Geen idee.
De klassieke oplossing is een script in /etc/init.d en een symlink in /etc/rc.d/rc<runlevel>.d/ naar het script in kwestie.
Een andere oplossing is $ergens zetten, en dan vanuit rc.sysinit, rc.local of rc.network aanroepen, afhankelijk van wanneer je het wilt draaien.
De klassieke oplossing is een script in /etc/init.d en een symlink in /etc/rc.d/rc<runlevel>.d/ naar het script in kwestie.
Een andere oplossing is $ergens zetten, en dan vanuit rc.sysinit, rc.local of rc.network aanroepen, afhankelijk van wanneer je het wilt draaien.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hey je bent in Linux
Daar heten die dingen gewoon directories 
In /etc/rc.d/init.d zet je een script neer dat als service gestart moet worden (moet daarna nog wel gelinked worden in je rc<runlevel>.d directory of met chkconfig)
Dan zijner nog twee scripts:
rc.sysinit, die wordt voor de scripts in rc<runlevel>.d gedraaid (om bijv. de soft-RAID te starten)
rc.local, die wordt na de rc<runlevel>.d scripts gedraaid.
Alles staat onder /etc/rc.d
In /etc/rc.d/init.d zet je een script neer dat als service gestart moet worden (moet daarna nog wel gelinked worden in je rc<runlevel>.d directory of met chkconfig)
Dan zijner nog twee scripts:
rc.sysinit, die wordt voor de scripts in rc<runlevel>.d gedraaid (om bijv. de soft-RAID te starten)
rc.local, die wordt na de rc<runlevel>.d scripts gedraaid.
Alles staat onder /etc/rc.d
edit:
Lang verhaal, wat boven mijn reactie staat is dus zowat hetzelfde
Lang verhaal, wat boven mijn reactie staat is dus zowat hetzelfde
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Bovenstaande klopt allemaal, maar je kunt ook een bash filetje maken, en die in /etc/rc.boot of /etc/rc.local zetten, dan wordt 'ie ook automatisch gedraait bij het opstarten..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt