Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]DigiCube in progress - PICS

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PART THREE:
Tijdje nix gebeurd hier, maar ondertussen toch verder gewerkt. Heb weer een aantal nieuwe pix online staan met een korte beschrijving per categorie. Ben benieuwd wat jullie er so far van vinden ;)

Via deze link kom je op de DigiCube Project site waar veel pix en de beschrijvingen van elke stap staan:
<--! KLIK !--> http://www.xs4all.nl/~xwizz/ <--! KLIK !-->

Hier volgen alvast een aantal pix om jullie lekker te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/4.final-frame/DSC00010.JPG
Het systeem met de kunstof verbindingsstukken en de alu buizen. Afmetingen van de buizen zijn 20 x 20 mm met een wanddikte van 1.5 mm zodat er ook een beetje in geschroefd kan worden :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/4.final-frame/DSC00013.JPG
De "cube" bijna compleet, er mist nog een buis aan de voorkant, die zit er ondertussen ook in, moet ik nog fff pix van maken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/5.content-preview/DSC00020.JPG
Frame met inhoud, die mobo plaat gaat nog vervangen worden door alu of plexi, ben ik nog niet helemaal uit... Ik ga alleen het gedeelte met de PCI sloten en ports gebruiken, kan ik mooi tegen de achterkant aan schroeven :D Ik heb nu plek voor 9 harddisks!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/5.content-preview/DSC00022.JPG
Pic van de voorkant... Ik denk dat ik die floppydrive niet ga gebruiken... Wie gebruikt er tegenwoordig nog floppy's?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/5.content-preview/DSC00023.JPG
Pic van de achterkant... Lekker veel plek voor de voeding onderin...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/5.content-preview/DSC00034.JPG
De oude tower die ik heb gesloopt voor onderdelen })
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/6.electronics/DSC00035.JPG
De electronica die o.a. in de case gaat komen...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/6.electronics/DSC00038.JPG
HDD LED VU Meter met 10 ultrabright blue leds...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/6.electronics/DSC00041.JPG
De baybus met 4 potmeters... Hier komen nog van die ledblokjes naast te zitten, met elk 10 digits zodat je kan zien hoe veel stroom de fans krijgen...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/6.electronics/DSC00040.JPG
Het tijdelijke LCD... Heb deze even in bruikleen gekregen van Mail.eve om te testen en voor de ontwikkeling van PowerLCD :7

Hier onder volgt de txt van eerdere versies (ik werk van beneden naar boven)

PART TWO:
Ik ben begonnen met bouwen! Ik maak van elke stap een aantal foto's die te zien zullen zijn op:

<--! KLIK !--> webspace zit nu vol :'( wordt nu op xs4all gehost (zie boven) <--! KLIK !-->

PART ONE:
Ik ben al een tijdje bezig met het uitdenken/schetsen/passen/meten/etc van een custom PC. Ik heb bijna op het punt gestaan om een Enermax case aan te schaffen, maar toen ik bedacht wat ik er precies mee wilde was het toch niet echt een praktische kast... en voor 439 euro kan je een hoop leuk spul kopen. Ik heb toen besloten om zelf een kast te gaan maken. Ik heb overal allerlei onderdelen besteld en alles komt langzaam maar zeker binnen...

Ik ga de PC gebruiken voor video editing en VJ performances (Visuals in clubs) en ik wilde het liefst zoveel mogelijk in de kast kunnen proppen, daarnaast moet ook de preview monitor (TFT) goed zichtbaar zijn, dus aan de voorkant van een normale case is geen optie... Na het zien van de Frozen Case was ik overtuigd (http://www.frozencase.com/)

Ik ga beginnen met een prototype uit dun MDF, is makkelijk te bewerken en is een stuk goedkoper dan ALU, voor het geval dat er iets fout gaat.... Ik heb een oude tower uit elkaar gesloopt voor een aantal onderdelen (3,5" Rack, 5.25" Rack en removable Mobo tray). Aan de hand van de losse parts heb ik gekeken of alle aansluitingen en kabels makkelijk te bereiken zijn en of alles goed paste op de manier zoals ik had bedacht... Moet allemaal geen probleem zijn...

Ik heb ruimte voor:

5 x 5.25" device (3 x external + 2 x internal)
6 x 3.5" device (internal)
Er kan aan de linkerkant nog een berg electronica gemonteerd worden voor fancontrol, HDD VU meter, videoswitch en scanconverter.

Dit is de schets die ik van de case heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.digiboy.nl/dev/digicube/case-zero.dot.one.jpg

En dit zijn de specs van de behuizing, lijst met hardware volgt nog (ben ik nog niet helemaal uit). Zijn in het engels omdat ik deze lijst voor een engelse kennis heb gemaakt.. Hij kent iemand met een loods vol CNC apparatuur... als dat niet doorgaat gooi ik het bij m'n pa op de freesmachine of plotter...

Front panel:

3 x 5.25" driveBay
Power button
Reset button
Power Led
HDD Led / HDD VU meter (10 x blue led) behind plexi window
2x USB 2.0 port / 2x FireWire port / 1x Svideo Input / 1x composite input (both for TFT screen)

Screen panel:

240 x 128px Graphic LDC - Blue on White - Paralel input
controls: brightness potentiometer - on/off switch

5" TFT Color display - PAL - 2 x composite in + 2 x S-video in
controls: brightness potentiometer - volume potentiometer - on/off switch - color/bw switch - source switch

Large LCD clock/thermometer LCD
buttons: mode select / minutes / hours

Top panel:

rectangle window with rounded corners and 120mm blowhole
120mm transparent intake fan
120mm transparent fanguard

Left side panel:

CNC machined shape with lexan window
80mm transparent intake fan
80mm transparent fanguard

Right side panel:

blowholes/outtake holes - to be determined

Back panel:

large hole for slide out mobo tray
video connectors (input/output/throughput --> videoHub)
hole for power supply
hole for 120mm outtake fan
120mm transparent outtake fan
120mm transparent fanguard

bottom panel:

4 x heavy duty rubber feet (outside of case)
mobo tray guide (inside of case)
CNC machined outtake openings - to be determined

General Specs:

Case will be made of CNC Machined 4mm ALU and 4mm Lexan panels
Special ALU Profile with square nuts
RVS M5 Hex bolts (inbus, verzonken)
ALU panels will be grinded and will have a transparent spray painted finish OR if I can find a good (cheap) company: silver anodized

Ik zou graag willen weten of iemand nog op/aanmerkingen heeft naar aanleiding van deze specs... Volgens mij heb ik overal aan gedacht... maar het zou natuurlijk kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 20:59 . Reden: update ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

tja, ziet er goed uit! ik zou zeggen, ga ervoor!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
:9~
kan je er gelijk 2 maken, dan vul ik die 2de zelf wel >:)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Kr3Kr

Melpomene

ik zou het niet beter kunnen bedenken. ik wil er ook wel een >:) !

ik vind het er zo goed uit zien, misschien ga ik wel de zelfde maken. echt super. als je gedetaillerdere tekeningen hebt, zou ik die graag zien.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
kan je er gelijk 2 maken, dan vul ik die 2de zelf wel
Als ik een goede deal kan maken met die CNC dude dan is kleine oplage zeker mogelijk, had hier zelf ook al aan zitten denken... Maar dan wel onder de volgende voorwaarden:

- Ben in dit ontwerp uitgegaan van een removable Mobo tray... die komt dan te vervallen...
- Ik wil de prijs zo laag mogelijk houden, meer dan 200 euro voor een kast vind ik een beetje overdreven...
- De case wordt dan als bouwpakket geleverd: zonder electronica, voeding en fans...
- Geen gedoe met verzending, kost teveel tijd, moeite en stress (komt alles onbeschadigd aan?) dus je zal het pakketje dan zelf in Rotterdam op moeten komen halen...
- Alle "exotische" gaten (LCD, TFT, Video, etc) zal je zelf moeten maken.. Iedereen heeft toch andere voorkeuren... Maar dit lijkt me een leuke pre-modded case om zelf nog verder mee te gaan...

Ik hou jullie op de hoogte... Eerst maar 's zien of het prototype een beetje cool wordt!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 20:10

M2B

Zeer kewl :9~ doe mij er ook maar een :o :o :o

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je een 3D tek? Of een cad ontwerpje?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:50
Woei! ziet er goed uit. Ben benieuwd naar het resultaat :9~

Bij een bescheiden prijs wil ik hem misschien ook wel kopen :9

• DjGeRo
  • Laatst online: 24-11 06:36
Is in ieder geval een een zeer nice begin :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Goed begin, ik heb intresse :P

Alleen die blowholes mogen dan ook wel weg :)

Verwijderd

nice work!!!

Ik verlang al tot die case af is. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Zullen mooie pics opleveren.
Hou ons op de hoogte ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geen Cad tekeningen... Ik heb ondertussen wel bijna alles uitgetekend en opgemeten.. Als ik daar een duidelijk overzicht van heb ga ik fff bij m'n pa langs.. Ik ben geen CAD held..., m'n pa wel (bouwt z'n eigen machines!).

Omdat ik zelf o.a. vormgever ben werk ik lekker met illustrator.. Kan ik ook heel precies alle maten mee uittekenen... EPS kan waarschijnlijk in AutoCad geimporteerd worden... Moet ik nog fff uitzoeken..

Maar voor alles geldt: Als je iets doet, doe het dan goed! Ik wil zelf een case van hoge kwaliteit die tegen een stootje kan en die genoeg plaats heeft voor al m'n hardware... Eerst een prototype, dan de ALU testCase en daarna evt. een limited productie... Hangt dus van veel dingen af... Vind dat die gasten van de FrozenCase het goed aanpakken...

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
ik wil er ook 1 :)

Verwijderd

Hmm interresant als je een kleine oplage gaat maken dan ben ik ook wel geinttereseerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een ander idee qua indeling: ik zou het mobo aan de linker kant van de kast kunnen maken en alle discs en voeding aan de rechterkant. Ik ben dit nu fff aan het uitmeten, het is belangrijk dat alle kabels het halen, zonder dat deze verlengd moeten worden... Deze indeling wordt trouwens ook gebruikt bij Yeong Yang kasten...

Ik wil zometeen fff dat MDF voor het prototype gaan halen.. maar het water komt hier met bakken uit de lucht.. niet echt lekker voor dat hout :( Wordt fff wachten dus...

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik weet niet of je een WC setup gaat gebruiken, maar als dan je Mobo aan de linkerzijkant zit, en je koelt alleen je proc met water, dan zou het heel errug handig zijn ALS er een lekkage optreed, (want dan komt het water niet langs je videokaart etc) Res en pomp en radje moeten dan ook wel zo laag mogelijk zitten :) Ontwerp is zekers cool :) Ben benieuwd naar het eindresulataat (en hoeveel ruimte die in beslag neemt :o :))

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog niet aan watercooling gedacht... in mijn geval is wordt de kast dan te zwaar... moet namelijk makkelijk getransporteerd kunnen worden... Enneh... als je watercooling gebruikt dan zorg je er natuurlijk wel voor dat alles goed vast zit ;)

• w00Dy
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb net mijn frame af (ook aluminium)
daarom een paar tips, Laat het snijden door een aluminium verwerkend bedrijf, ik het mijn laten knippen bij een smid, waardoor de kantjes werden samen gedrukt en niet alle paneeltjes 100% pasten.
Hoe ga je die gaten uithalen ? zelf zagen ? Dat heb ik ook laten doen en dit is dan weer fantastisch goed gelukt. Ze zijn gesneden met water (superhogedruk) en het is zo recht dat zelfs je waterpas van gaat trippen :P

Verwijderd

ziet er stoer uit!

Verwijderd

Topicstarter
w00Dy schreef op 24 augustus 2002 @ 17:14:
daarom een paar tips, Laat het snijden door een aluminium verwerkend bedrijf, ik het mijn laten knippen bij een smid, waardoor de kantjes werden samen gedrukt en niet alle paneeltjes 100% pasten.
Hoe ga je die gaten uithalen ? zelf zagen ? Dat heb ik ook laten doen en dit is dan weer fantastisch goed gelukt. Ze zijn gesneden met water (superhogedruk) en het is zo recht dat zelfs je waterpas van gaat trippen :P
Ik ga de gaten laten frezen, de gaten in het prototype doe ik zelf (net een decoupeerzaag gehaald :) ) Dremel had ik natuurlijk al!

M'n pa heeft ooit een plotter gebouwd voor een bedrijf dat die machines maakt voor watersnijden... misschien dat dat ook nog een optie is... Ze hadden daar tijdens de oplevering van de machine roombotercake gegeten die met die watersnijder gesneden was :9

Hier kan je fff kijken wat m'n pa zoal maakt:
http://www.xplot.nl/
Momenteel staat er alleen wat software op de site (updates voor de CNC software)

• The Dolf
  • Niet online
w00Dy schreef op 24 augustus 2002 @ 17:14:
Dat heb ik ook laten doen en dit is dan weer fantastisch goed gelukt. Ze zijn gesneden met water (superhogedruk) en het is zo recht dat zelfs je waterpas van gaat trippen :P
Waar en hoeveel kost dat?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
wow nice! ik zou er ook wel 1 willen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net online een aantal ALU catalogi aangevraagd.. ik wil voor het frame een mooi alu profiel gaan gebruiken waar dan de platen tegenaangeschroefd kunnen worden m.b.v. verzonken inbus boutjes... Heb ook meteen wat info aangevraagd van bedrijven die anodiseren, daarmee wordt de case krasbestendiger en je kan alles in veel verschillende kleuren laten anodiseren!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 13:51
Zeker mooie kast. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Heb je goed over na gedacht!

• w00Dy
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

The Dolf schreef op 24 augustus 2002 @ 18:31:
[...]

Waar en hoeveel kost dat?
België-Kortessem
gratis, m'n pa kent de baas en het was niet zoveel.
DIGIBOY schreef op 24 August 2002 @ 21:42
Heb net online een aantal ALU catalogi aangevraagd.. ik wil voor het frame een mooi alu profiel gaan gebruiken waar dan de platen tegenaangeschroefd kunnen worden m.b.v. verzonken inbus boutjes... Heb ook meteen wat info aangevraagd van bedrijven die anodiseren, daarmee wordt de case krasbestendiger en je kan alles in veel verschillende kleuren laten anodiseren!
heb je daar url's van ?

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk! Hier in Nederland hebben we een echte ALU Searcher!

http://www.alusearcher.nl

Da's pas handig! ;)

Verwijderd

Ziet er erg strak uit :9

Maar ik heb wel m'n twijfels over je airflow...
Je hebt een intake aan de bovenkant, zou ik een outlet fan van maken (warme lucht die opstijgt enzo).
En je outlet fan aan de achterkant zit wel erg laag (=koude lucht uit je kast blazen), zou ik dus hoger plaatsen.

Verder ben ik erg benieuwd!!!

• Ruuddie
  • Laatst online: 20-11 11:29
Hey, als dat inderdaad ongeveer 200 euro gaat kosten wil ik er ook wel een.
Alleen heb ik één vraag: passen er ook dual mobo's in dan? Want die zijn groter dan normale ATX mobo's...

Verwijderd

Topicstarter
De fans moet ik nog fff over nadenken.. Ik heb net ALU L-profiel gehaald, slimme manier bedacht om dat stevig in elkaar te zetten... moet weer fff wat gaan investeren in boutjes e.d. Kom ook nog een verzinkboor te kort :( Maargoed.. morgen weer fff langs de toolshop...
Ik begin met het alu frame.. als dat stevig in elkaar zit ga ik de behuizing maken.. kan er van buitenaf opgeschroefd worden, lekker makkelijk met onderhoud en heel stevig! Vind het zelf wel mooi als alle panels met 4 verzonken inbusboutjes vast zitten... Heeft iemand nog andere suggesties? Op deze manier kan je namelijk allerlei soorten materiaal op het frame schroeven, plexi, alu, hout, staal, you name it!

Ik zou trouwens niet weten of er een dual board in past... zal wel niet als ze groter zijn dan de standaard ATX spex... Maarja.. hoeveel mensen hebben er een dual board?

Ik hoop dat er morgen wat van die catalogi binnen komen.. ben wel benieuwd of er nog andere (betere) oplossingen zijn voor het frame... I'll keep you posted!

• zwahiel
  • Laatst online: 23-11 19:03

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Was toch al eens gedaan en voorbij gekomen op GoT:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1014812908.jpg

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, daar had ik ook een deel van m'n inspiratie vandaan.. Als je goed gelezen had staat in de eerste post ook een link naar die site ;) Ik wil er meer zooi in kwijt kunnen dan in die frozencase past... En daarnaast komt er ook een schuine zijde op mijn case... handig voor LCD/TFT/VU meter/etc... Die kast is trouwens voorlopig nog niet te koop en zal wel veel geld gaan kosten.. Ik ga proberen om alles nog een beetje betaalbaar te houden...

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 16:35

ArCadE

No banana available

hm,

klinkt allemaal erg goed. Ben benieuwd naar de plaatjes....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net fff een paar alu L-profielen gezaagd, zal zo fff pix online gooien.. Ik kom er ook net achter dat de breedte van de Cube overeenkomt met de breedte van m'n videorecorder.. Is ook weer mooi meegenomen, kan ik de VCR's er bovenop zetten als ik moet VJ'en :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net bovenaan fff een linkje toegevoegd naar de site waar alle stappen te volgen zijn...

Hier dus: http://www.digiboy.nl/dev/digicube/

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat gaat wel wat worden. Je moet wel je insteekkaarten afstoffen hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, is een oud Abit AB-LX6 met een PIII 300mhz :) Zat nog op die mobo tray.. gaat er toch uit.. maar is wel handig om fff te kijken of alles gaat passen...

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Was die frozencase geen fake 3d max tekeningetje?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die Frozencase wordt in serieproductie genomen. Dus dat is niet echt fake vermoed ik.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Ziet er veelbelovend uit ;) . Ben erg benieuwed naar het eindresultaat, ga langzaam beginnen met mijn kast (LCD, Baybus, stealten drives en WC), het begint nu toch wel heel erg te kriebelen. >:)

• w00Dy
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

thacow schreef op 27 augustus 2002 @ 22:51:
Was die frozencase geen fake 3d max tekeningetje?
Ja die foto ziet er heel 3d max uit, let op het kabel detail in de achtergrond 8)7
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:27:
Heb net bovenaan fff een linkje toegevoegd naar de site waar alle stappen te volgen zijn...

Hier dus: http://www.digiboy.nl/dev/digicube/
[offtopic]
ik heb net hetzelfde horloge 8) Swatch .beat rulez :P

Verwijderd

Topicstarter
....ga langzaam beginnen met mijn kast (LCD, Baybus, stealten drives en WC), het begint nu toch wel heel erg te kriebelen.
I know what you mean! Ik ga komend weekend ook alvast fff wat electronica inkopen voor de HDD VU Meter en voor de fancontrol, heb daarnaast nog bij verschillende inkoopacties allerlei spul besteld:

[rml][ inkoop]Afhandeling mega aktie Nitraat[/rml]

LCD SED1330/T6963c inkoopactie Part II

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=88
Ja die foto ziet er heel 3d max uit, let op het kabel detail in de achtergrond
Tja! Check www.frozencase.com daar kan je stap voor stap zien hoe de "3D Max kast" inelkaar gezet wordt ;) Swatch .BEAT is idd :9~ - Is het bij jou nu ook @955?

Verwijderd

leuk horloge :+, nee hehe keep up the good work...
ik w8 af ;)

Verwijderd

Ik zag op je website dat je het frame met hoekijzers vast zet.
Mischien een Tipje: http://www.display.nl ;)
Zijn die schroeven mooi weggewerkt. 8)

Aluminium hoek-profiel 16/16mm
bestel nummer:04.90.2108
Kun je zoeken in de online catalogus

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor het frame idd die hoekijzers gaan gebruiken... zie je straks toch niks meer van omdat de alu platen eroverheen geschroefd worden... Het is ook maar een prototype om te kijken of alles een beetje gaat lukken zoals ik in gedachten had.. Ik denk dat ik toch per plaat 4 verzonken inbusboutjes ga gebruiken ivm stevigheid en onderhoud, zo kan ik overal nog steeds makkelijk bij...

Ondertussen heb ik al een aantal ALU catalogi binnen van groothandels en fabrikanten... Komende week een aantal samples aanvragen, heb ook mooie alu honeycomb sandwich panelen gevonden: superlicht en supersterk! In combinatie met speciale profielen kan je daar een leuk bouwpakketje van maken! Kortom, er valt nog genoeg uit te proberen, voor iedere stap zet ik de pix online op m'n site...

• Kr3Kr
  • Nu online

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 14:49:
Ondertussen heb ik al een aantal ALU catalogi binnen van groothandels en fabrikanten... Komende week een aantal samples aanvragen, heb ook mooie alu honeycomb sandwich panelen gevonden: superlicht en supersterk! In combinatie met speciale profielen kan je daar een leuk bouwpakketje van maken! Kortom, er valt nog genoeg uit te proberen, voor iedere stap zet ik de pix online op m'n site...
mooi!
waar heb je die catalogus vandaan?

nog een vraagje:
kun je een keer die mooie plaatjes die je gemaakt had als vector posten?
bvd

Gregor van Egdom Krekr

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
mooi gedaan. ga zo door

- Systeem Specs -

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Ik ben nu een aantal offertes aan het afwachten.. Heb ook een aantal samples aangevraagd van speciale ALU profielen die erg goed bruikbaar zijn voor wat ik ermee wil doen... Ik hou jullie op de hoogte! Catalogus aanvragen kan via www.alusearcher.nl

Verwijderd

Het gaat volgens mij echt onwijs gaaf worden... :D

Ik ben héél benieuwd naar het resultaat... :9

Houdt ons op de hoogte.. ;)

• DjGeRo
  • Laatst online: 24-11 06:36
Begint wat te worden !!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, na meer dan een maand schop ik weer wat leven in deze thread! Er is ondertussen veel gebeurd, heb ook de project site wat verder uitgewerkt:

Klik hier voor de site: http://www.xs4all.nl/~xwizz

Ik moet nog een paar kleine dingen uitwerken/aanpassen aan het frame, daarna ga ik met de platen en bevestiging beginnen.

Let me know what you think!

Verwijderd

Het ziet er nog steeds veelbelovend uit. Flinke lcd ook! Wel een beetje jammer vind ik de 'hergebruikte' backplate. Of ga je die nog zelf doen?
En de hd koelers in de bodem snap ik ook niet helemaal. Is het nier verstandiger om een aantal fans met stoffilter daarvoor in de plaats te gebruiken. Minder herrie, effectievere koeling en minder stof...
Verder, koel, leuk zo met een mooie projectsite erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Die backplate gaat nog uit elkaar, het enige dat ik daarvan ga gebruiken is het opstaande randje met de sleuven voor de insteekkaarten. Zit met popnagels vast, dus kan er zo uit gehaald worden. Die hdd coolers op de bodem komen straks natuurlijk op de HD's te zitten, er passen nu 9! HD's in de case, makkelijk voor Serial ATA !!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Het ziet er tot nu toe echt supervet uit man. Hoeveel denkje dat het ongeveer gaat kosten (zonder de electronica)

• Kr3Kr
  • Nu online

Kr3Kr

Melpomene

wow, die electronica die dr in komt is ook lekker! mooie baybus btw

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
ajampaniki schreef op 17 oktober 2002 @ 14:41:
Het ziet er tot nu toe echt supervet uit man. Hoeveel denkje dat het ongeveer gaat kosten (zonder de electronica)
Ik denk dat ik straks als alles klaar is ongeveer 250 euro voor de case kwijt ben. Met electronica erbij gerekend moet je toch wel aan zo'n 500 euro denken. Maarja, dan heb je ook wat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer fff deze thread aangepast, staan nu ook foto's in... Check dus page 1 van deze thread: [rml]DIGIBOY in "[ CM]DigiCube in progress - PICS"[/rml]

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

• Perphide
Waar kan je die plastic koppelstukken en alu buizen kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze via een leverancier van een klant van m'n vader geregeld... (snap je het nog?)
Waarschijnlijk gaan we op www.modwarehouse.com kant en klare bouwpakketten verkopen (dus alles op maat gezaagd) Misschien dat de betere doe het zelf zaak dit soort spul ook wel heeft...

• Perphide
Is het ook mogelijk om een gewoon simpele kubus dus 8 koppelstukken en12 buizen te kopen?

van 35x35cm of 40x40cm??

Verwijderd

Ziet er goed uit!!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 05:06
Gaan we nu allemaal voortaan "in progress" topics plaatsen ? En dan nog het liefst opgedeeld in 30 subtopics verdeeld over 3 jaar ?!

-

• Perphide
Juicy schreef op 19 oktober 2002 @ 21:52:
Gaan we nu allemaal voortaan "in progress" topics plaatsen ? En dan nog het liefst opgedeeld in 30 subtopics verdeeld over 3 jaar ?!
Als het goed werk is wel ja,

Verwijderd

Topicstarter
SilentSniper schreef op 19 oktober 2002 @ 21:47:
Is het ook mogelijk om een gewoon simpele kubus dus 8 koppelstukken en12 buizen te kopen?
van 35x35cm of 40x40cm??
Dat is wel het idee ja... Zodra ik wat meer info heb laat ik het wel fff weten... Ik zal maandag nog even contact opnemen met de leverancier om te kijken of we iets kunnen regelen ;)

• Perphide
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:26:
[...]

Dat is wel het idee ja... Zodra ik wat meer info heb laat ik het wel fff weten... Ik zal maandag nog even contact opnemen met de leverancier om te kijken of we iets kunnen regelen ;)
Nice, want als dat niet te duur is wil ik er wel 2 of 3 :)

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 19 oktober 2002 @ 21:52:
Beter 1 lang topic dan steeds een nieuw topic beginnen... Dit topic was ik in eerste instantie begonnen toen ik m'n plan klaar had, daarna heb ik de naam laten veranderen door een moderator....

Tijdens het bouwen kan ik steeds fff wat nieuwe pix laten zien aan medetweakers en overleggen enzo, lijkt me juist wel handig en je kan veel van elkaar leren...

Als je verder nix zinnigs te melden hebt laat dan voortaan je commentaar svp achterwege.... 8)7

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Begint er al zeer mooi uit te zien :)

Verwijderd

Ik jat ff een pic van je.. ;)

• AB2ND
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

hoeveel heb je er al aan uitgegeven / ga je er nog aan uitegeven..

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

Topicstarter
alibabba2nd schreef op 20 oktober 2002 @ 21:02:
hoeveel heb je er al aan uitgegeven / ga je er nog aan uitegeven..
Ehh, ik heb er nu al aardig wat geld in zitten... Heb alle nota's en bonnen bewaard, dus zal als straks alles klaar is even een balans opmaken...

Ik denk dat er nog wel een 150 euro aan plexi/alu/electronica nodig is voordat alles klaar is...

Verwijderd

w00Dy schreef op 24 August 2002 @ 17:14:
FOTO's...

Verwijderd

vet man.. ik heb ook plannen voor een cube maar zit nog te denken hoe ik het mobo moet bevestigen..

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 19:00

Felyrion

goodgoan!

woei! dit kon wel eens heel nice gaan worden :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• EMP
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Was deze kick nou nodig? Ik zat al te hopen op vernieuwingen / toevoegingen, maar nu surfen weet ik hoeveel tweakers naar deze topic om te zien dat iemand graag FOTO's wilt....

jammer...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Empie schreef op 11 november 2002 @ 09:15:
Was deze kick nou nodig? Ik zat al te hopen op vernieuwingen / toevoegingen, maar nu surfen weet ik hoeveel tweakers naar deze topic om te zien dat iemand graag FOTO's wilt....

jammer...
Ik snap je probleem niet echt?? en je taal ook niet btw..

• EMP
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

21 Oktober --> 11 November, is een topic van 4 weken geleden, en er wordt zelfs om "foto's gevraagd van een post 24 augustus, reken zelf maar uit: 24 augustus --> 11 november...

Ik vind foto's van zoiets ook leuk, maar stuur de persoon dan gewoon even een email met de vraag om de foto's, of met de vraag of hij er een topic over wilt starten.

Uit de ModeratiePolicy:
Heb je via de search een oud topic gevonden, let dan wel goed op dat je niet zomaar een reactie plaatst.
En verder is mijn taal gewoon nederlands hoor :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
hmmmm..... beetje dood aan het worden

Verwijderd

Topicstarter
Ja jongens, laat m'n topic met rust :(

Valt nu nog niks nieuws te zien, maar ik heb wel veel gedaan ondertussen... Ik zal binnenkort weer fff nieuwe pics posten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 00:00:
Ja jongens, laat m'n topic met rust :(

Valt nu nog niks nieuws te zien, maar ik heb wel veel gedaan ondertussen... Ik zal binnenkort weer fff nieuwe pics posten...
Chill man... is toch juist leuk als mensen interesse tonen in je werk... Maar we wachten rustig af, als je cube idd op dat frozen project gaat lijken kun je nog veel meer foto requests krijgen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 00:06:
[...]

Chill man... is toch juist leuk als mensen interesse tonen in je werk... Maar we wachten rustig af, als je cube idd op dat frozen project gaat lijken kun je nog veel meer foto requests krijgen! :)
Hehe, thnx! Was maar een grapje natuurlijk.. maar als je bovenstaande posts hebt gelezen begrijp je vast wel waarom ik dat zei ;) Enneh.. m'n case gaat echt niet op dat frozen ding lijken... Hij wordt veel mooier *kuch* :D

Verwijderd

Ziet er al heel goed uit ben benieuwd na het eindresultaat
Pagina: 1