Webcam software met sluitertijd instelling

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThomasH
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 17:01
Ik zoek al tijden naar webcam-capturing software waarmee je de sluitertijd handmatig kan instellen. Doet de camera dit hardware-matig, of is dit met software te doen. Als het laatste het geval is, weet dan iemand mij te vertellen waar ik dit soort capturing software kan vinden?

thom.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

waarom wil je uberhaupt met slutiertijden werken voor de camera.. hoe sneller hoe beter in dit geval.. de beeldpixels ontvangt hij namelijk al, het is niet als een spiegelreflex..

Meestal word een sluitertijd bepaald (geloof ik, correct me if i am wrong) door het toestel zelf, die moet ertoe instaat kunnen zijn.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

sluitertijden voor je webcam? heeft volgens mij niet echt veel zin
want als je dan een langere sluitertijd neemt, wordt je beeld wel lichter, maar ook onduidelijker en als er een persoon beweegt, valt er niks meer van het plaatje te maken

volgens mij staat zo'n webcam gewoon op een standaard sluitertijd ingesteld... een variabele sluitertijd zal het plaatje niet ten goede komen (die plaatjes zijn al zo klein he)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Volgens mij heeft dat eerder te maken met de driver die je voor je camera gebruikt.

Het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk om een overbelichte ruimte dan scherp en snel te filmen als je de sluitertijd lager zet. Hoe hoger de tijd des te meer licht krijg je.

Maar dat is allemaal driver afhankelijk.

WWW.RC5.NL

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Bij mijn Philips webcam kan het...

en nog veel meer opties die je allemaal nooit van je leven gaat gebruiken, maar die sluitertijd wel af en toe...

Chriet Titulaer is de man

• ThomasH
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 17:01
Ik ben al uitvoerig op zoek geweest naar een andere driver, zonder succes. Toch bedankt.

Het punt is, ik weet dat wel bestaat, omdat een vriend van mij dezelfde camera als die van mij gebruikte om foto's te nemen door zijn telescoop. Uiteraard is hier een lange sluitertijd voor nodig.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Ik denk dat dat niet gaat lukken omdat bij de meeste webcams het beeld continu is. Dus het beeld wordt door de driver opgevraagd wanneer je het nodig hebt. Daardoor is het volgens mij niet mogelijk om de sluitertijd te bepalen. Natuurlijk wel als het apparaat er op gemaakt is.
Pagina: 1