Toon posts:

philips cdd3610 werkt niet, welke dma/pio

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg hem niet aan de praat in winxp.. ik had gehoord dat je DMA naar PIO moet omzetten.. maar welke want ik kan 4dma's naar pio veranderen..

Verwijderd

misschien eerst ff zoeken...

Is mijn 3610 gewoonweg op?
PHILIPS CDD 3610 met Windows XP

ik weet niet of er info in die topics staat, maar als je op 3610+dma zoekt krijg je wel wat hits

Verwijderd

koop een nieuwe writer

die cdd3610 dingen zuigen als je vergelijkt met iets moderners

Verwijderd

Dan moet je ff kijken in het bios op welke kabel hij aangesloten is. Primary,secund slave,master enz. Als je dit weet ga je naar syteem in de configuratiescherm en zoek je de controller uit waarop hij aangesloten zit en dan kun je de pio of dma aanzetten.

Verwijderd

Eej Dannyke, wil jij mijn brander niet uitschelden? ;)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03 16:25
de cdd3610 gaat na verloop van tijd kapot, moet je maar eens wat zoeken hier of in google. ben bang dat hij gewoon stuk is.

Verwijderd

Eeej! Doe niet dom! Mijne werkt al 4 jaar zonder problemen! :O

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 20:29

TdV

Je moet inderdaad de brander op pio laten draaien. Welke vraag je? Nou gewoon die waar de brander aanhangt...kan je zien tijdens het booten toch? Ik heb mn 3610 wel de deur gewezen omdat ik allemaal could not perform fixation errors kreeg. Nu ik een 32 speed heb kan ik het niet geloven hoe snel die fikt, het blijft een klein wonder.... O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 13:42:
[...]

mijne was na een halfjaartje uitgebrand :) Letterlijk!

nu een Aopen 32x12x48 @ 40x12x48

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03 16:25
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 13:42:
[...]

er zullen zeker mensen zijn waar hij het lang bij vol heeft gehouden, maar deze brander was echt berucht een paar jaar geleden. heel veel kapotte branders. philips heeft overigens daarna een aantal wel goede branders gemaakt, maar de 3610 was voor veel eigenaren een ramp. hij kapte er vaak na 5-15 maanden mee.

Verwijderd

TdV schreef op 24 augustus 2002 @ 14:44:
Je moet inderdaad de brander op pio laten draaien. Welke vraag je? Nou gewoon die waar de brander aanhangt...kan je zien tijdens het booten toch? Ik heb mn 3610 wel de deur gewezen omdat ik allemaal could not perform fixation errors kreeg. Nu ik een 32 speed heb kan ik het niet geloven hoe snel die fikt, het blijft een klein wonder.... O-)
Bij dat soort errors kan de laser kapot zijn. Echter met slechte cd's heb je dat probleem ook. Ik probeerder een oude CDRW te branden en kreeg die fouten. Met gewone cdr's als een zonnetje. Draait op een P2-350 met Windows XP Professional

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:26:
[...]

mijne was na een halfjaartje uitgebrand :) Letterlijk!

nu een Aopen 32x12x48 @ 40x12x48
Mijn Aopen CD-lezer was na een half jaar licht gebruik (ècht waar) ook helemaal op :( , de LG CD writer schreef maar halve snelheid recht uit de doos :( .. ik koop alleen nog maar Maxtor!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 20:29

TdV

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 23:34:
[...]

Bij dat soort errors kan de laser kapot zijn. Echter met slechte cd's heb je dat probleem ook. Ik probeerder een oude CDRW te branden en kreeg die fouten. Met gewone cdr's als een zonnetje. Draait op een P2-350 met Windows XP Professional
Ik gebruik meestal wel goede cd's (TDK, sommige philips, sony en taiyo yuden) maar er kan natuurlijk best een rotte tussen gezeten hebben. De leeftijd van het beestje doet echter vermoeden dat het een defekt was. (besides, ik wou toch een snellere...)
Pagina: 1