CPU laptop zelf upgraden???

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
hei, kan iemand mij zeggen of het makkelijk is om zelf een processor in je laptop up te graden, en waar ik ze eventueel kan aankomen?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

zit bijna altijd VAST op het moederbord.

de betaler vervuilt

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ik zou het niet weten, met de mobile CPU's kan et iig niet geloof ik. Maar van de desktop CPU's moet ik het nog zien. Hoop van wel, zou leuke bijkomstigheid zijn :)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Gehaktbal schreef op 24 augustus 2002 @ 00:56:
ik zou het niet weten, met de mobile CPU's kan et iig niet geloof ik. Maar van de desktop CPU's moet ik het nog zien. Hoop van wel, zou leuke bijkomstigheid zijn :)
bedoel je nou, dat je nog moet zien of je van desktop computers de cpu kunt vervangen...????
lijkt me nogal wiedes, àls je dat bedoelt :+

Verwijderd

djazete schreef op 24 augustus 2002 @ 01:03:
[...]

bedoel je nou, dat je nog moet zien of je van desktop computers de cpu kunt vervangen...????
lijkt me nogal wiedes, àls je dat bedoelt :+
Nee, dat bedoelt hij niet. Er zijn ook el-cheapo laptops zonder Mobile CPU maar met een gewone Desktop CPU erin.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Dat lukt je toch niet met koelen ?

Verwijderd

Ja ok maar ze zullen er geen XP 2400+ kachel in stoppen

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb wel eens een 1800-serie laptop van Toshiba open gehad... Daar zit een desktop celeron in (Coppermine volgens mij), dus daar kun je gewoon een andere Coppermine Celeron of P3 indrukken... Zal met andere notebooks ook wel zo zijn...

Die moderne P4-notebooks van de Aldi zul je ook wel de CPU van kunnen uitbreiden...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

als er een desktop cpu inzit wel dus. Maar in andere gevallen zit hij vastgesoldeerd op je mobo en dat is niet zo prettig upgraden :P. Die dingen zijn ook niet los te koop.

Verwijderd

Pentium3 mobiles kun je dacht ik wel gewoon upgraden.
Laatst zag ik er nog een staan bij vraag en aanbod.

Voor nieuwe zou ik even naar de fabrikant van de laptop gaan.

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:34:
Pentium3 mobiles kun je dacht ik wel gewoon upgraden.
Laatst zag ik er nog een staan bij vraag en aanbod.

Voor nieuwe zou ik even naar de fabrikant van de laptop gaan.
ja, die heb ik ook zien staan, maar ze zijn niet echt makkelijk aan te komen, niet te vinden op pricewatch, en heb al het een en ander rondgekeken. Je zal wel op beurzen moeten kijken, of een normale cpu erop, en hem downclocken, dat hij niet zo heet word.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Schroef de laptop eens open en kijk of de proc vastgesoldeerd zit.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Bij mijn Compaq laptop zit de processor gewoon in een voetje geplaatst.

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 24 augustus 2002 @ 19:45:
[...]

ja, die heb ik ook zien staan, maar ze zijn niet echt makkelijk aan te komen, niet te vinden op pricewatch, en heb al het een en ander rondgekeken. Je zal wel op beurzen moeten kijken, of een normale cpu erop, en hem downclocken, dat hij niet zo heet word.
dat laatste werkt niet, ze zitten bijna altijd vastgesoldeerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mr._Anderson schreef op 24 augustus 2002 @ 19:45:
[...]

celeron en PIIIs stonden wel in de pricewatch (de mobiles ja)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:09

botoo

💀 too old to die young

Promendion laptops hebben iig een losse cpu, die dus ook upgradable is.

[edit]
zou dit niet beter in PMG tot z'n recht komen?

[ Voor 0% gewijzigd door botoo op 24-08-2002 21:45 . Reden: PMG? ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Meeste P2, Celly en P3 mobile CPU's zitten in cartridges die je kan vervangen. Mijn Celeron 600 zit in een MMC2 cartridge en de Inspiron 3800 waar die in zit kan maximaal 800 MHz aan, volgens de meeste bronnen. Dell en Compaq hebben uitgebreide montagehandleidingen online staan (anderen misschien ook), waarin exact beschreven staat hoe je de CPU kan vervangen. Een beetje Googlen en je komt een heel end. Zoektips: MMC1, MMC2, PGA2, "mobile cpu" etc.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

Volgens mij kun je ze vaak gewoon upgraden hoor :?
Of je bios het dan nog herkent en of je settings als mutiplier/fsb kunt veranderen is wat anders. Ik heb namelijk gewoon 2 laptop cpu's hier liggen en die zijn echt niet los gesoldeerd van het mobo :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 11:25:
[...]

Nee, dat bedoelt hij niet. Er zijn ook el-cheapo laptops zonder Mobile CPU maar met een gewone Desktop CPU erin.
Idd.
Zo te horen lukt het bij sommige laptops wel.
Ik zou dan es een mailtje sturen naar jouw laptop fabrikant, die kan vast wel vertellen of hij vast gesoldeerd is, tot hoever je mobo gaat etc. (hoef je em niet open te schroeven ivm met garantie (?) :P )

* Gehaktbal stuurt mailtje naar Asus B)
Pagina: 1