Toon posts:

Gehackte alcatel modem, Sygate Firewall overbodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het nog nodig om Sygate Personal Firewall te gebruiken met mijn gehackte Alcatel Speed Touch Home, aangezien hier een firewall in zit?

ik heb 2 computer aan een switch hangen die op hun beurt aan de alcatel modem hangen.

Verwijderd

Ik zou gewoon zorgen dat je OS goed up to date is en dan is die hardware firewall wel genoeg denk ik. Tenzij je zelf controle wil hebben op de programma's die verbinding willen maken met het internet, dan is zo'n software firewall wel handig...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind het inderdaad wel handig om daar controle over te hebben, maar ik vind het ook handig om firesharing te gebruiken met die andere computer, weer iemand misschien of ik daar nog poorten voor moet openen ofzo?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Waarom noem je dit een gehackte modem ? Het woord/ definitie hack word echt te makkelijk gebruikt :? Je hebt een getweakde modem , kapisch :?

Een software matige firewall is idd handig voor bout proggies die een connexion willen maken naar buiten :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
ok, ook goed, getweakte modem...

maar hoe kan ik dan ook zorgen dat ik nog filesharing kan gebruiken?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Met filesharing heeft jouw getweaked modem niets te zien.
Probleem ligt daarbij dus ergens anders.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
filesharing werkt wel wanneer de software matige firewall uitstaat, maar wanneer die aan staan werkt het niet, die alcatel modem heeft er dus niks meer te maken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 11:13:
filesharing werkt wel wanneer de software matige firewall uitstaat, maar wanneer die aan staan werkt het niet, die alcatel modem heeft er dus niks meer te maken.

Ik dacht je het over je alcatel had :+

Gooi em dan weg, als je hem niet kunt configureren hebt je der toch niets aan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Tja, ik zou zeggen : beter mee dan om verlegen. Ik denk alleen dat de standaardinstelling in die firewallsoftware van jou voor mensen die echt niets van TCP/IP , UDP, poorten en in- en outbound verkeer snappen het zó instellen, dat er ook geen verkeer mogelijk is op poorten 137,138 en 139. Het staat TE dicht dus....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik TCP 137,138 en 139 open zet voor de IP van die andere pc dan zou het moeten lukken?

Of moet er nog meer open

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

http://www.grc.com geeft bij mijn Pro alcatel overal stealth aan vanuit een W98 bak bezien. Prima zat dus.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja ook op udp

Iperf

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Wekkel schreef op 24 augustus 2002 @ 20:50:
http://www.grc.com geeft bij mijn Pro alcatel overal stealth aan vanuit een W98 bak bezien. Prima zat dus.
Ja, maar voor het controleren van outbound traffic heb je toch nog een extra firewall nodig.

Systeem

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja .........

Iperf

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
toch... :)

Systeem

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
Zet de firewall aan in het modem! Voor het interne netwerk hoef je geen poorten te openen op je modem.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Tonnetje schreef op 25 augustus 2002 @ 02:47:
Zet de firewall aan in het modem! Voor het interne netwerk hoef je geen poorten te openen op je modem.
firewall in de modem staat ook aan, dat is het probleem niet, het probleem is dat ik niet weet welke incoming poorten ik moet openen in de software matige firewall...

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
het is zolang je de defserver uitzet en je firewall aan, niet nodig om nog een software matige firewall te draaien.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Pagina: 1