Toon posts:

Flashen BIOS wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PA-2010+ moederbord en toen mijn HD ermee ophield heb ik een ander gekocht. Maar deze werd niet herkend en dus kreeg ik het advies mijn BIOS te updaten. Ik gezocht op de site van fic (http://www.fic.com.tw/techsupport/bios/index.htm) en daar de (hopelijk) juiste drivers gedownload.

Probeer ik dus dat flash programma te runnen krijg ik deze foutmelding.

Het programma veroorzaakte een divide overflow fout.

Ik krijg deze melding ook bij andere versies van dat flash proggie. Kortom ik weet dus nu mooi niet meer wat ik moet doen. Iemand enig idee??

want om nou naast een HD een nieuw moederbord te kopen vind ik ook zo overdreven.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Je hebt dat prog toch op een bootflop gezet en mee geboot en dan proberen flashen ?
Je hebt toch niet in windows proberen flashen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 disks een oude win98 opstart disk om hiermee te booten en gewoon een dos prompt te krijgen en een disk waarop dat flash proggie en die file staat.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Reinier

\o/

Misschien komt het omdat er een autoexec.bat en een config.sys op de opstartdiskette staan? Dan gaat het bij een Asus mobo i.i.g. niet goed, weet niet hoe dat bij een FIC bord zit.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Reinier schreef op 24 augustus 2002 @ 10:55:
Misschien komt het omdat er een autoexec.bat en een config.sys op de opstartdiskette staan? Dan gaat het bij een Asus mobo i.i.g. niet goed, weet niet hoe dat bij een FIC bord zit.
Bij een Asus bordje kun je wel flashen zonder AUTOEXEC etc. hoor, waarvoor zou je die op de floppy zetten als je toch geen drivers hoeft te laden voor een BIOS flash?

Mbt. de divide-overflow: is je Flash programmaatje de laatste versie? staan je BIOS instellingen goed (RAM timings etc.)? Is je systeem overgeklokt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Reinier

\o/

limoentje schreef op 24 augustus 2002 @ 10:57:
[...]
Bij een Asus bordje kun je wel flashen zonder AUTOEXEC etc. hoor, waarvoor zou je die op de floppy zetten als je toch geen drivers hoeft te laden voor een BIOS flash?
Ik denk inderdaad dat het daar niets te maken mee heeft, ze hebben het op de site van FIC zelfs over config.sys :z

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
jumper eerst op configure zetten misschien ?

dikzak

Pagina: 1