Toon posts:

Hoe printer op het netwerk krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Kyocera FS-1700 zit een (optionele) netwerkadapter met UTP en BNC. Ik wil de printer in mijn TCP/IP netwerk op nemen.
In set-up heb ik het IP adres (192.168.0.6) en het subnetmask (255.255.255.0) ingesteld.
Er zijn echter ook enkele opties die ik niet begrijp, zoals Def rout en Par.list at On.
Uit de status afdruk begrijp ik dat met [b]Def rout default router[b] bedoeld word. Nou heb ik een Freesco Router maar dat zal wel niet bedoeld worden.
Wat ik niet zie is de mogelijkheid een werkgroep naam in te stellen.
Kortom, hoe ga ik nu verder?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17

Pogostokje

* twiet *

Ik denk dat dit printen op IP adres wordt... dus op je clients het IP adres geven en niet een printernaam.
Def Route zal wel je gateway zijn (lijkt me niet nodig in te stellen).

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Je zal de printerdriver op alle werkstations moet installeren en ipv locale poort lpt1 te nemen, zeggen add port en kiezen voor standard tcp/ip port met als ip 192.168.0.6

Kijk anders es op de Kyocera website zal wel een manual staan.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 23:50
Waarom wil je een werkgroep naam instellen? Je hebt twee mogelijkheden om de printer aan te roepen: direct via TCP/IP (TCP printerpoortje definieren, die laten verwijzen naar 192.168.0.6), of via een printershare op een centrale server (die dan wel weer via TCP/IP moet communiceren met de printer).

Met de tweede mogelijkheid worden printerdrivers van de centrale server afgehaald, en hoef je niet elke PC langs met de CD om drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
edit:
eerst de bovengenoemde reacties even uitwerken, die kwamen sneler dan ik mijn reactie kon intikken

Verwijderd

Topicstarter
OK de procedure die Tomsworld suggereerde werkte wel om hem te kunnen installeren, maar het lukt nog niet om een pagina afgedrukt te krijgen.
De drivers heeft Windows 2000 standaard aan boord, daar geen probleem. De printer herkend dat hij via de netwerkpoort is verbonden doordat op het LCD display bij interface OPT word aangegeven.
Het manual dat ik van de website heb gedownload behandeld het onderwerp netwerkverbinding niet. Misschien omdat de netwerk adapter een optie was.
Pagina: 1