Toon posts:

Eerste PopUp Window zonder scrollbar, tweede wel...hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een site een pop up window gemaakt met een gastenboek. Dit pop-up window heb ik geen scrollbar gegeven (scrollbars=0). Nu klik ik vanuit dit popup window een nieuw popup window aan (smilies om in te voegen in een berichtje voor het gastenboek) en in dit nieuwe popup window heb ik scrollbars=1 geprogrammeerd in de HTML. Maar toch laat ie deze zonder scrollbar zien. Andersom gebeurt dit ook (gastenboek wel een scrollbar...smilies ook een scrollbar ondanks dat ik um daar op scrollbars=0 heb gezet). Het lijkt er dus op dat de instelling van het eerste popup window wordt gebruikt bij het volgende, ongeacht de instelling van dit tweede popup window. Weet iemand of dit is aan te passen op een of ander manier ?

Verwijderd

Het lijkt mij dat je dan gewoon opener.open() in plaats van window.open() moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 22:43:
Het lijkt mij dat je dan gewoon opener.open() in plaats van window.open() moet gebruiken.
...heb ik gedaan....maar dit werkt niet....ik krijg een runtime error als ik opener.open() in plaats van window.open() gebruik

dit is mijn script:

<script>
function showPopUp() {awPopUpWin = window.open("http://www.xxx.nl/yyy/smilies.asp", "AWPopWin", "width=312,height=385,top=150,left=30,fullscreen=0,directories=0,location=0,menubar=0,resizable=0,scrollbars=0,status=0,toolbar=0");}
</script>

Gaarne wat meer uitleg Cheatah

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop um maar eens omhoog !

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

geef je hem wel elke keer een nieuwe name "AWPopWin" ?

Verwijderd

Ik heb het volgende voor je. En mochten de grootten en de posities van de popups anders zijn, dan moet je dat ff aanpassen.
In je pagina :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script>
function showPopUp(url,scrb)
{
var day = new Date();
var id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(url, '" + id + "', 'width=312,height=385,top=150,left=30,screenX=30,screenY =150,scrollbars='+scrb+',location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no');");
}
</script>
.
.
<body>
<a href="javascript:showPopUp('jouw_popup_zonder','0')">POPUP ZONDER</a>

In je popup :

code:
1
<a href="javascript:opener.showPopUp('jouw_popup_met','1')">POPUP MET</a>

Verwijderd

Heej deze is handig,
Heb hem ietsjes verbouwt, en nu gebruik ik hem >:)

THNX _/-\o_

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22

Pelle

🚴‍♂️

Bedankt voor deze volkomen nutteloze kick. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.