Ik zit hier net een blad te lezen. ZIe ik staan dat de standaard resolutie van een 19" monitor een 1280x1024@72Hz+ het optimale is voor zo'n monitor. Nou vindt ik dat zeer moeilijk te begrijpen. Misschien is het wel optimaal voor de monitor, maar als ik mijn beeldscherm (heb een 19") op die configuratie instel dan heb ik zulke hele kleine lettertjes dat ik haast met m'n neus op het beeldscherm moet gaan zitten. De letters zijn dan zo klein dat dat de taakbalk misschien het 0,5cm haalt. Is dat normaal? Zitten jullie allemaal met zulke hoge resoluties achter de pc?
Toen ik m'n oude monitor had dat was een 15" zat ik op een 800x600 @85Hz en ik moet zeggen dat dat al aardig klein was. Lees ik veelal ook hier berichten dat mensen met een 1280x1024@100Hz op een 17" zitten. Dat wordt toch dan allemaal gigantisch klein of ben ik nu helemaal gek aan het worden?
Wat is nu de meest optimale resolutie voor een monitor? En wat vinden jullie de meest optimale en fijnste resolutie en op hoeveel Hz en met een hoeveel Inch monitor?
Toen ik m'n oude monitor had dat was een 15" zat ik op een 800x600 @85Hz en ik moet zeggen dat dat al aardig klein was. Lees ik veelal ook hier berichten dat mensen met een 1280x1024@100Hz op een 17" zitten. Dat wordt toch dan allemaal gigantisch klein of ben ik nu helemaal gek aan het worden?
Wat is nu de meest optimale resolutie voor een monitor? En wat vinden jullie de meest optimale en fijnste resolutie en op hoeveel Hz en met een hoeveel Inch monitor?