-= Het grote Kapotte Maxtor D740X Topic =-

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Na het nalezen van wat topics begin ik te vrezen voor mijn Maxtor D740 60Gb... ik heb zelf ook zo'n schijf en zou niet graag al mijn data verliezen. Misschien kan iedereen die problemen heeft met deze serie hier even zijn verhaal posten, om de totale omvang van het "probleem" te zien. Maxtor lijkt met deze serie wel dezelfde weg als IBM in te slaan...

Wat zijn de symptomen?
Hoelang duurde het voor de schijf echt kapot was?
Was er nog wat te redden?

Mijn Maxtor's presteren trouwens ook erg traag tov. van vroeger, kan natuurlijk ook komen omdat ik 3 schijven aan een Promise ATA133 controller heb hangen.
Ik denk dat ik zo snel mogelijk maar 2x 80Gb ga halen om backups te nemen :|

Verwijderd

ja hier :)
80 gig versie

symptonen:

Schraap Pok schraap kop geluiden af en toe
Data corruptie
niet herkennen
Smart failure
fatale crash READ WRITE VERIFY COMMAND FAILURE in maxblast :)
en toen maar RMA aangevraagt en wachtende op een nieuwe :)

Verwijderd

Die van mij begint een beetje te gieren.
Hij doet het nog wel goed maar hij maakt steeds meer lawaai.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb een Maxtor D740X 60 Gb @ 7200 rpm ATA/133 ;) En ik ben er tevreden mee... Ik heb hem nu 2 maanden ongeveer. Maar er is nog niets mee aan de hand.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

ik heb meerdere d740x'en in m'n systeem en ben er ook erg tevreden over, ik heb ook een schattige ibm en die stopt er binnenkort wel mee.. die doet zeg maar "schraap - pok - schraap - pok" :)

Verwijderd

mijn 40GB is ook kapot gegaan en die van en collega ook, allebei hetzelfde probleem, computer ging heel erg haperen en na vervangen was het opgelost.

Verwijderd

heb de 60 versie nu vanaf maart 2002 en ik heb geen problemen ( afkloppen )

Verwijderd

ik heb 2 d740x's van 40G en heb nog geen problemen ondervonden. Ze draaien al meer dan een half jaar naar behoren en ik heb nog geen vreemde geluiden gehoord. :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
uik draai hier nou 40 gig 7200 rpm al sinds februari en noit problemen gehad _/-\o_
(klop klop)

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb er 2 in mijn systeem zitten en gelukkig geen problemen ermee. De keren dat ik last had van datacorruptie kwam doordat ik zelf de FSB te hoog had gezet. (Is lastig na te gaan maar uiteindelijk kon ik het heel zuiver checken door een backup imagefile (*.pqi) van mijn C-partitie te kopieeren naar een andere partitie en deze kopie daarna door DriveImage te laten verifieren. FSB > 153 gaf foutmeldingen, daaronder gelukkig niet meer). Ik heb niet de liquid bearing uitvoering.

Btw, ik hoop voor mijn eigen gemoedsrust dat dit topic dus niet echt groot gaat worden. :)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Ikzelf heb 3 IBM's versleten.

Heb nu een maxtor d740x 40 gieg 7200 rpm ata 133

Maar hij doet het nog steeds goed gelukkig. _/-\o_

Ik hoop niet dat het ook zo'n slechte serie word als IBM want dan ga ik echt gillen :X

Maar daar kom ikzelf wel achter met de tijd.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

had hier 2x een d740x 80Gb de eesrte was na 1uur kapot (bloedheet), de andere kon je prima op installeren maar nooit van booten,allebei terug gebracht ze hebben ze daar nagekeken en tot de conclusie gekomen dat ze indeed kapot waren.

HEb nu de WD 80Gb 8mb erin gezet en totaal no probz

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 19:44
Hiero 2 x een Maxtor D740X 60 GB ATA 133 kapot..

Eerste gaf er na een paar weken de brui al aan, de ander hield het een maand langer vol.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Krijg het toch een beetje benauwd van die verhalen over de Maxtor D740X. Ik heb de mijne (40 gieg) op de vorige HCC gekocht, dus werkt alweer een tijdje.

Maar af en toe komt er wel eens een vreemd geluid bij het booten. Klinkt als een soort geschraap, maar kan daarna wel gewoon booten.

En onlangs kreeg ik ook een BSOD die onstaan was door ntfs.sys, wat ook weer met een harde schijf te maken kan hebben.

* k7of9 gaat morgen waarschijnlijk even backups maken

Mijn fotografie en videografie

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
hiero ook een maxtor d740x 60 gb gebruiker, ik heb hem nu al anderhalve maand en hij doet af en toe wel vreemd, ook de fitness is achteruitgegaan in smart van speedfan.

Verwijderd

Mijn maxtor 30,3 gig hield 't 13 maanden uit. Toen gaf ie een foutmelding in 't bios:

SMART Failure Predicted on Primary Master : Maxtor 53073H6
[knipperend]WARNING:[/knipperend] Immediately back-up your data and replace your hard disk drive.
A failure may be imminent.

Keb nog een screenshot voor diegene die dat willen :D

Nou ben je mooi klaar mee. Gelukkig was er nog helemaal geen schade en kon ik alles nog op tijd back-uppen voordat ik een nieuwe kon krijgen. Ook nog ERG veel gezeur voordat ik een nieuwe kreeg. Deden alleen aan swap-garantie of zo.. :(

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

ik heb 2x een d740x 60Gb, zijn na ongeveer 1 maand meer lawaai gaan maken en worden erg heet, niet getempt maar effe met mn hand gevoeld en ze zijn echt bloedheet.
Aangezien ik raid 0 draai vind ik het ook erg gevaarlijk worden :(

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Dit meen je toch niet!

MOET hier nou een GROOT topic voor komen? Is die D740X serie (niet de
liquid beared) serie dan zo slecht??? Ik wou me net 2 van 40 GB gaan halen, om
in RAID0 te zetten... ;( Ik vind het wel diep triest dat ze vergeleken worden met
de IBM serie hoor! Is het écht zo droevig gesteld dan?

Koelen jullie ze dan niet goed? Of clock je te ver over? Of schoppen jullie om de
2 dagen tegen je kast aan? Of toch de liquid ball versie? Meer details graag, want
hier word ik niet vrolijk van...

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Al mijn maxtoren >:) draaien gewoon goed.

Verwijderd

IK heb er 4 in raid 1 hangen. Nog nooit problemen mee gehad.
Het is de 40 Gig versie met die goede lagers ( kom ff niet op de naam ).
Oftewel , ik ben nog steeds dik tevreden met deze schijfjes.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:01
nou zoals ik al in een eerder topic zei, is de 740x serie nog niet eens zo beroerd
ik stuur wekelijks harddisken terug naar maxtor maar de 740x serie springt daar echt niet bovenuit als rotte harddisk serie
zelf heb ik er 4 continue in gebruik (waarvan 3 liquid beared) die werken nu al half jaartje zonder problemen en ben er nu momenteel 2 aan het installeren

ik vrees iniedergeval niet voor een dooie d740x hd, als je overigens een stille wilt moet je die liquid beared hd pakken scheelt stukken!

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Probub
  • Laatst online: 10:48
Ik heb sinds een maand of 4 1 40gb maxtor, en een maand of 2 geleden heb ik er nog een bij gekocht... tot op heden nog geen problemen..
Ik hoop ook dat ze wegblijven.... _/-\o_

Verwijderd

Nu bijna al een jaar draaiend 740x 40gb, 3 partities, fat32 no problemo en geen herrie. Wat mij betreft topschijf

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-03 21:29
beetje ambitieus om dit het grote topic te noemen, zie ook heel veel hele ;) maxtortjes. Waaronder de mijne (en ik weet dat die van mij broer het ook nog steeds doet)

Digital Media Junkie

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Enige wat ik af en toe merk is een harder tikje, waar ik in begin bang van werd. Toen ik een zelfde 740x 80gb er naast hing en die altijd harder geluid maakte ben ik er van uit gegaan dat het niet kwaad kon. Heb hem nu bijna 1 jaar runnent. (liquid beared 7200 80gb)

Verwijderd

heb een 740x 60gig al 2 of 3 maanden maar vanaf dag 1 staat de fitness op 56% en performance op 100% met speedfan
sindsdien niks veranderd maar ik vertrouw het nog steeds niet

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 13:01:
heb een 740x 60gig al 2 of 3 maanden maar vanaf dag 1 staat de fitness op 56% en performance op 100% met speedfan
sindsdien niks veranderd maar ik vertrouw het nog steeds niet
Dat schijnt bij deze schijven altijd te zijn. Ook ik heb een D740x, maar dan een 80gig, en ook bij mij staat de fitness sinds het begin op 56% en performance op 100%.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb hier een D740 80 Gb en nog nooit geen problemen mee gehad :P

die van me broertje ( ook 80 Gb ) die werd gloeiend heet en draaide perfect :P de mijne is gekoeld en heb nog nooit problemen gehad met MAXTOR schijven :P

get rich or die try'in

• Flappie
  • Laatst online: 12:57
Sinds Woensdag heb ik e 40Gigabyte Maxtor D740X

tot nu toe nog geen probleem. (*klop* *klop*) :)

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

IK heb zelf ook al weer een paar maanden een D740X 7200Tpm/ATA 133 die het nog goed doet. Ik ben eigenlijk wel blij met dit lijntje. De laatste tijd zag ik veel vragen over kapote D740X op GOT en begon me een beetje zorge te maken
Maar als ik dit lijntje bekijk dan valt het wel mee.... 8)

n54 power!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

ErwinvA schreef op 24 augustus 2002 @ 11:14:
ik heb meerdere d740x'en in m'n systeem en ben er ook erg tevreden over, ik heb ook een schattige ibm en die stopt er binnenkort wel mee.. die doet zeg maar "schraap - pok - schraap - pok" :)
Scandisk al gedraaid? Mijn IBM deed dat ook, niet opspinnen wel opspinnen en dan weer down. Viel af en toe uit tijdens het surfen, spinde dan weer op. Na scandisk geen enkel probleem meer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb hier 2x Maxtor 80 GB RAID 0 draaien en nog geen problemen gehad(+/- 4 maanden).
1x kon ik films niet meer naar een andere partitie kopieren maar dat bleek(na lang zoeken) dus aan Windows te liggen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 12:19:
Dit meen je toch niet!

in RAID0 te zetten... ;( Ik vind het wel diep triest dat ze vergeleken worden met

Koelen jullie ze dan niet goed? Of clock je te ver over? Of schoppen jullie om de
2 dagen tegen je kast aan? Of toch de liquid ball versie? Meer details graag, want
hier word ik niet vrolijk van...
HD koelen vinnik onzin, als ze dat nodig hebben zijn het prutsdingen en koop ik die handel sowieso niet.

Ik kan overclocken wat ik wil met mn D740X 40GB (ball-bearing), blijft prima werken. uiteraard geef ik nooit trappen tegen me kast.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Sjoq
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb 2 schijven van deze serie in me systeem draaien ,een 40 GB en een 80 GB.
Ze zijn allebei al stuk geweest. De 80 GB is 3 keer dood gegaan en elke keer terug gebracht. Deze draait gelukkig alweer 3 maanden (klop.klop) en nog niets aan het handje. :)
Ik vind het overigens wel vreemd dat er veel uitval is/is geweest van deze serie schijfen. Zou eerder zeggen dat ze wel rotte appels uit de boom hebben geplukt en aan "ons" verkocht voor een verse :P 8)7

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Larry4
  • Niet online
Breepee schreef op 24 augustus 2002 @ 13:27:
[...]

HD koelen vinnik onzin, als ze dat nodig hebben zijn het prutsdingen en koop ik die handel sowieso niet.
Ik kan overclocken wat ik wil met mn D740X 40GB (ball-bearing), blijft prima werken. uiteraard geef ik nooit trappen tegen me kast.
Het kan wel degelijk nuttig zijn
soms blijft je hd maar thermal calibratie uitvoeren koppen hen en terug
dat lijkt me ook niet zo best...

ik ga denk ik maar is een koeling kopen maarja 45 euro voor goeie hdkoeling is ook weer duur...

Mijn 80gb liquid werkt nog wel maar nog maar 1 keer rare geluiden gehad :/
(hij zit er nu 14 dagen in)

bij die smart programmas geeft hij toch soms vage waarden aan
weet iemand
wat "an194" voor een smart value is? die variieerd continue en daardoor geeftie van die meldingen (bijv bij fanspeed smart fitness 54%)
ideguardien geeft ook vage meldingen ;)

andere 40gb hd van maxtor werkt nog prima ;) alleen seekperformence smart zit te zeuren :? :? maarja ik ga maar geregeld backups maken van me usefull data

ps. iemand nog een sugestie voor een goed smartmonitoring programma???

mijn hd temp is op het moment 38C (MBM)

Verwijderd

Ik heb mijn 40GB nu 9 maanden en ben nog steeds zeer tevreden, net zoals de meerderheid in dit topic. Dus de brakheid van de D740X zal wel mee vallen.

• tozzke
  • Laatst online: 16:52

tozzke

aka tozzert

zero probs met maxtor.... mijn IBM daarentegen maakte vanaf het begin af aan vreemde geluiden, ik heb 3 HDD's boven elkaar in mijn kast zitten, en geen HD-koeling (temp loopt volgens Speenfan op tot zo'n 50C). Maar voor mij dus GEEN IBM meer, voorlopig voldoet Maxtor prima

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
No probs here :) draai er al 2maanden mee raid 0 :P

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:20

Yucko

One clown to rule them all !

Systeem 1:

Asus Barebone 1,3Ghz Celeron
80GB Ballbearing Maxtor

Systeem 2:

Duron 800
80GB Ballbearing Maxtor
40GB Ballbearing Maxtor
20GB Seagate (5400rpm :()

Waarbij die duron800 alle3 de schijven boven elkaar heeft. Geen problemen. Die 80GB zit er nog niet al te lang in, maar die 40GB toch al 1+ jaar volgens mij.

Nog geen problemen mee gehad. Ik heb in al die tijd dat ik met computers "speel" (wat toch al zo'n 15 jaar is), pas 2x echt een hdd uitval gehad. 1x een 30GB maxtor (die 40gb is daarvan de vervanging door winkel) en een 2.1gb IBM SCSI SCA schijf (oudje van een rabobank filliaal :P).

Voorlopig blijf ik dus bij maxtor (IBM durf ik me voorlopig iig nog niet aan te wagen *huiver*)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb sinds 2 maanden twee servers draaien (met prima koeling overigens ... airco) met in beiden een 40Gb schijf en twee 120Gb's in mirror. Dus ik mag het hopen dat ik hier geen problemen mee krijg.
Geen gegevens overigens van welk testprogje dan ook, sorry.

Yamaha FZ1 :-)

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
heb al sinds november 2001 een d740x 40GB 7200RPM ATA133.........draait nog prima, nog geen problemen hier.

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik Heb er 1 van januari en 1 van juni dit jaar en nergens last van , misschien een beetje toeval bij jullie, zo te zien een hoop reakties dus ook een goede verkoop geweest en ja als je er erg veel verkoopt dan kom je relatief gezien ook iets meer uitvallende schijven tegen.

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:24
mijn 3 maanden oude 80 gb maxtor d740x heeft nu 3 keer "klik" gezegd, resulterende in een vastloper ( elke keer na een tussenpoze van +/- 2 weken) waarna elke keer een zooi data corrupt was en ik xp zelfs opnieuw heb moeten instaleren.
voor de rest 2 keer bad sectors.
de afgelopen weken doet hij het weer feilloos ( afkloppen ) maar echt vertrouwens doe ik hem niet.
S.M.A.R.T zegt nooit iets

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb nu een tijdje een 40GB Maxtor liggen. kreng doet het nog wel maar erg brak.
is altijd al sloom en lawaaierig geweest.
ik laat hem nu net zo lang liggen totdat hij gewoon doodgaat.
hij wordt ook absurd heet ben ik achter gekomen.

Verwijderd

Ik heb hier een 40G 7200rpm, die ook altijd dat tikkie doet in het begin. Nadat ik er een partitie bij maakte met partitionmacic kreeg ik te pas en te onpas harde tikken te horen. Ik heb toen een format C: gedaan en gewoon gepartiet met Fdisk. Alle tikken zijn nu weg, op de ene eerste na bij het booten. En dat doet ie echt al maaaaanden zonder verdere problemen. Ik zou zo weer een Maxtor kopen, geen probleem hoor.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 12:17

DJT

Hier:
1 x 40 Gb na een half jaar.
1 x 120 Gb na twee weken.

Heb nu een WD800JB van Western Digital, is een stuk sneller dan bovengenoemde schijven, is lekker stil en blijft erg koel.

• LollieStick
Ik ben al lang en breed tot de conclusie gekomen dat ik geen andere schijven neem als Seagate en Maxtor. Met bijde merken heb ik zeer goeie ervaringen. Quantum schijfje (toen het nog Quantum was) ging een na 2 jaar kaduuk en de ander na 3 jaar. WD ooit eens gekocht, aansluiten, rookwolkjes uit dat kl*te ding waarna PC uitvalt, nee geen aansluitingsfout.

Voor mij alleen maxtor of seagate :)

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 27-03 17:49
3 kapotte dx740 40GB's gehad met de 60 en 80 nog geen probs

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:47
Ik heb 2x D740X 80GB met standaard lagers, al zo'n half jaartje in een RAID configuratie hangen. Nog geen problemen hier.
De temp van de schijven weet ik niet, maar ze hangen in een kast die een graad of 2 boven kamertemperatuur zit.

• Yucko
  • Laatst online: 18:20

Yucko

One clown to rule them all !

LinuxUser schreef op 24 augustus 2002 @ 14:13:
... aansluiten, rookwolkjes uit dat kl*te ding waarna PC uitvalt, ...
ROFL :P

Dat gebeurde bij mij ook eens een keer. Maar toen bleek dat ik een molex verkeerd in elkaar gezet had (12V en 5V verwisseld :() waardoor iedere hdd die ik aansloot (1x 2.1GB, 2x 420MB) in rook opging >:)

Zag toen pas dat de kabeltjes verkeerd in molex zaten 8)7

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 12:19:

Volgens mij is het een niet zo goed idee om maxtor-schijven in een raid-opstelling te doen. De snelste schijven zijn altijd nog in een raid-opstelling de IBM-schijven. Iedereen zegt wel altijd, "Die IBM-schijven gaan zo kapot!!" maar dan moet je ze maar es koelen. Dan zijn ze stil, snel en betrouwbaar!! Ik draai al 8 maand met een IBM 60GXP 60Gb (GEKOELD uiteraard) en ik wil (als het geld het toelaat) een raidsetje van IBM-schijven gaan opzetten.
Sinds mijn crash van een maxtor-5400 :r schijf(!!) wil ik iig geen maxtor meer. Geef mij maar seagate of WD of nog beter, IBM!!

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
Kan er niet een 1 of andere poll gemaakt worden dat kan je een beetje het uitval percentage zien voor de 40GB 60GB en 80GB, misschien wel leuk om eens te zien

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 23:17

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik heb en 60 gig maxtor al een 8 maand prima werkend en een 80 gig maxtor die al een week prima draait. Beter dan een seagate die ik eerder had.

Unknown

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

*kippevel* ik hoop niet dat mijn derde maxtor oprij het begeeft want dan slaan mn stoppen door..
ben het zo zat met die maxtor's maar ja de huis leverancier heeft alleen maar maxtor.
ik hoop dat dit mijn enigste post in dit topic gaat worden.
heb er zelf ook 1 40 gb @ 7200

http://www.NUiPhone.nl/

• tozzke
  • Laatst online: 16:52

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 14:27:
[...]

Volgens mij is het een niet zo goed idee om maxtor-schijven in een raid-opstelling te doen. De snelste schijven zijn altijd nog in een raid-opstelling de IBM-schijven. Iedereen zegt wel altijd, "Die IBM-schijven gaan zo kapot!!" maar dan moet je ze maar es koelen. Dan zijn ze stil, snel en betrouwbaar!! Ik draai al 8 maand met een IBM 60GXP 60Gb (GEKOELD uiteraard) en ik wil (als het geld het toelaat) een raidsetje van IBM-schijven gaan opzetten.
Sinds mijn crash van een maxtor-5400 :r schijf(!!) wil ik iig geen maxtor meer. Geef mij maar seagate of WD of nog beter, IBM!!
AL 8 maanden?!?! chapeau hoor.... een schijf moet gvd een heel systeem-leven meegaan

en mijn ervaring is dat de meeste IBM's binnen een jaar naar de klote zijn (ook al zijn ze gekoeld). Ik heb nu nog 1 IBM in m'n systeem zitten en die zit er ¿AL? 5 maanden in ofzo, ik mag hopen dat deze een uitzondering is

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb in me server voor dataopslag een maxtor 80 gig(6L080J4, welke lagers heeft deze, L van liquid???), maar nog geen problemen moet ik zeggen. Ik heb deze wel actief gekoeld, omdat ik vond dat ie zonder koeler wel erg warm werd. Harddisk heb ik sinds 16/07/2002, dus nog niet zo lang.
Ik heb dan maar even speedfan gedownload om naar mijn harddisk te kijken: Fitness 55% en performance staat nog op 100%. Bij de attributen staat bij 7 van 16 een OK(is dit goed??, zeg mijn verder weinig).
Bij mijn twee oudere IBM schijven(5400rpm) staat zowel fitness als performance op 100%, en ook bij beide bij 7 van de 17 attributen een OK.

Maar als ik het zo lees over de uitval van verschillende IDE schijven/merken/typen, ben ik toch altijd weer blij dat mijn eigen werkstation alleen maar SCSI is, ondanks de hoogere prijs !, nooit uitval/problemen gehad. Gebruik alleen IDE voor opslag, dit wel ivm de prijs/grootte.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
SpeedFan geeft voor mijn 60Gb als Fitness: 55%
mijn 2 andere Maxtor's zijn 100%...

is er nu iets mis :?

• LollieStick
als ie goed presteerd niet. geen rare geluidjes? geen spin-downs en spin-ups of een spin-down en geen spin-up.

Je moet je ook niet te veel van Speedfan aantrekken. Was laatst ook al een topic over. Speedfan levert vertekende beelden van je HDD.

Doe eens een leestest en kijk hoeveel MB/s je schijf haalt. Geef dan ook je specs van je systeem even zodat we kunnen vergelijken.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dit soort topics zijn gewoon stemming makerij. Van elk merk vallen er HD's uit en het is logisch dat als er veel van een serie verkocht worden dat er ook meer kapot gaan. (toch?!)

Ik zou me niet laten opnnaaien door dit topic als je zo'n maxtor hebt en me pas zorgen gaan maken als het echt bewezen is dat een HD slecht is.

Systeem | Strava

• Matroxcool
  • Laatst online: 28-03 22:33
Ik draai nu al een half jaar met m'n 2e D740x 80GB 7200
En de laatste paar maanden heb ik een smart failure waardoor ik elke keer op F1 moet drukken in de bios met opstarten.
Hij doet het voor de rest nog wel goed, heb nog geen zin gehad om hem op te sturen :P

M'n vorige 80 gb was er met een paar maanden spontaan mee gestopt.

• Wildfire
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

Matroxcool schreef op 24 augustus 2002 @ 17:56:
Ik draai nu al een half jaar met m'n 2e D740x 80GB 7200
En de laatste paar maanden heb ik een smart failure waardoor ik elke keer op F1 moet drukken in de bios met opstarten.
Hij doet het voor de rest nog wel goed, heb nog geen zin gehad om hem op te sturen :P

M'n vorige 80 gb was er met een paar maanden spontaan mee gestopt.
En dus ben je binnenkort opeens je data kwijt omdat je die SMART-waarschuwing negeert.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maratropa
  • Niet online
brakkie schreef op 24 augustus 2002 @ 16:00:
Dit soort topics zijn gewoon stemming makerij. Van elk merk vallen er HD's uit en het is logisch dat als er veel van een serie verkocht worden dat er ook meer kapot gaan. (toch?!)

Ik zou me niet laten opnnaaien door dit topic als je zo'n maxtor hebt en me pas zorgen gaan maken als het echt bewezen is dat een HD slecht is.
amen brakkie, daarom moet er eens een grote poll ofzo komen, zodat je de verhouding gekochte/uitgevallen weet, zodat je er wat over kan zeggen.

specs

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
brakkie schreef op 24 augustus 2002 @ 16:00:

Ik zeg toch niet dat Maxtor slecht is? Ik heb er zelf 3 en ben er heel tevreden mee! Maar 1 groot topic is handiger dan vele kleintjes, en ik heb er toch wel al enkele gezien deze week... Als mijn schijf ooit raar gaat doen wil ik er op tijd bijzijn hoor...

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst is dit gewoon een opsomtopic, wat hier dus niet thuis hoort..

Tja, en verder heb je er vrij weinig aan.. Je krijgt geen indruk van de werkelijke uitval van die schijven.
En grote topics werken gewoon niet goed :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.