Toon posts:

Afstandsbediening met flesopener voor winamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een televisie afstandsbediening van philips met flesopener omgebouwd naar een winamp afstandsbediening (met kabel, infrarood zou helemaal mooi geweest zijn maar helaas)

*klik*

Afbeeldingslocatie: http://scoutingbeekendonk.bravepages.com/Picture%20012.jpgAfbeeldingslocatie: http://scoutingbeekendonk.bravepages.com/Picture%20010.jpg

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 13:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Cool, leuk verhaaltje ook.
Volgend project misschien iets met IR? :P

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Infrarood remote bouwen is easy...

Ik heb hier twee verschillende elektuur-projectjes en de ene is 8 kanaals en de andere kan 32 kanaals aan 7(8)7 :D

edit:
Pics doen het niet ;)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Leuke kruisjes trouwens :P
Arjan A schreef op 24 augustus 2002 @ 00:17:
[...]

Zelfde plaatjes staan ook onder klik zag ik (en ik moeite doen met properties en nieuwe browser openen 8)7 )
Ah, i see. Ze zullen bij bravepages wel geen direct-linking ondersteunen. Kreeg trouwens ook een bonzibuddy popup :r

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan Scholl op 24-08-2002 00:21 . Reden: toevoeging ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 13:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Zelfde plaatjes staan ook onder klik zag ik (en ik moeite doen met properties en nieuwe browser openen 8)7 )

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
kruisjes? ik zie geen kruisjes..

[offtopic] ik en een vriend van mij hebben ook een computer in een bavaria krat gebouwd, dat is min of meer een mp3 speler... ook met winamp knopjes (kroonkurken) het enige probleem is dat het lang duurt met het opstarten, maarja je kunt nie alles hebben, mischien hem een keer een msdos based mp3 speler laten schrijven met com poort ondersteuning :D~[/offtopic]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Ik heb ook zoiets gemaakt (intussen al weer gesloopt, omdat er een alternatief voor komt). Met het programma wat jij hebt gebruikt kun je max 8 drukknoppen per compoort (dan moet je wel diodes gebruiken).

Er zijn ook andere programma's waarmee je max 15 drukschakelaars kunt gebruiken. Je moet hiervoor wel 28 diodes gebruiken.

Wat ik eigelijk niet snap is dat je de afsandsbediening niet gewoon afstandsbediening hebt gelaten, en een IR-receiver gebouwd hebt (die ook op de COM-poort kan).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

errug gaaf :) ik zou er zelf niet veel aan hebben maar tis leuk om in elkaar te knutselen. toch? :D

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
M14 schreef op 24 augustus 2002 @ 01:06:
Ik heb ook zoiets gemaakt (intussen al weer gesloopt, omdat er een alternatief voor komt). Met het programma wat jij hebt gebruikt kun je max 8 drukknoppen per compoort (dan moet je wel diodes gebruiken).

Er zijn ook andere programma's waarmee je max 15 drukschakelaars kunt gebruiken. Je moet hiervoor wel 28 diodes gebruiken.

Wat ik eigelijk niet snap is dat je de afsandsbediening niet gewoon afstandsbediening hebt gelaten, en een IR-receiver gebouwd hebt (die ook op de COM-poort kan).
Idd, dan had het nog mooier geweest want de opener was nog goed te gebruiken (geen irri cord eraan) en je kan alle knopjes zonder moeite instellen.

Verwijderd

Dit klinkt allemaal zeer interesant, [ME=60167]gaat als hij ooit weer een keer tijd zich hier in verdiepen :9

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Hehe, best wel tof eigelijk. Maar is het niet onhandig dat wanneer je een flesje opendoet dat je winamp skipt? ;)

Verwijderd

Topicstarter

Waar kan ik dat programmatje halen? want nou heb ik 2 compoorten in gebruik, maar als ik dat kan beperken tot 1 zou dat wel fijn zijn :)

en ik heb geen ir receiver gebouwd omdat ik gewoonweg niet weet hoe dat moet. elk merk afstandsbediening heeft toch een andere code? hoe zou ik dat dan moeten maken?
ShadowrunR schreef op 25 augustus 2002 @ 13:08:
Hehe, best wel tof eigelijk. Maar is het niet onhandig dat wanneer je een flesje opendoet dat je winamp skipt? ;)
Naah dat valt nogal mee :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2002 19:40 . Reden: nog een quote :-) ]

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 20:17

msentinelb

Arghhhhh!

Met winlirc kan je de meeste afstand bedieningen zo instellen.

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Topicstarter

ik heb nu zelfs maar 4 knoppen per com poort! Waar kan ik een schematje+programmatje halen zodat ik 8 knoppies kan gebruiken en me dus kan beperken tot 1 compoort?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
[x]?
Pagina: 1