[gentoo] XDirectFB

Pagina: 1
Acties:

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 13:57
heb dus na 2 uur compilen die XDirectFB server klaar, maar als ik nu dus met
de scroll wieltjes draai en de capslock inhoud krijg ik geen doorzichtige windows,

heb gentoo 1.2 (d8 ik) Nvdia driver

of moet ik eerst de orig. X unmergen en dan die XdirectFB opnieuw mergen?
maar als ik opstart met startxdfb doet hij het ook niet?

cd /pub && more beer

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
ik heb net ook XdirectFB op gentoo 1.3 geinstalleerd en hier doet ie het. Zie je helemaal niets? Of start er wel wat op. Je moet iets starten door 'startxdfb /usr/bin/....' te doen. Ik heb nu kde draaien, maar zonder windowmanager en zonder konsole, die crashen. Gnome crasht al helemaal. Ik zal eens kijken of ik een shotje kan maken om je de ogen uit te steken :)
[update]
mmmm, kde start wel, dan doet m'n keyboard het nog wel. als ik dan fluxbox als windowmanager start doet keyboard het inees niet meer. Ik kan dan wel windows verslepen enzo en ook dingen starten uit kicker. Als ik in 1 keer fluxbox opstart heb ik geen rechtermuisknopmenu en kan dus niks opstarten :(
caps-scroll werkt wel :9~
helaas snappen zowel import als ksnapshot niet wat XdirectFB is en de een geeft alleen de background weer en de ander een ondoorzichtig window :P

* balk gaat even verder spelen, buiten is het toch kutweer

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XdirectFB maakt toch gebruik van kernel-framebuffer support, waarom heeft de ebuild dan een directFB-dependency:?
DirectFB heeft geen Geforce-support, kernel framebuffer wel.
Is dat een probleem ?

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 24-08-2002 17:19 . Reden: typo ]

• balk
ik heb ook een Geforce, ik gebruik de VESA driver met vga=791 en het werkt (een beetje :) ) Heb jij die rivafb meegecompileerd? kan je beter niet doen geloof ik, is meer voor oudere kaartjes

hoe die dependencie werkt weet ik niet, het zal wel nodig zijn.

• AlterEgo
  • Niet online
De Nvidia kernel framebuffer support werkt wel met XdirectFB, maar ik kan de resolutie niet veranderen: hij blijft 640*480, en dat is een beetje onwerkbaar (gek eigenlijk, niet zo lang geleden waren veel mensen daar dik tevreden mee :? )
Met de VESA framebuffers kan ik wel kleurendiepte en resolutie veranderen via lilo settings.

Maar ik kan verdomd weinig draaien: KDE zonder iconen en zonder kwin, de meeste applicaties crashen. een paar gnome-apps doen het.

• balk
welke kernel draai je? ik had namelijk ook problemen met de FB en de 2.4.9-gentoo-pre kernel. Ik heb handmatig een upgrade uitgevoerd en deze kernel bevalt me veel beter, acpi doet het weer en ik kan high-res consolen :)

Je kan enlightenment draaien, wel een xterm meesturen als je dat start anders kan je nog niets

• AlterEgo
  • Niet online
balk schreef op 25 augustus 2002 @ 11:14:
welke kernel draai je? ik had namelijk ook problemen met de FB en de 2.4.9-gentoo-pre kernel. Ik heb handmatig een upgrade uitgevoerd en deze kernel bevalt me veel beter, acpi doet het weer en ik kan high-res consolen :)
Ik draai 2.4.19 vanille :9 met een paar patches.
Gentoo is leuk, maar die gentoo-kernel-patches |:( (ACPI problemen, keyboard time-out errors; software die crasht op low-latency etc. etc.)

Als het weer gaat regenen ga ik E17 proberen

• balk
hoe verander jij de resolutie? met vga=ask werkt het niet (goed/makkelijk) namelijk. Je kan beter even op de grub commandline iets veranderen en dan testen. vga=791 werkt hiet gewoon :9

• AlterEgo
  • Niet online
balk schreef op 25 augustus 2002 @ 12:22:
hoe verander jij de resolutie? met vga=ask werkt het niet (goed/makkelijk) namelijk. Je kan beter even op de grub commandline iets veranderen en dan testen. vga=791 werkt hiet gewoon :9
Ik voeg vga=...toe aan de command-line opties in lilo.
Dat werkt op zich makkelijk genoeg.

Ik krijg fbset niet goed aan de praat.
Als ik daarmee iets probeer te veranderen is het standaard antwoord: parse error.
Hoe werkt dat ding bij jou?
Pagina: 1