Toon posts:

tv-out geen geluid op tv...RAADSEL¿?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende: gf2-mx400 64mb videokaart+tv-out, beeld gaat prima naar mijn tv maar wat ik ook doe geen geluid. heb aangesloten: Beeld: tv-out aansluiting naar tulp...kabel naar tv... in de scart... prima! Geluid:speakeraansluiting van mijn geluidskaart, mini jack naar 2x tulp verloopje( waarvan 1 gebruik voor geluid omdat ik een mono tv heb en genoeg heb aan 1 kabel dus andere helft, 2de tulp voor video)... kabel naar tv... in de scart ( netjes in de daarvoor bestemde aansluiting, mono/l of r kan ik kiezen) GEEN GELUID, alle instellingen nagelopen, ook goed... heb aan de voorkant van mijn tv tulp aansluiting zitten voor geluid( dus zonder scart rechtstreeks met tulp in de tv)... doet ook niets... stereosetje.... ook niets.... speakers er weer in... wél geluid!! Ik sta voor een groot raadsel.... iemand enig idee??

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
euhm, als je wel beeld hebt, en geen geluid, is het meer een audio probleem, en zit je in dit forum dus fout...

Als je die kabel nu eens op een versterker aansluit, heb je dan wel geluid?

Verwijderd

Topicstarter
nope... ook niet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
uh... gewoon je audiokabeltje verrot :?

Maarre.. kun je niet beter je pc speakers gebruiken?? Da's allicht beter dan een mono tv

Verwijderd

Topicstarter
kabeltje is goed want ik krijg wel beeld als ik 1 van de beide helften van de kable gebruik daarvoor... je hebt gelijk.. geluid is mooier alleen komt het de andere kant van de kamer vandaan, da's weer minder... k'wil het graag via mijn tv

Verwijderd

Topicstarter
niemand? k'was er al bang voor.....

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27

talin

ES-MA

kijk eens bij je audio output , waar staat die op ingesteld ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
alles staat goed... weet ik zeker.. alle schuifjes max...

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ie ook niet op je versterker werkt dan zit er toch iets met je instelligen/bekabeling niet goed, dus misschien een andere kabel dan wel instellingen proberen?

Edit: Welke schuifjes doel je op?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• talin
  • Laatst online: 14:27

talin

ES-MA

niet goed gelezen , het moet aan de instelling van je tv liggen want er komt dus wel geluid uit als je em op je versterker zet .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
misschien verloop stukje niet in orde?

[ Voor 0% gewijzigd door Johny58 op 23-08-2002 23:02 . Reden: slecht gelezen... ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
ook geen geluid via mijn versterker, maar kabel moet goed zijn want als ik het beeld door die kabel stuur is dat ook goed... sluit ik mijn speakers aan doen ze het ook gewoon.... scart van mijn tv doet het niet en de tulp aansluiting voor op mijn tv doet ook niets

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

kabel is goed, geen geluid via versterker.
Conclusie, er zit iets fout in PC. Zet die kabel eens in een andere audio output dan line out (neem aan dat ie daar in staat)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
hij zit in de speaker uitgang.. zit geen andere audio output op.... en speakers doen het wel

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 00:48:
hij zit in de speaker uitgang.. zit geen andere audio output op.... en speakers doen het wel
Probeer eens een andere kabel.
Het lijkt mij ook dat je kabel verot is.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

dan zal je kabel toch niet goed zijn... al vind ik het wle vreemd dat er wel tv signaal overheen gaat...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Probeer je tv eens uit- en aan te zetten nadat je je pc hebt aangedaan. En dan meteen naar het av-kanaal op je tv gaan (niet eerst een andere zender) Beetje vaag, maar bij werkt het wel zo, als ik dit niet doe heb ik geen geluid op m'n tv..

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet...

Verwijderd

herinstal geluidskaart..?????

Verwijderd

staat er niet iest op Dempen ofzo?

Verwijderd

Ok, ik heb het thuis zo gedaan.

Tv kabel gewoon van de TV out direct naar het tv in op me tv.

Geluidskabel in me normale boxen ingang gestopt. Niet die 2e of the koptelefoon of weet ik wat je daar hebt zitten, maar gewoon die waar normaal je geluid uit komt.
Geluidsinstellingen gewoon laten staan zoals altijd.

Zo heb ik het bij mij thuis aan de gang gekregen.
Later heb ik dan een splittertje voor l en r ertussen gezet, nu heb ik dus ook dikke stereo op me tv.

(Handig als je films ff op en video wil zetten.)

Verwijderd

Topicstarter
zo heb ik het dus precies.... maar uit mijn boxen komt wel geluid maar uit mijn tv niet...

Verwijderd

Dus:
-Geen geluid op versterkeren TV.
-Wel geluid op computer boxen.
-Kabel is niet kapot.

De enige logische verklaring is dus dat het 3,5mm-Jack naar 2x Cinch stekkertje kapot is.

Succes

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:01:

De enige logische verklaring is dus dat het 3,5mm-Jack naar 2x Cinch stekkertje kapot is.

Succes
Ik sluit me hier bij aan, Suc6.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
zal es proberen.... bedankt i.i.g.
Pagina: 1