Toon posts:

P3 450 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn P3 450 op een Asus PB3F 440BX moederbord gaan overclocken. Wie weet hoe dit moet en tot hoe hoog ik kan gaan.

Alvast bedankt

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hoe hoog, zie www.overclockers.com in de CPU database..

Verwijderd

Je zou hem op 4.5*112 kunnen zetten om te beginnen. Dan draait ie dus op 504 en dat gaat goed hoor. Je kunt altijd nog verder gaan, naar b.v. 4.5*120=540. Moet je geheugen wel goed zijn wil je 120Mhz of hoger kunnen draaien. Of je moet PC133 geheugen hebben.
Als het niet wil dan start of je pc niet op of hij loopt snel vast in windows

Verwijderd

Topicstarter
haalt hij de 600? of is dat een beetje te veel?

Verwijderd

600, als je geheugen PC133 is kan dat misschien wel ja, wel goed koelen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Asus PC-Probe dus de temp kan ik zien. Hoe hoog mag ie max worden?

Verwijderd

MMM, ja is het je Moederbord Temp of echt je CPU?

CPU mag denk ik een graadje of 60 worden.
Ik hou meestal mijn hand er na een paar uur gamen of 3dmarken erop en als ik er een eitje op kan bakken is het iets teveel lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder overclocken draait hij op 28C. Dus daar kan nog wel wat bovenop. Maar ik ga het is proberen. ik hoop dat ik uiteindelijk de 600 haal.

Verwijderd

OK, Suk6.

Wel ff kijken wat voor memory je hebt PC100 of PC133. Anders loopt ie bijna geheid vast op 4.5*133Mhz.
Waarschijnlijk kun je hem niet op 6*100 zetten, je multipl. staat warschijnlijk vast op 4.5. Of je moet goed kunnen solderen...

Verwijderd

Topicstarter
Okee thanx. Ik laat wel weten wat het is geworden.

Verwijderd

Ik heb zelf een p3 450 met een P3B-F. Standaard werd mijn CPU al 60 graden. Ik heb toen mijn kast aangepast (3x80mm + 1x120mm fan) en een coolermaster op m'n CPU gezet.

Overklocked naar 600 Mhz stabiel, toen werdt ie maar 38 graden.

Ik moet wel zeggen dat ik mazzel heb gehad met mijn geheugen. Dat was gewoon PC100 geheugen en dat draait zelfs op 150 Mhz nog stabiel. Het grootste struikelblok is de L2 cache. Als ik die uitschakel kan ik mijn FSB zelfs op 150 Mhz zetten, en dan draait ie nog stabiel.

Ik kan je wel aanraden om je kast aan te passen met blowholes. Deze hebben er bij mij voor gezorgd dat het in de kast 30 graden koeler werdt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem maximaal op 558mhz. Als ik hem naar 600 zet loopt hij constant vast. Ik heb ook 100mhz geheugen.

Verwijderd

mijn p3-450 draait op 504 bij 19 graden ,
thanks to m'n vos32 koeler!

Hij draait ook op 600 mhz, maar alleen windows en standaard apps. zodra ik 3d-dingen ga gebruiken loopt ie vast. Komt doordat m'n riva tnt2u die verhoging van de agp bussnelheid niet aankan. Ik heb of een nieuwe videokaart nodig, of een nieuw moederbord. Wordt waarschijnlijk het eerste.

Verwijderd

Hoger dan 558 kreeg ik hem ook niet zonder gepaste koeling aan mijn kast en processor.

Hoe warm wordt je processor nu?

En wat voor koeler heb je nu op je CPU zitten?

Verwijderd

Die 19 graden is alleen in de winter, want de zolder waar die computer staat wordt dan niet warmer dan een graad of 16. Geen verwarming daaro:-( in de zomer is ie een stuk warmer, want dan is de zolder weer het warmste gedeelte van het huis. Het wil ook wel helpen om je monitor altijd aan te laten staan, dan wordt het ook wel warm:-)

Verwijderd

dat die TNT2 niet tegen een hogere FSB kan vindt ik raar. Ik heb altijd een Viper550 erin gehad en die draaide zonder problemen op 133 FSB. Ik had toen wel zo'n oude 486 koeler op de koelribben geschroefd.

Mischien moet je dat ook eens proberen?

Zelfs met 150 FSB ging ie niet op z'n bekkie (moest ik wel de L2 cache uitschakelen)

Ik heb nu een Elsa Erazor X, en die kan zonder aanpassingen 133 FSB aan.

edit:
Typo's

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Met 100Mhz geheugen, en Aopen moederbord heb ik hem op 524 gehad, kast open, en in de winter, dus niet proberen als het binnen al warm is.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Topicstarter
Zonder L2 cache draait ie wel op 600

Verwijderd

Op een BE6-II met 133MHz Hyundai geheugen loopt mijn PIII 450 al een tijdje stabiel op 600 MHz.
Hoger durf ik niet.

Verwijderd

Bedankt _prophet_, ga 't eens proberen.
Heb nog wel wat koelertjes liggen

Verwijderd

Topicstarter
Is het onmgelijk om een 450 op 600 te laten lopen met PC100! RAM?
Pagina: 1