• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Ik vind dat je met te strakke hand regeert hier. Sommige topics die je afsluit passen hier wel degelijk, zoals de boeken van Seth. Die zijn van zeer levensbeschouwelijke aard. Ik persoonlijk zou het prettig vinden als je iets langer zou wachten met het fameuze slotje.

Verwijderd

Ik ken heel de seth boeken niet, maar als ik die msg lees, en daar staan dingen in zoals parallele universums etc dan valt het volgens mij toch ECHT onder "wetenschap" of heb ik dat nou verkeerd?

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Gecombineerd, dus valt mogelijk onder beide topics van dit board nu ik er over nadenk. Het had in elk geval best discussie opgeleverd.

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Om in Miranda te spreken:
<pre><BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>DiademTooStrict :: num -> num -> bool
DiademTooStrict m n = True , if (m/n)>=0.1
= False , otherwise
where m = NumberClosedTopics
where n = NumberTopics[/quote]</pre>

when i wake up people take up mostly all of my time!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 19:16
Ben ik helemaal mee eens! Zo erg is het niet als een topic misschien niet helemaal 100% levensbeschouwing of godsdienst is. Diadem sluit alles wat hem niet aanstaat, en ik vraag me dus ook af of ie wel geschikt is als admin.

Verwijderd

Zoals je misschien hebt gezien komen er de laatste tijd heel veel nieuwe threads bij. Om een overzichtelijk en levendig forum te houden is het belangrijk dat er niet al teveel threads zijn. En dan gaan threads zoals die over dat boek er het eerste uit.

Niet iedereen heeft dat boek gelezen, dus niet iedereen kan zich er iets bij voorstellen wat je ermee bedoelt. Als je over een levensbeschouwelijk thema uit dat boek wil discussieren, noem je thread dan naar dat idee en refereer in je openingsstukje aan het boek. Als je een beetje een toepasselijke titel bedenkt voor je thread (dus niet zoiets als "waarom denken we daar en daar over???" ofzoiets. dat klinkt toch helemaal niet?) wordt ie heus niet verwijderd. Maar als jij het over een boek hebt dat de meerderheid hier waarschijnlijk niet kent, en je tiept iets algemeens over andere dimensies enzo, vind je het gek dat ie dan gesloten wordt... Want daarvoor zijn er al andere threads! we hebben het hier nu over paralelle dimensies in minstens 2 threads, en een nieuwe voegt dus niets toe. Overigens, met "Terry Pratchett" gebeurde precies hetzelfde.

Hetzelfde geldt voor de kringlooptheorie en voor het solipsisme: ze maken het forum alleen maar onduidelijker. Er zijn voor elk van deze al threads waar ze besproken worden, en een nieuwe maakt het forum dus alleen maar onduidelijker. Ook die "waarom leven we" thread was niet nodig (daarover zijn er meer threads open dan over welk ander onderwerp).

In plaats van Diadem af te zeiken omdat ie je thread gesloten heeft kan je beter jezelf afzeiken omdat je een thread hebt geopend die overbodig is... Diadem doet gewoon zijn werk, en dat ie zichzelf daar niet populair mee maakt is een ander verhaal.
Overigens, dat er nu zoveel threads gesloten worden zegt volgens mij meer iets over wat er met het niveau van dit forum gebeurt dan over Diadem zelf...

O tempora, o mores :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk dat overbodige topics eigenlijk vanzelf naar beneden verdwijnen. Als er een topic geopend wordt waar niemand behoefte aan heeft, wordt er toch ook niet in gepost? Lijkt me dat dit een systeem is dat zichzelf redelijk in de hand houdt.
Je hebt natuurlijk gelijk over onderwerpen die in 3 topics tegelijk aan bod komen. Maar dan denk ik ook dat de echte discussie (op een natuurlijke manier, dus vanzelf) zich maar in één topic voortzet, zodat de overige 2 vanzelf verdwijnen. Diadem sluit misschien inderdaad topics die niet nodig zijn, maar het lijkt mij dat een sturing van dien aard niet eens nodig is in een gezond forum. Maar misschien ook wel...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Captain Proton heeft eigenlijk precies opgeschreven hoe ik er over denk.

Ik sluit in principe alleen topics als ze overbodig zijn omdat ze al bestaan of als ze hier niet thuishoren, hoewel ik de laatste categorie ook regelmatig move. 3e categorie topics die ik zou sluiten is topics met illigale dingen erin, zoals links naar warez sites of discriminerende uitlatingen. Maar daar hebben we in dit forum gelukkig geen last van.

Ik sluit zeker niet elk topic wat mij niet aanstaat. Als ik dat zou doen zou het hier nog een stuk leger zijn :P Het enige wat ik doe is wat ik hoor te doen, en dat is het schoon en netjes houden van dit forum.

Ow, en btw Dr_Frickin_Evil, ik ben geen admin hoor. Ik ben maar een eenvoudige mod ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Natuurlijk heb je gelijk als je dubbele topics en off-topic dingen weghaalt. Daar ben ik ook voor. Maar kun je af en toe iets meer ruimte laten voor het slot erop gaat?
Per slot van rekening is dit forum m.n. voor wazige dingen, en dat houdt naar in dat je soms wat meer ruimte en tijd moet geven. Kijken hoe het zich ontwikkelt. Hoort bij levensbeschouwing.

Verwijderd

lekker met miranda aan het kloten infinthlon?
:)
wacht maar tot je pacman voor miranda ziet!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Pacman? Tsja, dat kan natuurlijk ook.
Vriend van mij heeft onlangs Sokoban geschreven in Miranda. Leuk programma, maar het gebruikte 150MB geheugen, toch wel vrij veel voor een tekstscherm versie van Sokoban. Dat moet beter kunnen, zelfs in Miranda :)

En jaja, ik had een 9 voor functioneel programmeren!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

gefeliciteerd!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 14:05 schreef Captain Proton het volgende:
Zoals je misschien hebt gezien komen er de laatste tijd heel veel nieuwe threads bij. Om een overzichtelijk en levendig forum te houden is het belangrijk dat er niet al teveel threads zijn. En dan gaan threads zoals die over dat boek er het eerste uit.

Niet iedereen heeft dat boek gelezen, dus niet iedereen kan zich er iets bij voorstellen wat je ermee bedoelt. Als je over een levensbeschouwelijk thema uit dat boek wil discussieren, noem je thread dan naar dat idee en refereer in je openingsstukje aan het boek. Als je een beetje een toepasselijke titel bedenkt voor je thread (dus niet zoiets als "waarom denken we daar en daar over???" ofzoiets. dat klinkt toch helemaal niet?) wordt ie heus niet verwijderd. Maar als jij het over een boek hebt dat de meerderheid hier waarschijnlijk niet kent, en je tiept iets algemeens over andere dimensies enzo, vind je het gek dat ie dan gesloten wordt... Want daarvoor zijn er al andere threads! we hebben het hier nu over paralelle dimensies in minstens 2 threads, en een nieuwe voegt dus niets toe. Overigens, met "Terry Pratchett" gebeurde precies hetzelfde.

Hetzelfde geldt voor de kringlooptheorie en voor het solipsisme: ze maken het forum alleen maar onduidelijker. Er zijn voor elk van deze al threads waar ze besproken worden, en een nieuwe maakt het forum dus alleen maar onduidelijker. Ook die "waarom leven we" thread was niet nodig (daarover zijn er meer threads open dan over welk ander onderwerp).

In plaats van Diadem af te zeiken omdat ie je thread gesloten heeft kan je beter jezelf afzeiken omdat je een thread hebt geopend die overbodig is... Diadem doet gewoon zijn werk, en dat ie zichzelf daar niet populair mee maakt is een ander verhaal.
Overigens, dat er nu zoveel threads gesloten worden zegt volgens mij meer iets over wat er met het niveau van dit forum gebeurt dan over Diadem zelf...

O tempora, o mores :)[/quote]je hebt het eerst een groot deel over mijn topic over de serie seth boeken, die gesloten is, en een klein deeltje over "soortgelijke" topics die gesloten zijn.. en dan zeg je "dat ik niet zoveel moet zeiken"??!?!?!?! ik volg je niet meer!

Verwijderd

ik legde aan de hand van jouw thread uit waarom threads gesloten worden...

En op de plaats van "je" kan je beter "men" lezen. "men" moet niet zoveel op Diadem zeiken, we hebben nu wel vaak genoeg gehoord dat hij arrogant is enzo (wat ook wel zo is, maar daar gaat het niet om :)) en dat hij threads te snel sluit, maar op dit forum is er redelijk veel orde en da's ook wat waard.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Hij kan moeilijk tegen zijn ongelijk dat wel... :P
Maar ik vind dat ie het helemaal niet slecht doet qua sluiten van threads...
Als het aan mij had gelegen waren er veel meer gesloten ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 23:28 schreef Captain Proton het volgende:
ik legde aan de hand van jouw thread uit waarom threads gesloten worden...

En op de plaats van "je" kan je beter "men" lezen. "men" moet niet zoveel op Diadem zeiken, we hebben nu wel vaak genoeg gehoord dat hij arrogant is enzo (wat ook wel zo is, maar daar gaat het niet om :)) en dat hij threads te snel sluit, maar op dit forum is er redelijk veel orde en da's ook wat waard.[/quote]nee, oke :)
ik ben het ook wel met jou (en diadem) eens, alleen vond ik dat "je" een beetje vreemd maargoed :)
Pagina: 1