Toon posts:

kmess installen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee

ja ik hep dus net voor het eerst op een computer van me linux (mandrake 8.2) geinstalleert.
Ging allemaal ok, ziet er goed uit.
Ik ben een door gewinterde windows gebruiken, maar iedereen probeer mij van de voordelen van linux te overtuigen, dus ik proberen....

Maar ik wil graag msn, dus ik de search gebruikt....ik zie daar regelmatig kmess staan dus dat hep ik gedownload.

Maar nu....ik heb de bestanden...read me lezen ik moet iets cofiguren....maar ik snap er echt niets van.

Kan iemand mijn kort uitlegen hoe ik dit geinstalleerd krijg.
Ik ben absoluut noob op linux gebied.
ik gebruik trouwens kde volgens mij

alvast bedankt

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet waarschijnlijk eerst een Makefile maken dmv het bijgeleverde programma 'configure'. Dit programma kun je starten door './configure' in te toetsen (zoals waarschijnlijk in de readme/install staat. Daarna is er een geschikte Makefile gemaakt die op jouw systeem het programma kan compileren. Dit doe je met 'make'. Via 'make install' installeer je het programma ook daadwerkelijk op je systeem.
Maar heeft Mandrake geen package management systeem; zoiets als rpm? Er reageert vast nog wel iemand die ervaring heeft met Mandrake en die je dit uit kan leggen.

Welcome to the desert of the real.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt beter op zoek gaan naar een .rpm op http://rpmfind.net of op je cd, voorbeelden zijn bijv. gaim, over kmess o.i.d. Zelf compileren is, als je net met linux begint, een beetje te hoog gegrepen vrees ik ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi schreef op 23 augustus 2002 @ 21:27:
Je kunt beter op zoek gaan naar een .rpm op http://rpmfind.net of op je cd, voorbeelden zijn bijv. gaim, over kmess o.i.d. Zelf compileren is, als je net met linux begint, een beetje te hoog gegrepen vrees ik ;)
ik heb dit toen ik net linux had ook gedaan ben er wel een paar uur mee bezig geweest maar daarna snapte ik het ook wel :X

Verwijderd

Bij mandrake 8.2 zit kde 2.2, de nieuwste kmess (0.96) heeft minimaal KDE3 nodig dus je zal eerst kde moeten upgraden naar 3.0

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt mensen, ik ga nog wat trutsen

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Dit topic gaat nu toch over kmess dus dit kan net zo goed hier geplaatst worden :)
Bij de nieuwe versie(0.96) staat erbij dat er nu ook een dutch translation is maar hoe kan ik die zo instellen?
En er zou ook een: The Popupnotification when a Contact logs in with the new Contact image feature, inzitten maar die zie ik ook al niet?
Voor de rest is het een zeer mooi proggie.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
op http://kmerlin.sourceforge.net/ vind je een andere client die niet afhankelijk is van kde 3, dus installeerde bij mij vrij makkelijk, werkt goed en is stabiel, misschien dat je die ook wel wilt proberen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Kmerlin had ik voor kmess al(beetje basic look), en ik vind kmess echt stukken beter en mooier alleen jammer dat er nog een paar bugs in zitten.
Pagina: 1