Nokia bluetooth carkit <-> Sony Ericsson t68i

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Topic says all... Ik wil graag een cark 112 van Nokia gebruiken icm mijn SE t68i.

Wie weet er of/hoe dit werkt? Ik weet dat bluetooth een internationale standaard is, maar of SE en Nokia dat ook weten? 8)7

Verwijderd

zolang er op allebei bluetooth zit zou het moeten werken. Dat he verschillende merken zijn maakt niks uit

Verwijderd

Dit werkt perfect samen. Zou geen probleem op moeten leveren.

• Tanu
Johnny, Hyphylus: zeker weten? Mij lijkt 't logisch, omdat bluetooth niet merkgebonden is. Alleen, ik belde gister RAF in A'dam en daar zeiden ze dat 't problemen op zou leveren, omdat Nokia deels van de BT-standaard afgeweken zou zijn.

Ik wil dit heel graag zeker weten, ik krijg nl als afscheidskadootje van m'n ex-baas 'n carkit, als ik wil evt. 'n BT-carkit _/-\o_ . Wil 't alleen ni op m'n geweten hebben hem de verkeerde carkit te laten bestellen |:(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Ericsson headset schijnt ook gewoon op een Nokia 6310 te werken, dus neem aan dat het andersom ook wel kan.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Tanu schreef op 25 augustus 2002 @ 14:15:
Johnny, Hyphylus: zeker weten? Mij lijkt 't logisch, omdat bluetooth niet merkgebonden is. Alleen, ik belde gister RAF in A'dam en daar zeiden ze dat 't problemen op zou leveren, omdat Nokia deels van de BT-standaard afgeweken zou zijn.

Ik wil dit heel graag zeker weten, ik krijg nl als afscheidskadootje van m'n ex-baas 'n carkit, als ik wil evt. 'n BT-carkit _/-\o_ . Wil 't alleen ni op m'n geweten hebben hem de verkeerde carkit te laten bestellen |:(
Raf had inderdaad gelijk (goedzo oud-collega's :)) ik ben sinds enkele weken zelf ook ex-Raf'er. Wij zijn een tijdje geleden bij Nokia op training geweest en daar heb ik deze vraag aan Nokia gesteld. D'r gaan volgens hen alleen Nokia toestellen op.

Maar, niet getreurd; er zijn mooie andere BT-carkits. Bijvoorbeeld de Parrot CK3000 (www.parrot.fr). Hebben ze ook bij Raf trouwens.

Over die headset: die werkt inderdaad, maar da's dus 'andersom'...

• Tanu
Korakal: de RAF-meneer zei ook, dat 'spraak' wel zou werken, alleen voicedialling en voicecommand niet. Weet jij hier meer van?

Verwijderd

Misschien kun je vragen of je het mag uit proberen?
Dat Nokia zegt dat het niet kan wil natuurlijk niet 100% zeggen dat het echt niet kan. Als je het probeert weet je het zeker.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Tanu schreef op 25 augustus 2002 @ 15:35:
Korakal: de RAF-meneer zei ook, dat 'spraak' wel zou werken, alleen voicedialling en voicecommand niet. Weet jij hier meer van?
Ik heb even in mijn cursusnotities gekeken; hier staat bij:
CARK112 gebruikt het 'Bluetooth Handsfree Profiel', welke ook op de telefoon aanwezig dient te zijn. De voicetags worden niet op de carkit opgeslagen maar in het toestel. De CARK112 is compatibel met Bluetooth specificatie 1.1

Het zou kunnen zijn dat de extra functies voicedialling/voicecommand propriëtair zijn vormgegeven (dwz specifiek Nokia zijn), maar hiermee heb ik geen ervaring. Je zou kunnen kijken of je het kan uitproberen.

• Tanu
Zou mooi zijn. Het probleem is nl. het volgende: heb jarenlang in 'n telecomzaak (klein filiaal, dus weinig voorraad) gewerkt, en m'n baas wil me als afscheidcadeau 'n carkit geven. De cark 112 zouden we dus speciaal hiervoor moeten bestellen.

Via onze leveranciers kunnen we geen andere BT carkits bestellen dan genoemde Nokia-carkit :'(

• Tanu
?

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
Het komt me vreemd voor dat Nokia van de BT-standaard zou zijn afgeweken, aangezien
alle produkten die BT-gecertificeerd zijn gekwalificeerd moeten worden.
En deze kwalificatie is er juist op gebaseerd dat alle BT-produkten met ander BT-produkten werken.

Dus mocht Nokia zijn afgeweken dan kan het nooit een gecertificeerd BT-produkt zijn !

Superboer loopt stage bij ericsson BTI en is met zijn afstudeerverslag bezig ;)

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

• Tanu
Superboer: kan je anders 'es navragen of dit mogelijk is?

• Tanu
Carkit is besteld. Ik houd jullie op de hoogte (8>

• Tanu
Vandaag de carkit gemonteerd in de auto. De t68 ziet de carkit, en de carkit de t68. Ik kan ze dus op elkaar aanmelden. Waarschijnlijk doe ik ergens wat verkeerd: ik kan nl geen enkele 'telefoon' functie gebruiken met de carkit. Zelf bellen, voicediallen, gebeld worden.. niets werkt!

Overigens staat in de handleiding van de carkit 'De draadloze carkit biedt de beste prestaties als deze wordt samengebruikt met een compatible Nokia-telefoon. Als u de draadloze carkit gebruikt met een telefoon van een andere fabrikant, zijn mogelijk niet alle functies die in deze handleiding worden besproken, beschikbaar...'

Dit zou m.i. moeten betekenen, dat wat ik wil, mijn SE t68i gebruiken met deze carkit, wel degelijk moet kunnen. Waarschijnlijk doe ik gewoon 'iets' fout.. Maar wat?

• Tanu
Zojuist getest met 'n 6310i. Werkt uitstekend. Heel leuk, het bereik is inderdaad circa 10 m, de geluidskwaliteit is meer dan redelijk te noemen. De telefoon en carkit 'zien' elkaar wel, alleen de t68i lijkt de carkit niet als 'audio-accesoire' te herkennen. Iemand ideeën?

Of moet ik m'n t68i maar omruilen voor 'n 6310i? De carkit wil ik sowieso houden..

• Tanu
Heb vandaag m'n t68i ingeruild voor 'n 6310i. Overwoog nog ff een 8910 vanwege het formaat, maar gezien mijn negatieve ervaringen met de 8850 besloot ik het maar niet te doen. Verder ben ik géén pooier, géén drugsdealer en heb ik ook geen gouden armband, dus behoor ik niet tot de doelgroep waarvoor dat toestel gemaakt is :7

Met de 6310i werkt de carkit uitstekend. Toch jammer van die t68 :'(

• Korakal

Korakal

Up up up!

Tanu schreef op 11 september 2002 @ 17:13:
Heb vandaag m'n t68i ingeruild voor 'n 6310i. Overwoog nog ff een 8910 vanwege het formaat, maar gezien mijn negatieve ervaringen met de 8850 besloot ik het maar niet te doen. Verder ben ik géén pooier, géén drugsdealer en heb ik ook geen gouden armband, dus behoor ik niet tot de doelgroep waarvoor dat toestel gemaakt is :7

Met de 6310i werkt de carkit uitstekend. Toch jammer van die t68 :'(
Beter dat het nou werkt, alleen jammer van je T68i.
BT is wel über :9

[ Voor 0% gewijzigd door Korakal op 11-09-2002 20:23 . Reden: typo ]

• Tanu
Trouwens iedereen alsnog bedankt voor de adviezen/raad. Had KPN dealerservice (had tot voor kort bijbaantje bij 'n kpn dealer) gebeld, en gevraagd of dit zou werken. De medewerkster dacht zelf van wel, en heeft t voor de zekerheid nog wel bij haar collega's nagevraagd. Volgens kpn dealerservice zou dit moeten werken.. NIET dus..

Carkit is geweldig, voicedialling via de carkit werkt super. Nu alleen binnenkort nog 'n nieuwe autoradio die telefoon-mute ondersteunt... En BT is geweldig inderdaad!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 16:23
Tanu schreef op 11 September 2002 @ 23:02:
Trouwens iedereen alsnog bedankt voor de adviezen/raad. Had KPN dealerservice (had tot voor kort bijbaantje bij 'n kpn dealer) gebeld, en gevraagd of dit zou werken. De medewerkster dacht zelf van wel, en heeft t voor de zekerheid nog wel bij haar collega's nagevraagd. Volgens kpn dealerservice zou dit moeten werken.. NIET dus..

Carkit is geweldig, voicedialling via de carkit werkt super. Nu alleen binnenkort nog 'n nieuwe autoradio die telefoon-mute ondersteunt... En BT is geweldig inderdaad!
Klopt, werkte eerst ook niet met mijn T68i, nadat de firmware geupgrade was zag hij 'm wel als audio accesoire en deed alles het :) icm met cark112 dus :)

uhh oops, jaar oud topic sorry :P

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 08-09-2003 15:58 ]

>> Signature?

• Korakal

Korakal

Up up up!

ChiLLeR schreef op 08 September 2003 @ 15:57:
uhh oops, jaar oud topic sorry :P
Uhuh :z
Volgende keer even wakker blijven hè ;)