Toon posts:

Dell Laptop + Extra Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe Dell Inspiron 8200 gekocht met (helaas) Windows XP erop. Er zit een prima functionerende GeForce 440 Go 64 MB in. Voor "mobiel" werk voldoet uiteraard ook het 15" TFT beeld"kanon" in de laptop. Echter, thuis in huis heb ik ook nog een Iiyama Pro Vision 510 22" monitor staan die ik graag wil aansluiten op m'n laptop. Wanneer ik deze aansluit op m'n laptop dan herkent Windows hem prima. Echter, mijn probleem is:

Ik kan de "extra" monitor ALLEEN maar gebruiken als "desktop uitbreiding" (dus extra ruimte voor programma's). Dit wil ik niet! Ik wil op m'n extra aangesloten monitor gewoon hetzelfde beeld als op m'n laptop beeldkanon! Hoe kan ik dit instellen? Ik heb onder F5 een Dell-laptop-functietoets waarmee ik DACHT te kunnen schakelen (werkt tenminste zo bij oudere Dells die ik bij vrienden wel eens gezien heb), maar dat werkt dus niet...

Ik heb al hier op GoT gezocht, ik heb al door m'n online Dell documentatie gekeken en al in de Windows XP help gezocht... maar zonder resultaat...

Het vreemde is dat als ik de laptop aanzet, ik wel op beide monitoren het zelfde beeld heb (het Dell-Inspiron-intro scherm). Echter, zodra Windows XP geboot wordt, gaat m'n Iiyama op blank....

Iemand een idee?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

heeft met n-vieuw instelling te maken , kun je beeldscherm instellen als 2 aparte monitoren of als 1 grote monitor enz .

dus ff zoeken op n-vieuw .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:36
Het zou idd Fn+F5 moeten zijn (zo is het op allebei mijn lattitudes en op de Inspiron van een vriend van mij)
Je moet wel een paar keer kiezen want ik weet niet waar de "alleen externe monitor" optie zit.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
Talin> is dat goed gespeld? kan er niks over vinden met google. Het enige wat ik wel kan vinden is "N-view" (Network View) op http://www.n-view.de/index_en.html, maar dat is het vast niet?

mbrouwer> daar reageert m'n laptop dus echt gewoon helemaal niet op, op die toets.... :-/

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

kweet niet of ik helemaal goed zit maar lees hier eens .

deze dus : De grote tv-out FAQ

wat voor aansluiting gebruik je voor die extra monitor ?
s-video of gewone monitor aansluiting ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
talin> dat lijkt interressant! ik gebruik uiteraard gewoon de normale monitor aansluiting

ik zal es kijken of het werkt
Pagina: 1