Wanadoo delen legaal?

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb een simpele vraag maar ik heb de faq en search gebruikt, en de voorwaarden van casema gelezen, maar kan nergens vinden waar er staat dat je je internetrverbinding mag delen, dus zonder proxy server,

via mijn pc dusnaar pc van ouders, dat je op allebei vanalles kan doen

Mag het van casema of niet

M'n Abo = Wanadoo Broadband Premium

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 23:01
Nergens mag je je cable inter ent delen maar als je een helpdesk opbelt met de vraag of je een 2e kabelmodem + abb. kan krijgen omdat je een 2e pc aan eht internet wil hangen krijg je het antwoord dat dat niet kan en dat je het internet maar moet delen via de ander pc emt internet!!

• Carnagy
dus, gaan ze zeuren als ik het doe, zijn er hier meer mensen die het doen op de manier die ik nu noem en die ook casema abo hebben?

Verwijderd

Volgens mij is het mogelijk om bij sommige ISP's 2 kabelinternet-abonnementen af te nemen en dus ook 2 kabelmodems thuis te hebben staan.

Casema zal zich heus niet druk gaan maken over het internet-delen via 2 NIC's. Waarschijnlijk levert de helpdesk alleen geen support.

• Carnagy
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 23:42:
Volgens mij is het mogelijk om bij sommige ISP's 2 kabelinternet-abonnementen af te nemen en dus ook 2 kabelmodems thuis te hebben staan.

Casema zal zich heus niet druk gaan maken over het internet-delen via 2 NIC's. Waarschijnlijk levert de helpdesk alleen geen support.
en een NIC = ??

sorry, ben dikke noep op dit gebied

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Netwerkkaart=NIC (network interface card)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

kunnen ze dat zien dan als je meerdere pc's met internet verbind als je gewoon een router of gateway thuis hebt staan??

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
@home vindt kabelinternet delen tegenwoordig wel okee. je kunt ook niet langer meerdere ip-adressen aanvragen. ze verwijzen tegenwoordig zelfs naar troublesathome.nl voor instructies hoe je veilig je verbinding kan delen zonder gelijk de hele wereld toegang te geven tot je printerje :)
weet niet hoe dit met wanadoo zit maar ik schat dat ze niet moeilijk zullen doen, alleen geen support waarschijnlijk

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb precies dezelfde abbo.. en ook ik deel mijn lijn met 4 andere pcz :) (heb het al ong 10 maanden zo) dus don't worry..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

@Home maakt er inderdaad ook geen probleem meer van. Je gebruikt overigens geen extra bandbreedte, je aansluiting zal hoogstens iets meer gebruikt worden.
Vrijwel iedereen die ik ken met Breedband heeft er meerdere PC's op aangesloten.
Nooit iemand problemen mee gehad...

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
ik vroeg me eigenlijk af..wie dat niet doet :P

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

ik doe het nu al met mijn 56k lijn..... nog steeds geen adsl hier .....

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 16:01:
kunnen ze dat zien dan als je meerdere pc's met internet verbind als je gewoon een router of gateway thuis hebt staan??
Jawel, door naukweurig bekijken van de datapakketjes die van/naar jouw modem worden gestuurd.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Pagina: 1