Toon posts:

probleem met Winfax+ISDN ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen:

Ik heb met een eicon-diva ISDN modem, RVS-COM en Winfax een faxserver opgezet die op een van onze 4 ISDN-nummers faxen moet gaan opnemen. Het probleem is nu dat Winfax op alle ISDN-nummer na 2 rings de fax opneemt, in plaats van alleen op het faxnummer. Andere nummers in RVS-COM of in de eicon-diva modem-installatie weghalen heeft geen zin, in Winfax lijkt het niet mogelijk om alleen bepaalde nummers inkomende gesprekken aan te nemen.

Weet iemand of hier een oplossing voor is?

Alvast heel erg bedankt.

Verwijderd

Volgens mij moet je alleen Winfax nemen.RVS.com heeft de narigheid ALLE nummers te nemen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je wel je MSN nummer ingevoerd en alleen op die MSN de FAX geactiveerd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel RVS-com gebruiken, omdat mijn modem geen hardwarematige fax aan boord heeft, RVS-com zorgt dus voor mijn 'softfax'. Alleen wil ik RVS-com zelf niet als fax-machine gebruiken, omdat deze minder mogelijkheden heeft.

En zelfs als ik bij RVS-com alle nummers uitschakel of wis, neemt Winfax nog steeds alle gesprekken op.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me dat je dat dan bij WinFAX moet instellen, heb verder geen verstand van Winfax, wel een beetje van RVSCOM.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, Dit heb ik nu bij de helpdesk van EICON neergelegd, die zijn aan het uitzoeken. men geeft op dat je in de extra settings moet opgeven: at+iaMSNnummer. dat zou moeten werken. NIET dus. Wel is het zo dat er geen oproepen meer door winfax worden aangepakt van andere MSNnummers. Als je nu eens in deze string de nummers zet die hij NIET moet hebben, mogelijk dat ie dan wel de juiste pakt.

Ben benieuwd!!!!!!!

Verwijderd

IK heb de RVS-COM geinstalleerd met XP en heb 5 MSNnummers. In RVS-COM heb ik alle services toegewezen aan elk hun eigennummer en draait PERFECT. Ik heb de drivers voor RVS-COM 151/157 om op XP te installeren maar niemand wil mij helpen hoe ik die moet posten. Kan ik iemand helpen, en omdat ik geen techneut ben gooien ze de topic maar op slot..... kom dan maar op m'n mail als je belangstelling hebt...........
Pagina: 1