Toon posts:

DEC/Alpha + debian , welke videokaart werkt goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een DEC/Alpha 2000, hierin zit een ISA MACH64 kaartje, kan het aan de praat krijgen met Xfree 3 van versie 3.0 debian, maar alleen met de xserver-mono binarie, hmmmmmmm grijs is niet lelijk :+ , Xfree 4 werkt er niet mee, ook niet met module vga.

De vraag is, wie weet welke videokaart wel goed werkt met debian of een andere smaak van Linux voor DEC/Alpha.

Het mag natuurlijk een PCI kaart zijn :)

Er is een Matrox Millenium in geprobeert, maar dit gaf geen resultaat.

Johan

PS, ik zat te dubben of ik dit in "overige hardware" zou posten, sorry als dit wel de bedoeling was.

Verwijderd

Een S3Virge kaart zou moeten werken. Ik heb er een in gehad, volgens mij een S3Virge 75/85 (zoiets) en dat werkte op zich. Ik had alleen een irq conflict met een netwerkkaart, dus toch maar weer teruggewisseld met een isa kaart.
Je zou op de website kunnen kijken met welke soorten videokaarten ze verkocht worden, dat zou aan moeten geven wat er mogelijk is. Of op http://www.linuxalpha.org of http://www.alphalinux.org

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Bij mijn weten kan het zo'n beetje alles zijn wat XFree support (met uitzondering van sommigen... XFree is niet altijd even portable).
Die Matrox Millennium, heb je die ook met XFree 4.1.0 geprobeerd, met de mga driver?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik geprobbeerd, ook met xserver-svga, etc..... voor Xfree versie 3

X is niet nodig, maar het is altijd leuk om het goed aan de praat te krijgen, gaat om de sport :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:41

Papillon

Spring 's in the Air...

deadinspace schreef op 24 augustus 2002 @ 00:32:
Bij mijn weten kan het zo'n beetje alles zijn wat XFree support (met uitzondering van sommigen... XFree is niet altijd even portable).
Die Matrox Millennium, heb je die ook met XFree 4.1.0 geprobeerd, met de mga driver?
Da's niet helemaal correct. Qua software klopt dit wel, in feite zouden alle door XFree86 ondersteunde kaarten moeten kunnen werken. Het probleem is echter dat de Alpha machines een x86 VideoBIOS emulator hebben die de BIOS van de videokaart moet initialiseren en daar zit hem met de meeste kaarten het probleem (vooral de recente).

Veelgebruikte kaarten die veelal werken (maar toch niet alle helaas) zijn die op basis van:
S3 Chipsets (S3 Virge, S3 Trio64+)
Matrox (Millenium, Millenium II)
Glint Permedia 2

Wellicht wel meer, maar van bovenstaande weet ik het en heb ik ook in de praktijk toegepast. Evenals de moeilijk verkrijgbare TGA en Evans and Sutherlands kaarten.

Bij http://www.request.nl kun je ook nog wel aan (verouderde) videokaarten komen die met Linux op de Alpha werken.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 17:31
en ik heb hier anders nog wat oudere TGA kaarten liggen. Het zijn wel geloof ik maar 8-bit kaarten. Aha, ik heb er eentje gevonden: PBXGA-AA/AN, er zit een 21030 chip op en het lijkt erop alsof er iets van 2MB geheugen opzit.

Verwijderd

Topicstarter
mcdroos, zou het mogelijk zijn om die kaarten eens uit te proberen, zo ja, mail me
Pagina: 1