@home netwerk met router, 50% sites werken niet

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45
Hier staat een netwerkje verdeelt met een router en iedereen heeft hier al maanden normaal internet.
Sinds enkel weken vliegt internet er om de haverklap uit, en is de oplossing om de router aan en uit te zetten.
Sinds vandaag zijn ineens sommige sites niet meer bereikbaar. Ik kan bijvoorbeeld http://gathering.tweakers.net zonder problemen bezoeken, maar www.tweakers.net is onbereikbaar..
En zo is www.google.nl supersnel, en www.google.com compleet onbereikbaar.

Moet ik een andere DNS instellen, zo ja, welke?

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
mm welke router gebruik je ?
winroute toevallig?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pim schreef op 24 augustus 2002 @ 03:03:
Hier staat een netwerkje verdeelt met een router en iedereen heeft hier al maanden normaal internet.
Sinds enkel weken vliegt internet er om de haverklap uit, en is de oplossing om de router aan en uit te zetten.
Sinds vandaag zijn ineens sommige sites niet meer bereikbaar. Ik kan bijvoorbeeld http://gathering.tweakers.net zonder problemen bezoeken, maar www.tweakers.net is onbereikbaar..
En zo is www.google.nl supersnel, en www.google.com compleet onbereikbaar.

Moet ik een andere DNS instellen, zo ja, welke?
Als het DNS is, gewoon andere DNS pakken van goeie provider...

die ik nu en vroeger oa gebruikt heb:

195.121.1.34 ( World Access / Planet Internet )
195.121.1.66 ( World Access / Planet Internet )
213.239.154.10 ( Tweakers.net )

C:\>_

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

Heb je al geprobeerd om die site's te resolven. als je dan geen ip adres krijgt is het voor 99% een dns probleem.

Geef eens wat meer info over je netwerk, dan kunnen we mischien meer voor je betekenen.

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

Verwijderd

Kan het zijn dat je router een lokale DNS cache uitvoert? Misschien dat daar wat fout zit.
Ik zit bijvoorbeeld achter een 486 Freesco router en als ik die als caching DNS server gebruik loopt ook alles niet even goed. Rechtstreek DNS van @home gebruiken gaat perfect (212.120.66.194 en 212.120.66.195).