Toon posts:

Fan VGA-kaart kappot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De fan op mijn ASUS Riva TnT2 (V3800) is kappot :(
Als hij draait blokkeert hij telkens doordat de schroef een beetje loszit en dus kan kantelen.
Dat zorgt voor heel wat herrie en natuurlijk een slechte koeling.

Nu wil ik mij geen nieuwe grafische kaart kopen, aangezien deze PC binnen enkele weken mijn 2de PC wordt (om te surfen en te chatten) want dan koop ik een nieuwe.

Is het mogelijk om ergens zo'n fannetje te kopen?
Of zijn er nog andere oplossingen?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Gewoon een 40x40 mm fan kopen en die erop monteren. Het kan ook groter maar 40x40 is genoeg. Zijn gewoon bij de electro zaken te halen zoals conrad, display etc.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij vooral af wat het connectortje gaat geven...
Het is zo'n heel klein stekkertje dat op die kaart moet.
Vraag mij dat nu niet of dat standaard is, want het is de enige kaart die ik hier liggen heb met een fan op ;)
Anyway, ik ga deze middag dus es gaan zien voor een 40x40 fan.

• Go0s
Je kunt dat stekkertje dan van je oude fan afknippen (met nog 3cm draad eraan) en dan aan je nieuwe fan solderen. Snappie :)?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

een TNT2 kan wel passief (zonder FAN) als je niet gamed. Mijn GF2MX400 was ook passief, dus een TNT2 kan dat ook wel.

• Go0s
IvoB schreef op 24 augustus 2002 @ 10:46:
een TNT2 kan wel passief (zonder FAN) als je niet gamed. Mijn GF2MX400 was ook passief, dus een TNT2 kan dat ook wel.
Ligt aan de snelheid van de kaart d8 ik. Is de kaart een Ultra TNT2? Of gewoon een m64?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, I know, maar nu wil ik nog ff gamen :)

• Go0s
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 10:49:
Hehe, I know, maar nu wil ik nog ff gamen :)
dus koeler erop ;)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

schroefje vastdraaien?
crystal orb?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Take a look by: (kijk eens bij) http://www.exile.nl/ heb ik zeer goed ervaringen mee godee service ect.

Verwijderd

Topicstarter
hé ?
Bedoel je schroef van fan vastdraaien ?
Dat gaat niet, want dat is er niet...
Het is niet de fan in zijn geheel die loszit, maar enkel het draaiende gedeelte, en dat zit op de rest van de fan door een onzichtbaar weggestoken iets.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
TNT2's konden toch ook zonder actieve koeling draaien? dus zonder fannetje, alleen met heatsink.... maarjah, anders gewoon fannetje op monteren en het is zat :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 19:03
Mijn Viper V770 TNT2 draait netjes zonder fan. Mn pa heeft dezelfde kaart, maar dan de ultra, die precies hetzelfde is, behalve dan dat daar _wel_ een fan op zit :Y)

Topicstarter: onder het stikkertje bovenop je fan zit als't goed is een schroefje waarmee je hem open kan maken, probeer dat eens :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, der hangt geen stikkertje boven, wel onder (als ik fan eraf haal)
Dat kan ik es bekijken, thx!
Want heb deze middag gans Gent rondgereden, en overal was het "Njet" :(
Computerwinkels en Electronicawinkels, allebij niets ...

Verwijderd

die van mij was ook kaduuk ( tnt2 pro) een nieuw fannetje kost 10 euro ( net zoveel als die kaart waard is) dus dat heb ik maar niet gedaan, gewoon een oude p1 fan erop getaped werkt ook wel aardig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, en hoe sluit ik de voeding voor die fan dan aan ?
Want das indd ook wel een goed idee :)

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

ik heb een 80x80 fan die ik zo op me mobo kan aansluiten met een meter snoer erbij ofzo, oftuwel je kan de fan op je mobo laten draaien en dan op je vd-kaart vast zetten.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
mijn gf4mx440 heeft ook passieve cooling, no problemo!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 18:25:
Hmmm, en hoe sluit ik de voeding voor die fan dan aan ?
Want das indd ook wel een goed idee :)
Thermaltake crystal orb € 12,-
pricewatch: Thermaltake Crystal Orb A1178

ThermalTake Blue Orb € 7,-
pricewatch: Thermaltake Blue Orb TGF020

heb zelf een blue orb op me hercules radeon zitten :)

Verwijderd

Wat dacht je van 2 componenten lijm van zalman. Die leveren ze bij geloof regenboog.net of bij... geloof ik los voor 4.95 ff gekeken hier is ie
http://www.regenboog.net/docs/pi992949321_6.htm
Dan laat hij NOOIT meer los, volgens zalman tenminste, ghe. :evil:

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen doen is bij regenboog die arm die ze bij de CNPS6000 serie verkoopen bestellen met die 2 componenten lijm, warmte gelijdende trouwens, en bevestig alleen de heatsink en niet die 40*40 fan. En bevestig aan die arm een 80 of 90mm fan die zal hoogstwaarschijnlijk wel iets minder herrie maken en coolt ook meteen je geheugen, kan je je TNT over clocken :? of nie

Mzzl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:55:
Wat je ook zou kunnen doen is bij regenboog die arm die ze bij de CNPS6000 serie verkoopen bestellen met die 2 componenten lijm, warmte gelijdende trouwens, en bevestig alleen de heatsink en niet die 40*40 fan. En bevestig aan die arm een 80 of 90mm fan die zal hoogstwaarschijnlijk wel iets minder herrie maken en coolt ook meteen je geheugen, kan je je TNT over clocken :? of nie

Mzzl
tis een id, maar dan ben je dus wel meer geld kwijt dan gewoon een nieuwe tnt2 kope.. :9

Verwijderd

Of je koopt gewoon een GeForce 2mx of zo voor en eurotje of 40, of 50, ben je ook van het gezeik af... ;)

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
ik heb op meijne een blauwe orb!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Pagina: 1