Toon posts:

Gedonder met MS-6330

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie MS-6330, MB 128 SD Ram, Matrox 20 GB, CD-writer.
Kreeg verschillende heftige foutmeldingen: blauwe schermen en witte schermen met fatal error.

Mijn eerste reactie was een kapotte hard-disk. Nadat deze verwisseld was, opnieuw getracht Windows te installeren. Tijdens installatie weer foutmeldingen. Dus intern geheugen vernieuwd.

Opnieuw begonnen met installeren: weer foutmeldingen, waaronder "stack-dumps". Wie helpt me verder.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Eh, wat meer info pleaz; komt dit probleem zomaar out of the blue (hehe, woordgrapje :+ ) of heb je deze config net samengesteld en dus vanaf begin af aan deze ellende? Heb je de diverse onderdelen (met name het geheugen) al eens opnieuw of in een ander socket gestoken? En welke Windows versie gebruik je?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dit systeem draait al tijden als een zonnetje. Ik gebruik windows 98.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
IRQ conflicten misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Opeens ????????????

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Lijkt me niet, maar er is geen logische verklaring voor dat je systeem "ineens", zonder reden, raar gaat doen.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Watvoor AMD procje zit er op dit plankje? :?

Verwijderd

Topicstarter
Duron 600@900

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Memtest misschien?

Duron terugclocken naar default speed (en niet gaan jammeren "hij moet het zo ook doen".... Als ie het op default speed wel doet is je proc gewoon verrot aan het raken).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:31

Maxow

Hidden Sound System

idd, ff terugclocken en melden of het werkt ;) is nog niet eens zo'n hele gekke ged88, als je je cpu 300 mhz te hoog laat lopen :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
En dan kan je zelf niet ff bedenken om daar weer 600 van te maken en te kijken of alles nu wel goed gaat ?? :/

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Goh, wat raar..... :9

[ Voor 0% gewijzigd door SebaZ op 24-08-2002 02:00 . Reden: Blaat ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

dit is waarschijnlijk het bekende msi k7t probleem
zoek maar eens in de search op k7t
maar ik zou voor de zekerheid alle onderdelen maar even testen.

als je wilt bellen voor vragen over garantie
voor particulieren moet je bellen tussen 9 en 11:30

Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692 GA Son
The Netherlands
tel. : ++31 (0) 40 2676600
fax : ++31 (0) 40 2676680

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Eeuhm, ok, heb je ook nog wat zinnigs toe te voegen?

Zo nee, zeg dan niks, want zo lijkt het er teveel op dat je naar de hk toe post met dit soort dingen. Ik kijk even een paar van je posts door en ben bang dat ik geen extreem nuttige bijdrages zie (kan ook dat ik die nou net heb overgeslagen natuurlijk, laat dan maar een serieuze post zien :P). Als je zo doorgaat krijg je herrie met de moderators :) slechts een kleine waarschuwing die je liever van mij krijgt dan van een moderator

Verwijderd

Ik heb gehad dat hij tijdens het installeren van Windows 2000/XP een blauw scherm gaf, toen heb ik naar MSI gebelt omdat ik zelf bij mijn dealer werk en daar wisten ze het niet.
Bij MSI wisten ze ook absoluut niet waar het probleem vandaan kwam dus ben ik ff gaan spelen met het bord en ben ik erachter gekomen dat die onboard geluidskaar nogal eens voor problemen kan zorgen tijdens installatie van windows of sommige programma's.

Probeer hem eens uit te zetten in de bios (onboard legacy audio + onchip sound), waarschijnlijk is het dan over, en als je klaar bent met installatie kan hij natuurlijk weer aan :)

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
Die geluidskaart hoef je niet uit te schakelen, je moet alleen die Soundblaster optie uit zetten in de Bios, bij een installatie van Win 2K of XP. Werkt altijd 100%.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
En hoe is het afgelopen?

Verwijderd

MS 6330 (k7t-turbo) is het nie hoor.

ik op stap ;) "toedeledokie!"

edit:

"overbodig"

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 24 augustus 2002 @ 02:14:
[...]

Eeuhm, ok, heb je ook nog wat zinnigs toe te voegen?

Zo nee, zeg dan niks, want zo lijkt het er teveel op dat je naar de hk toe post met dit soort dingen. Ik kijk even een paar van je posts door en ben bang dat ik geen extreem nuttige bijdrages zie (kan ook dat ik die nou net heb overgeslagen natuurlijk, laat dan maar een serieuze post zien :P). Als je zo doorgaat krijg je herrie met de moderators :) slechts een kleine waarschuwing die je liever van mij krijgt dan van een moderator
Och heb je weer zo'n ........ (je weet wel) Die moderators zullen nu je vrienden wel zijn. 8)7

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook gehad bij mij was de powercable van de hd verrot. Check dat eens.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 21:19:
[...]

Och heb je weer zo'n ........ (je weet wel) Die moderators zullen nu je vrienden wel zijn. 8)7
Kritiek, kritiek...

GoT is een forum voor mensen die bezig zijn met computers, niet mensen die met een bergje onzinposts de huiskamer in willen. Als ik iemand tegen kom die daar wel mee bezig lijkt te zijn zeg ik dat even. Zolang ik nog geen mod ben hoor je dat liever van mij dan van een echte mod hoor :P Niet dat ik ooit mod wordt, het gaat om het idee ;)

En ja, ik ben het (meestal) eens met de modjes. Ben ik nu een eikel?

Als je op GoT zomaar alles toelaat krijg je zo de HK verspreid over alle fora, met alleen maar offtopic geblaat zoals de discussie waar we nu mee bezig zijn. Verder in LA dan maar?

Of trouwens, laat verder gaan in LA maar zitten. Zijn al genoeg discussies over geweest volgens mij ;)

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

mod wannabe >:)

-Einde discussie

[ Voor 0% gewijzigd door SebaZ op 24-08-2002 22:34 . Reden: eigen edit ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SebaZ schreef op 24 augustus 2002 @ 22:34:
mod wannabe >:)

-Einde discussie
Einde discussie vind ik prima, maar ga je nu ook nuttigere reacties plaatsen :? :P

Want ik bekijk SebaZ in "Hoe muziek van spellen extracten?" en zie weer niets bijdragends... Misschien mis ik die goeie reacties hoor, maar als al je posts zo zijn zorg ik wel dat er iets aan gedaan wordt >:) ;)

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hey....zo kan ik ik nog tig mensen aanwijzen...dit is gewoon hardstikke idioot wat je nu zegt. Ga je me nu volgen of ik in jou ogen wat nuttigs zeg? En als ze in jou ogen onder niveua zijn (ok, in deze trhead geef ik het toe) dan ga je het 'melden' ofzo. Ben je een kind van 5 ofzo? Triest... |:(

Verwijderd

Ok ff on topic, het gebeurd wel INEENS, het is een productie fout, dit had ik trouwens ook in een ander topic gepost:

Een MS-6330 gaat langzaam uit zichzelf stuk, ,mfount in het chipseti, lees dit maar eens op het MSI forum:

lees dit maar eens door (alle pagina's): http://www.msi.com.tw/pro...?target=article&tid=16365

Dit was gepost door de mod daar:

"Hi there,

The dieing part on some of these boards only happen with the K7Tpro, K7Tpro2 and the K7Tpro2a....NOT the Turbo's or above...
When this happens, the board would have run fine for about 8-14 months and then died out of the blue....
The problem is that VIA released a small number of bad chip's to the manufacturers that will show in about 8-14 months, most boards are fine....
When this happens, call your nearest MSI quarters and ask for the RMA department....they will repair it...
The board has 2 years of warranty, so this shouldn't be a problem.
"

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hmm, ik heb dat bordje ook, nu exact een jaar. Ik heb nog geen enkel probleem gehad, unlike hundreds of others :/. Bedankt voor de URL iig. Ik hoop dat ik dan bij de mensen zonder probs zit. Ook al kan je op je garrantie staan, je bent het ding dan wel een tijd kwijt :(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SebaZ schreef op 24 augustus 2002 @ 23:43:
Hey....zo kan ik ik nog tig mensen aanwijzen...
Dat is net zoiets als tegen de agent die je bekeurt zeggen : "Maar die gozer daar gaat ook te hard :o !"
dit is gewoon hardstikke idioot wat je nu zegt. Ga je me nu volgen of ik in jou ogen wat nuttigs zeg?
Bij mensen die nog geen HK acces hebben kijk ik wel eens even... Een enkele tot een aantal keer een weinig toevoegende reactie op zich is geen ramp, maar als ik zie dat iemand die nog geen hk-acces heeft dat doet kijk ik er iets strenger naar, want dan komt al snel het vermoeden boven dat je alleen naar de hk toe post...
En als ze in jou ogen onder niveua zijn (ok, in deze trhead geef ik het toe) dan ga je het 'melden' ofzo. Ben je een kind van 5 ofzo? Triest... |:(
Ik heb het al gemeld.. :X

En nee, ik ben geen kind van 5. Triest? Ieder z'n mening denk ik maar.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
On topic graag mensen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de processor terugeklokt. Daarna deed hij het weer. Bedankt voor jullie bijdragen.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:48:
Ik heb de processor terugeklokt. Daarna deed hij het weer. Bedankt voor jullie bijdragen.
En dat kon je echt niet zelf bedenken ?? :X

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En zo leer je van je fouten....

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1