Ik heb namelijk 2 .com domeinen met zoneedit en die werken wel alleen m`n .nl domein werkt (nog) niet heeft iemand hier ervaring mee ??
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Wat wil je precies ?
Wat wil je precies ?
je kan op de site van SIDN een dns check aanvragen, dan ben je er snel genoeg achter 
ik zie niet in waarom het niet zou werken.
ik zie niet in waarom het niet zou werken.
nou het werkt wel als ik lokaal op m`n pc de ns server van zoneedit opgeeft maar niet als ik het via m`n reguliere provider doe (zonnet) nu is mijn vraag duurt het lang voordat dit eventueel gesynchroniseerd is of doe ik gewoon iets fout.
want als ik m`n domein controlleer bij nic.nl staat er wel de juiste dns server bij..
Snappen jullie dit nu een beetje ?
want als ik m`n domein controlleer bij nic.nl staat er wel de juiste dns server bij..
Snappen jullie dit nu een beetje ?
Is er iemand met verstand van NL domeinen die mij kan helpen want als ik op nic.nl kijk staan de dns servers goed en als ik die dns servers opgeef als dns voor m`n systeem dan kan ik m`n domein ook benaderen, alleen als ik een dns server van zonnet of planet gebruik dan werkt het niet.
En ik heb alles bij zoneedit zo ingesteld als ik dat ook gedaan heb met m`n 2 .com domeintjes die overigens wel werken...
Er zijn toch niet zo veel verschillen tussen NL en COM domeinen ?
En ik heb alles bij zoneedit zo ingesteld als ik dat ook gedaan heb met m`n 2 .com domeintjes die overigens wel werken...
Er zijn toch niet zo veel verschillen tussen NL en COM domeinen ?
Maar dat is het nu onderhand wel
Maar als je een nieuw domein aanvraagt met de juiste dns server duurt het dan ook 3 dagen voor het werkt..
Een dns server weiziging duurt namelijk 3 dagen maar geld dat ook voor nieuwe domein die aangemaakt worden ?
Maar als je een nieuw domein aanvraagt met de juiste dns server duurt het dan ook 3 dagen voor het werkt..
Een dns server weiziging duurt namelijk 3 dagen maar geld dat ook voor nieuwe domein die aangemaakt worden ?
Verwijderd
Probeer het eens bij name servers van verschillende providers. Als je het bij je eigen provider opvraagt staat de informatie daar al in de DNS cache en blijft daar 1 tot 3 dagen staan.
Heeft niks met nl.domeinen te maken. Je moet gewoon voor die domeinen de dns instellen van zoneedit en dan wachten tot de dnsserver van je provider geupdate is.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
een dns wijziging duur dus echt geen 3 dagen, zeker niet als het om een .nl gaat en je via een normale nederlandse provider online zit
als je een nieuw .nl domein aanvraag, dan werkt het de volgende WERKDAG nadat hij geregt is. dus als jij vrijdag akkoord kreeg van de sidn, dan werkt het pas maandag ja
als je een nieuw .nl domein aanvraag, dan werkt het de volgende WERKDAG nadat hij geregt is. dus als jij vrijdag akkoord kreeg van de sidn, dan werkt het pas maandag ja
In de praktijk wel ja, maar officieel kan het tot maximaal 3 werkdagen duren.Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 14:38:
een dns wijziging duur dus echt geen 3 dagen, zeker niet als het om een .nl gaat en je via een normale nederlandse provider online zit
/▌
Verwijderd
jah, maar zoals ik al zei, als je over een .nl praat en over een nederlandse provider, dan zal dit echt geen 3 dagen duren, en dat is ook echt 'worst-kees' scenarioMarzman schreef op 24 augustus 2002 @ 14:41:
[...]
In de praktijk wel ja, maar officieel kan het tot maximaal 3 werkdagen duren.
Dus ik heb een Nederlandse provider voor m`n inet (zonnet.nl) dns is van Zoneedit m`n webspace zit bij yournamewebhosting (van iemand geleased ofdat ie het weet weet ik niet. en ik heb een nederlandse domainname !!
Dit gaat dus 3 dagen duren ?
Dat ligt er maar net aan hoe vaak Zonnet zijn dns opdate. Ik zit zelf bij Planet en die doen het volgens mij dagelijks omdat het inderdaad meestal een dag later al werkt. Maar als je een domein hebt wil je dat het door iedereen te bezoeken is en kun je dus beter uitgaan van het 'worst-kees' scenario. Je zou eens in kunnen bellen met een andere provider of even aan iemand anders die bij een andere provider zit kunnen vragen om je site te bezoeken. Als dat werkt dan weet je dat Zonnet niet zo snel is met updaten.raymonvdm schreef op 25 augustus 2002 @ 11:28:
Dus ik heb een Nederlandse provider voor m`n inet (zonnet.nl) dns is van Zoneedit m`n webspace zit bij yournamewebhosting (van iemand geleased ofdat ie het weet weet ik niet. en ik heb een nederlandse domainname !!
Om welk domein gaat het? (als het niet werkt kan niemand hier het spam noemen dus
/▌
Verwijderd
op het moment kan het zelfs langer duren, er zijn wat problemen bij SIDN met DRS2 (domregsoftware). en idd kunnen dns-updates heel lang duren. widexs is eigenlijk altijd razendsnel, dus je zou hun dns een kunnen checken.
.nl domein kunnen binnen 24 uur opgeleverd worden hoor. Doe het namelijk zelf 
Maar de SIDN is overgestapt op Java-applets, dus er waren wat probleempjes.
Maar de SIDN is overgestapt op Java-applets, dus er waren wat probleempjes.
Nou jongens m`n punt nl domein werkt inmiddels via zoneedit (het kan dus wel het duurde alleen 3 dagen maar dat kwam waarschijnlijk omdat m`n domein nieuw was , zoneedit zeurde ook dat m`n dns server niet goed ingesteld stonden...
Maar goe nu werkt het...
Maar goe nu werkt het...
Pagina: 1