Harde tikken IBM-harddisk

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Sinds m'n HD in m'n nieuwe compu zit, maakt hij af en toe hele harde tikken, net of ie statisch aan het ontladen is. Het gaat om een IBM 20,5 GB 7200 rpm schijf (UDMA66) van ongeveer 9 maand oud.

Hij hangt nu achter m'n HPT370 controller op m'n Abit BX133 RAID, daarvoor op 'n standaard UDMA33 controller op een Abit LX6.

Zijn die tikken schadelijk (nog geen bad sectors geconstateerd), of zijn er meer mensen die dat hebben (gehad) en zo ja is er wat aan te doen?

TIA,
CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Gaat je harde schijf wel eens stilstaan en niets doen, dus dat hij even vast staat en later weer verder gaat?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Nee dat tikken doet ie eigenlijk vaak als ie bijv. Win2k aan het opstarten is. Maar ook weer niet altijd.. da's 't rare..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zou even met de helpdesk van IBM gaan praten. Maak ook even een backup, voor eht te laat is.....

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad ongeveer een jaar geleden met een Seagate harddisk.
Dat was een 8,4 gb UDMA33 harddiskje. Ik heb de tech support toen gemailed maar die wisten het ook niet. Nog een keer gemailed....toen wel een zinnig antwoord, ik moest het seagate drive diagnostic programma downloaden en de full diagnostict uitvoeren.
Die kwam er achter dat mijn harde schijf ernstige technische mankementen vertoonde.
Ik had vaak last van een klik...dan deed mijn comp 10 secs nix...weer een klik en ik kon weer verder werken.
Diskie teruggebracht naar de winkel en een 13,0 gb disk als vervanging gekregen =)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.