PART THREE:
Tijdje nix gebeurd hier, maar ondertussen toch verder gewerkt. Heb weer een aantal nieuwe pix online staan met een korte beschrijving per categorie. Ben benieuwd wat jullie er so far van vinden
Via deze link kom je op de DigiCube Project site waar veel pix en de beschrijvingen van elke stap staan:
<--! KLIK !--> http://www.xs4all.nl/~xwizz/ <--! KLIK !-->
Hier volgen alvast een aantal pix om jullie lekker te maken

Het systeem met de kunstof verbindingsstukken en de alu buizen. Afmetingen van de buizen zijn 20 x 20 mm met een wanddikte van 1.5 mm zodat er ook een beetje in geschroefd kan worden

De "cube" bijna compleet, er mist nog een buis aan de voorkant, die zit er ondertussen ook in, moet ik nog fff pix van maken

Frame met inhoud, die mobo plaat gaat nog vervangen worden door alu of plexi, ben ik nog niet helemaal uit... Ik ga alleen het gedeelte met de PCI sloten en ports gebruiken, kan ik mooi tegen de achterkant aan schroeven
Ik heb nu plek voor 9 harddisks!

Pic van de voorkant... Ik denk dat ik die floppydrive niet ga gebruiken... Wie gebruikt er tegenwoordig nog floppy's?

Pic van de achterkant... Lekker veel plek voor de voeding onderin...

De oude tower die ik heb gesloopt voor onderdelen

De electronica die o.a. in de case gaat komen...

HDD LED VU Meter met 10 ultrabright blue leds...

De baybus met 4 potmeters... Hier komen nog van die ledblokjes naast te zitten, met elk 10 digits zodat je kan zien hoe veel stroom de fans krijgen...

Het tijdelijke LCD... Heb deze even in bruikleen gekregen van Mail.eve om te testen en voor de ontwikkeling van PowerLCD
Hier onder volgt de txt van eerdere versies (ik werk van beneden naar boven)
PART TWO:
Ik ben begonnen met bouwen! Ik maak van elke stap een aantal foto's die te zien zullen zijn op:
<--! KLIK !--> webspace zit nu vol
wordt nu op xs4all gehost (zie boven) <--! KLIK !-->
PART ONE:
Ik ben al een tijdje bezig met het uitdenken/schetsen/passen/meten/etc van een custom PC. Ik heb bijna op het punt gestaan om een Enermax case aan te schaffen, maar toen ik bedacht wat ik er precies mee wilde was het toch niet echt een praktische kast... en voor 439 euro kan je een hoop leuk spul kopen. Ik heb toen besloten om zelf een kast te gaan maken. Ik heb overal allerlei onderdelen besteld en alles komt langzaam maar zeker binnen...
Ik ga de PC gebruiken voor video editing en VJ performances (Visuals in clubs) en ik wilde het liefst zoveel mogelijk in de kast kunnen proppen, daarnaast moet ook de preview monitor (TFT) goed zichtbaar zijn, dus aan de voorkant van een normale case is geen optie... Na het zien van de Frozen Case was ik overtuigd (http://www.frozencase.com/)
Ik ga beginnen met een prototype uit dun MDF, is makkelijk te bewerken en is een stuk goedkoper dan ALU, voor het geval dat er iets fout gaat.... Ik heb een oude tower uit elkaar gesloopt voor een aantal onderdelen (3,5" Rack, 5.25" Rack en removable Mobo tray). Aan de hand van de losse parts heb ik gekeken of alle aansluitingen en kabels makkelijk te bereiken zijn en of alles goed paste op de manier zoals ik had bedacht... Moet allemaal geen probleem zijn...
Ik heb ruimte voor:
5 x 5.25" device (3 x external + 2 x internal)
6 x 3.5" device (internal)
Er kan aan de linkerkant nog een berg electronica gemonteerd worden voor fancontrol, HDD VU meter, videoswitch en scanconverter.
Dit is de schets die ik van de case heb gemaakt:

En dit zijn de specs van de behuizing, lijst met hardware volgt nog (ben ik nog niet helemaal uit). Zijn in het engels omdat ik deze lijst voor een engelse kennis heb gemaakt.. Hij kent iemand met een loods vol CNC apparatuur... als dat niet doorgaat gooi ik het bij m'n pa op de freesmachine of plotter...
Front panel:
3 x 5.25" driveBay
Power button
Reset button
Power Led
HDD Led / HDD VU meter (10 x blue led) behind plexi window
2x USB 2.0 port / 2x FireWire port / 1x Svideo Input / 1x composite input (both for TFT screen)
Screen panel:
240 x 128px Graphic LDC - Blue on White - Paralel input
controls: brightness potentiometer - on/off switch
5" TFT Color display - PAL - 2 x composite in + 2 x S-video in
controls: brightness potentiometer - volume potentiometer - on/off switch - color/bw switch - source switch
Large LCD clock/thermometer LCD
buttons: mode select / minutes / hours
Top panel:
rectangle window with rounded corners and 120mm blowhole
120mm transparent intake fan
120mm transparent fanguard
Left side panel:
CNC machined shape with lexan window
80mm transparent intake fan
80mm transparent fanguard
Right side panel:
blowholes/outtake holes - to be determined
Back panel:
large hole for slide out mobo tray
video connectors (input/output/throughput --> videoHub)
hole for power supply
hole for 120mm outtake fan
120mm transparent outtake fan
bottom panel:
4 x heavy duty rubber feet (outside of case)
mobo tray guide (inside of case)
CNC machined outtake openings - to be determined
General Specs:
Case will be made of CNC Machined 4mm ALU and 4mm Lexan panels
Special ALU Profile with square nuts
RVS M5 Hex bolts (inbus, verzonken)
ALU panels will be grinded and will have a transparent spray painted finish OR if I can find a good (cheap) company: silver anodized
Ik zou graag willen weten of iemand nog op/aanmerkingen heeft naar aanleiding van deze specs... Volgens mij heb ik overal aan gedacht... maar het zou natuurlijk kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien...
Tijdje nix gebeurd hier, maar ondertussen toch verder gewerkt. Heb weer een aantal nieuwe pix online staan met een korte beschrijving per categorie. Ben benieuwd wat jullie er so far van vinden
Via deze link kom je op de DigiCube Project site waar veel pix en de beschrijvingen van elke stap staan:
<--! KLIK !--> http://www.xs4all.nl/~xwizz/ <--! KLIK !-->
Hier volgen alvast een aantal pix om jullie lekker te maken
Het systeem met de kunstof verbindingsstukken en de alu buizen. Afmetingen van de buizen zijn 20 x 20 mm met een wanddikte van 1.5 mm zodat er ook een beetje in geschroefd kan worden
De "cube" bijna compleet, er mist nog een buis aan de voorkant, die zit er ondertussen ook in, moet ik nog fff pix van maken
Frame met inhoud, die mobo plaat gaat nog vervangen worden door alu of plexi, ben ik nog niet helemaal uit... Ik ga alleen het gedeelte met de PCI sloten en ports gebruiken, kan ik mooi tegen de achterkant aan schroeven
Pic van de voorkant... Ik denk dat ik die floppydrive niet ga gebruiken... Wie gebruikt er tegenwoordig nog floppy's?
Pic van de achterkant... Lekker veel plek voor de voeding onderin...
De oude tower die ik heb gesloopt voor onderdelen
De electronica die o.a. in de case gaat komen...
HDD LED VU Meter met 10 ultrabright blue leds...
De baybus met 4 potmeters... Hier komen nog van die ledblokjes naast te zitten, met elk 10 digits zodat je kan zien hoe veel stroom de fans krijgen...
Het tijdelijke LCD... Heb deze even in bruikleen gekregen van Mail.eve om te testen en voor de ontwikkeling van PowerLCD
Hier onder volgt de txt van eerdere versies (ik werk van beneden naar boven)
PART TWO:
Ik ben begonnen met bouwen! Ik maak van elke stap een aantal foto's die te zien zullen zijn op:
<--! KLIK !--> webspace zit nu vol
PART ONE:
Ik ben al een tijdje bezig met het uitdenken/schetsen/passen/meten/etc van een custom PC. Ik heb bijna op het punt gestaan om een Enermax case aan te schaffen, maar toen ik bedacht wat ik er precies mee wilde was het toch niet echt een praktische kast... en voor 439 euro kan je een hoop leuk spul kopen. Ik heb toen besloten om zelf een kast te gaan maken. Ik heb overal allerlei onderdelen besteld en alles komt langzaam maar zeker binnen...
Ik ga de PC gebruiken voor video editing en VJ performances (Visuals in clubs) en ik wilde het liefst zoveel mogelijk in de kast kunnen proppen, daarnaast moet ook de preview monitor (TFT) goed zichtbaar zijn, dus aan de voorkant van een normale case is geen optie... Na het zien van de Frozen Case was ik overtuigd (http://www.frozencase.com/)
Ik ga beginnen met een prototype uit dun MDF, is makkelijk te bewerken en is een stuk goedkoper dan ALU, voor het geval dat er iets fout gaat.... Ik heb een oude tower uit elkaar gesloopt voor een aantal onderdelen (3,5" Rack, 5.25" Rack en removable Mobo tray). Aan de hand van de losse parts heb ik gekeken of alle aansluitingen en kabels makkelijk te bereiken zijn en of alles goed paste op de manier zoals ik had bedacht... Moet allemaal geen probleem zijn...
Ik heb ruimte voor:
5 x 5.25" device (3 x external + 2 x internal)
6 x 3.5" device (internal)
Er kan aan de linkerkant nog een berg electronica gemonteerd worden voor fancontrol, HDD VU meter, videoswitch en scanconverter.
Dit is de schets die ik van de case heb gemaakt:

En dit zijn de specs van de behuizing, lijst met hardware volgt nog (ben ik nog niet helemaal uit). Zijn in het engels omdat ik deze lijst voor een engelse kennis heb gemaakt.. Hij kent iemand met een loods vol CNC apparatuur... als dat niet doorgaat gooi ik het bij m'n pa op de freesmachine of plotter...
Front panel:
3 x 5.25" driveBay
Power button
Reset button
Power Led
HDD Led / HDD VU meter (10 x blue led) behind plexi window
2x USB 2.0 port / 2x FireWire port / 1x Svideo Input / 1x composite input (both for TFT screen)
Screen panel:
240 x 128px Graphic LDC - Blue on White - Paralel input
controls: brightness potentiometer - on/off switch
5" TFT Color display - PAL - 2 x composite in + 2 x S-video in
controls: brightness potentiometer - volume potentiometer - on/off switch - color/bw switch - source switch
Large LCD clock/thermometer LCD
buttons: mode select / minutes / hours
Top panel:
rectangle window with rounded corners and 120mm blowhole
120mm transparent intake fan
Left side panel:
CNC machined shape with lexan window
80mm transparent intake fan
80mm transparent fanguard
Right side panel:
blowholes/outtake holes - to be determined
Back panel:
large hole for slide out mobo tray
video connectors (input/output/throughput --> videoHub)
hole for power supply
hole for 120mm outtake fan
120mm transparent outtake fan
bottom panel:
4 x heavy duty rubber feet (outside of case)
mobo tray guide (inside of case)
CNC machined outtake openings - to be determined
General Specs:
Case will be made of CNC Machined 4mm ALU and 4mm Lexan panels
Special ALU Profile with square nuts
RVS M5 Hex bolts (inbus, verzonken)
ALU panels will be grinded and will have a transparent spray painted finish OR if I can find a good (cheap) company: silver anodized
Ik zou graag willen weten of iemand nog op/aanmerkingen heeft naar aanleiding van deze specs... Volgens mij heb ik overal aan gedacht... maar het zou natuurlijk kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien...
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 20:59 . Reden: update ]