HELP!!! K7S5A boot niet meer na bios flash!!

Pagina: 1
Acties:

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo!

Ik heb een probleem! Ik heb vanmiddag mijn K7S5A bios geflasht, ik heb er het nieuwste OC-bios op gezet. Met het oude bios werkte alles altijd perfec t. Nadat ik geflasht had en ik de pc resette ging alles ook goed, ik ging in t bios en ik kon dus de fsb op 138/138 en 150/150 zetten.

Dit heb ik echter nog niet gedaan omdat ik eerst ff wou kijken of alles wel werkte. De fsb settings heb ik dus gelaten op 133/133. Wel heb ik dram settings op fast gezet en nog wat settingkjes op fast en spd.

Ik deed "exit saving changes" en vanaf toen heb ik geen beeld meer gezien. Hij doet niks meer! Als ik de pc aanzet dan vertoont hij ff wat schijfactiviteit, hij geeft geen piepjes of wat dan ook en na 10 seconden gaat t schijf-activiteit-lampje uit en er gebeurt dus verders niks. :(

Waar kan dit aan liggen, en hoe fix ik dit weer? Ik heb al mn bios batterij eruit gehaald en zonder batterij geprobeert te booten: dit hielp ook nie :(

Iemand? Ik heb wel knake OEM geheugen van Gistron en een powercolor GF2 Ti dus das allemaal niet het degelijkste merkspul... Misschien dat het hier mee te maen heeft? Moet ik nou een niewe bios chip?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
euhm, clear cmos jumper ff verzetten ?? Heb ik hier namelijk ook eens gehad met hetzelfde bordje icm Duron 800. Probeerde die Duron 800 op 8 x 133 MHz te zetten, maar dat trok ie niet echt. Bij mij ging ie toen NIET terug naar de default settings.

Werkt dat nou verder een beetje, die overclock bios ?? Ik draai nog steeds de officiele bios van ECS.

• frankjanse
aaah goeie tip! ik ga t ff probere!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie je ook floppydisk activiteit? Het is een AMI BIOS hé?

Edit: mja, clear CMOS zal niet veel helpen, aangezien dat hij zijn batterij al eens eruit heeft getrokken.. :/

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
euhm....heb je toen je de cmos batterij eraf hebt gehaald wel de voedingskabel losgehaadl? Anders heeft dit echt geen nut. Gewoon 1 minuut ofzo zonder stroom en batterij en zou weer moeten werken.

• frankjanse
ik heb nu clear cmos gedaan met die jumper en t werkt weer!! Tnx Toewan je bent echt DE BESTE!!!

NB: ja ik weet dat ik een noob ben :P

• frankjanse
enne dat overklokbios werkt verder wel ok, tziet er gewoon allemaal hetzelfde uit alleen je kan wat extra dingetjes instelle...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
frankjanse schreef op 23 augustus 2002 @ 21:00:
ik heb nu clear cmos gedaan met die jumper en t werkt weer!! Tnx Toewan je bent echt DE BESTE!!!

NB: ja ik weet dat ik een noob ben :P
Kee dan, toen dat bij mij gebeurde dacht ik ook dat ik iets gesloopt had. :) Maar gelukkig kwam ik er ook zo achter.
frankjanse schreef op 23 augustus 2002 @ 21:16:
enne dat overklokbios werkt verder wel ok, tziet er gewoon allemaal hetzelfde uit alleen je kan wat extra dingetjes instelle...
Ah, misschien dan ook es die bios gaan gebruiken, kijken wat ik allemaal met m'n Duron 800 kan doen.
Pagina: 1