Winnt Workstation+Win98

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 19:59
Probleempje: Heb een winnt Workstation bak in een werkgroep hangen samen met een win98 bak. Als ik vanaf de winnt bak in netwerkomgeving kijk,dan zie ik de 98 staan.De Nt bak staat niet in de netwerkomgeving van de nt. Als ik op de win98 bak kijk dan zie ik alleen de 98 er staan.Op 98 staan enkele partities gedeeld, die kan ik vanaf nt ook benaderen. Op nt staan ook enkele partities voor iedereen gedeeld, maar door kom ik met geen mogelijkheid in. Ik log dus in op 98 met het bijbehorende username en ww (client voor microsoft networks). TCP/IP staat geinstaleerd, IPX/SPX ook en NetBeui ook. Iemand enig idee wat het probleem is? Thank you in forward!!

GreetZ

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Als je tcp/ip correct geinstalleerd hebt, dan zal je de NT bak moeten kunnen pingen. Maar overigens verwacht ik dat, dat wel goed komt, want vice versa heb je ook geen problemen.

Je kunt het volgende doen op de win98 pc:
net use [driveletter:] \[servernaam]\c$
waarschijnlijk gaat dit niet werken, omdat je als gebruiker niet staat aangemeld op de windowsNT machine. Log daarom op de win98 pc aan als administrator met het wachtwoord, dat je op NT ook gebruikt. Of maak jezelf als user aan op de WinNT pc met hetzelfde wachtwoord, dat je ook op Win98 gebruikt.

Verder kun je controlen of de server service geinstalleerd is en actief is op je WinNT pjoeter (network properties/services)

Suc6!

edit:

hmmm irritante ubb tags... :(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(