Toon posts:

COM2 niet gezien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mn pa een ouwe bak overgenomen (P166, 3gb HDD, 64 MB, i430tx) en hem eerst helemaal geformatteerd en toen w98SE gere-installed. Is een beetje oud bakkie, zonder PS/2 poorten (Com 1 is dus voor de muis, keyboard is zelfs DIN, waar is de tijd gebleven.... ) en ik wil nou een Psion 5mx aansluiten op COM2. Probleem is: COM2 wordt helemaal niet gezien. Ik kan muis en Psion wel omwisselen, maar dan wordt de muis niet gezien, dus het ligt aan de COMpoort. Dev mgr geeft geen conflicten, maar hoe zorg ik nou dat die tweede compoort weer in beeld komt? Simpel via config scherm nieuwe hardware toevoegen is geen succes..... :?

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
zit er toevallig een isa modem of iets anders wat een virtuele COMpoort aanmaakt, want bij mij raakte ik ook een COMpoort kwijt omdat de modem COM 3 aanmaakte. Weet ook niet waarom dat nou gebeurde, maar ik gebruik geen van mijn COMpoorten meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn, er zit wel een isa modemkaart in, en een EICON DIVA (Wat dat in godsnaam voor een device mag wezen??). Point is, het heeft bij pa dus wel ooit gewoon gewerkt. Maar ik zal al die overbodige isa troep er eens uit trekken, kijken of dat helpt :) thx anyway. Enneh ik ga ff een mobo met PS2 poortjes zoeken ;)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 20:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

eicon diva is een isdn kaart

Verwijderd

Topicstarter
a kijk daar heb je het gedonder al ;)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22
eventueel resources toewijzen in de bios aan de 2e compoort? Misschien staat ie wel op disabled in de bios.
Pagina: 1