in me bios wandt ik heb zwart scherm ik zie helemaal nix op me scherm komen :(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet verstandig om aan het klooien te gaan met dure apparatuur als je er niet al te veel vanaf weet :{

Maar heb je hem al weer eens op de normale snelheid geklokt (originele stand dus)?

Geef eens wat meer info:

1) Wat voor systeem heb je: moederbord en processor in ieder geval
2) Hoe snel is je processor
3) Hoe ver is je processor overgeklokt
4) Op welke manier (van x multiplier naar y multiplier en dan de x en y geven) en idem voor de FSB

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

met een jumpertje op je moederbord, zie moederbord boekje ... indien niet aanwezig de stroom eruit trekken en de batterij eruithalen (indien mogelijk), half uur eruit laten, er weer instoppen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
dan word het denk ik toch je bios resetten

Verwijderd

Topicstarter
specs (standaart)
P4 1600 (had hem dus overgeklockt naja probeerde ik naar 2000 mhz)
geforce2 ultra
mainbord week nie precies maar opt boekje staad CT-9BJA kweet nie of jullie er iets mee kunnen :)maargoed ik probeer dat batterijtje ff

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

je bent gewoon buiten de grensen van de proc gegaan, daardoor kan die op die snelheid niet booten. Als je even de bios reset zoals hierboven beschreven is alles waarschijnlijk weer normaal. Vergeet dan niet je originele cpu snelheid weer in te stellen en wat andere features.

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 02:13
Lees in het boekje hoe je de bios moet resetten. Messtal een jumpertje waarvan je de pinnen 2/3 moet kortsluiten. (niet onder spanning!!!!) dus met stekker er uit.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nergens in het boekje vinden hoe je die bios moet resetten via jumpers :'(

Verwijderd

Op je moederbord zit een batterijtje als je die nou ff een keer weghaalt en vervolgens weer bevestigt. Werkt dat dat was je bios volgens mij gereset.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 14:10
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 11:14:
specs (standaart)
P4 1600 (had hem dus overgeklockt naja probeerde ik naar 2000 mhz)
geforce2 ultra
mainbord week nie precies maar opt boekje staad CT-9BJA kweet nie of jullie er iets mee kunnen :)maargoed ik probeer dat batterijtje ff
NOOIT meteen 400Mhz gaan clocken!!
Altijd stap voor stap met een paar Mhz per x.
Op je mobo zit wel een jumper (CLRCMOS oid) die even van plek veranderen en weer terug.
Dan je bios weer instellen en normaal gaan océn.

Suc6

Wat voor mobo is het anyway?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
limoentje schreef op 24 augustus 2002 @ 11:11:
[...]
met een jumpertje op je moederbord, zie moederbord boekje ... indien niet aanwezig de stroom eruit trekken en de batterij eruithalen (indien mogelijk), half uur eruit laten, er weer instoppen.
half uur is wat weinig, tenminste bij nieuwe borden, daar moet je de stroom + batterij er minstens 3 uur uithalen (of kortsluiting veroorzaken)

als je gaat overclocken moet je wel weten waar je mee bezig bent, als ik jouw was zou ik eerst een hoop erover gaan lezen, internet staat er vol mee :)

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
als je pc std op 100 x 12 mhz staat kan je hem dan gewoon op 133 x 12mhz gooien

Verwijderd

Topicstarter
ik had me comp dus een tijdje uit staan en toen zette ik hem weer aan en toen gaf ie alleen het begin aan maar ut lijkt wel of ie dan gelijk vast loopt (denk ik) maargoed je kan nog wel net aan zien dat ut een 2.01 GHz is >:) hehe naja het resetten lukt me niet hoor :'( ik kan het niet vinden in me boekje :(

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

nou als het een CT is kan je de handleiding waarvan ik zeker weet dat er in staat hoe je het bios reset downloaden van www.chaintech.dk

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Phant0m schreef op 24 augustus 2002 @ 11:28:
als je pc std op 100 x 12 mhz staat kan je hem dan gewoon op 133 x 12mhz gooien
als je rook uit je comp wil laten komen, kan dat inderdaad...

van 100 naar 133 is 400mhz extra oftewel 33% OC, das veel hoor met normale koeling, dat haal je nooit...

en het is ook maar de vraag of het mobo dat zomaar aankan, als je niet weet wat je werkelijk doet ga dan niet overclocken (en OC moet altijd in kleine stapjes tot dat ie vastloopt en dan weer een stapje terug, in één keer naar veel betekend schade voor je comp)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kijk op je mobo zit een jumper met de tekst CLEAN BIOS ofzo bij. zijn 3 pinnetje

--. zit het nu het mot ff .-- zorden daarne weer naar --. en klaar. pc start weer op.

Verwijderd

Topicstarter
nou met een beetje hulp van me broer is het me toch nog gelukt (hij wist waar hoe je bios moest resetten) maar heel erg bedanktvoor jullie hulp allemaal ! _/-\o_ O+

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

mag ik vragen wat dit in cme doet?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
nope mag niet :7

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Volgende keer eerst de manual lezen, en lees ook even de faq over overclocking.. Dan zie je dat je rustig aan moet beginnen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.