[Chello] FTP al wekenlang onbereikbaar ...

Pagina: 1
Acties:

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Ruim een maand terug sprak ik met iemand via E-mail, die beweerde dat hij niet op zijn Chello-FTP komen kon .. ge-alarmeerd door zijn stelling, ben ik mijn eigen FTP-ruimte maar eens gaan controleren. Resultaat: noppes, nakkes, nada :(

Vaag .. hij had het vanaf het begin af aan altijd perfect gedaan .. ik gebruik het momenteel niet zo veel (vandaar dat ik het ook niet gemerkt had), maar ik wilde er binnenkort wel weer wat mee gaan doen en dat kan ik dus momenteel wel shaken!! :'( Bovendien betalen we maandelijks zo'n €48,- voor hun diensten en hierbij maken ze gewoonweg een deel niet waar.

Toen ik het probleem ondekte DIRECT Chello gebeld op 0900-1580, optie 5: "Technische ondersteuning" .. na de gebruikelijke 30 minuten wachten kreeg ik dan iemand en heb ik hem het probleem uitgelegd. De persoon in kwestie leek vrij technisch en zag dat er problemen waren met mijn account. E-mail met de user/pass-combi was geen probleem, maaar FTP-en met dezelfde user/pass-combi ging niet!! :? Hij droeg aan het account te verwijderen en een nieuwe aan te maken met dezelfde user/pass-combi .. aangezien hun serverpark de wijzigingen slechts 1x per etmaal bijwerken zou ik moeten wachten tot de volgende ochtend. Nah, klinkt tot dusver redelijk en ik heb opgelucht de telefoon er op gelegd in de veronderstelling dat er aan gewerkt werd. :z

De volgende ochtend deed mijn E-mail het weer, dus ik blij! .. maar FTP nog steeds noppes!! :'( Gewacht to 13:00 .. en nog niets :( Ik weer bellen .. (mjah, ik heb inmiddels aardig ervaring met Chello gekregen ;)) .. goed, die gast zag in hun notities dat er inderdaad het één en ander gewijzigd was en beweerde dat het kwam door FTP-problemen binnen Chello en dat er aan gewerkt werd .. (waar heb ik dat eerder gehoord!? :? ;)) M.a.w. ik heb maar weer opgehangen ;(

2 weken later wéér gebeld en die meneer zei precies hetzelfde .. nah goed, het zal wel een HEEL groot probleem zijn dan .. tsjah .. maar weer opgehangen ;(

weer 2 weken later heb ik gisteren .. toch weer gebeld, wederom 0900-1580 optie: 5 .. ik de hele reutemeut weer uitleggen en ditmaal met aardige sjaggie-ondertoon (je moet toch wat proberen .. en ik was ook best sjaggie >:))
Maar liefst 3x doorverbonden met een_collega_van_zijn_collega .. en tussendoor weer doodleuk in de wacht ... :( .. waarbij de laatste doodleuk ging lopen vertellen dat ik toch écht geduld moest hebben en dat hjij verder toch écht nix kon doen :'( :r

Ik had de telefoon nog niet opgehangen, of daar ging ie alweer. Mjah, wat wil je ook als je al een uur d'raan gehangen hebt ;( ... was het meneer2 van Chello!!! :P

:7 "meneer ik heb er inmiddels een collega bij (mjah .. nummer 4 inmiddels!! >:)) en we gaan het even voor u uitzoeken!! Blijft u even hangen?!"

:| "Sure"
Ik hoorde ze ondertussen de hele boel nagaan:

:7 "blablablabla .. mjah dus het probleem ligt in Amerika ..."

:| Ik zo "HUH?!" :?

:7 "Jah meneer inderdaad, we gaan een E-mail sturen naar onze collega's in Amerika met de vraag of ze dáár uw account willen resetten"

:| "ow ...... mmmmm'kay"
Gingen ze daar doodleuk een beetje een Engelse E-mail opstellen en ik kon mooi meeluisteren ..

:7 "blablablabla ... Can you please reset the users account and pasword ****** ?"

:7 "Meneer, het is even afwachten hoe snel men daar in Amerika hierop reageert. Men heeft daar nu eenmaal soms wat andere mening wat betreft de dringendheid van bepaalde problemen"

Iemand een idee wat hier nu van waar is? :?
Ligt het probleem dan inderdaad in Amerika?! :?
En vooral belangrijk ... gaat dit nu nog lang duren? :?
Meer Chello gebruikers die dit probleem hebben/hadden?! :?
Euhm .. en kan ik geld terug krijgen en zo ja, hoeveel dan? :?

Aangezien men Internet zwaarder vind wegen, zei meneer3 dat dit welleens moeilijk kon gaan worden. ;(
Als je er een populaire website op hebt draaien met ca. 1000hits/dag dan ben je die nu wel mooi kwijt!!! :'( Eigenlijk is me dat óók wel veel waard ..

oei .. sorry voor de lengte van dit verhaal .. did I forget anything?! :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heel veel smilies in je verhaal :D

Maar goed, op welke ftp server probeer je in te loggen van chello ?
En welk modem heb je ?

Want als je een motorola heb dan moet je weer een andere server gebruiken als dan dat je een com21 heb, dit heb ik uit een draadje wat eerder hier liep op got. Ik kan het helaas nu even niet vinden.

Wat is dit? Chello ftpd down of heb ik gewoon geen ftp ruimt
Diegene hier heeft hetzelfde probleem, maar die wacht dus blijkbaar ook nog.

Het was iig iets met de adressen oid.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

ik heb hetzelfde probleem gehad een paar weken terug. kon er met geen mogelijkheid op, ging op vakantie kwam terug en hij deed het en nu ook nog
gewoon ff wachten, sjello is weer flink in de weer :(

Verwijderd

Dat jij je zo druk maakt om die webspace... :>

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
euhmz .. op members1.chello.nl .. die kreeg ik destijds van hun :|

nah en me druk maken .. euhm .. we betalen genoeg dacht ik!! :(

Bovendien ben ik altijd wel druk met internetsites, alleen heb ik de mazzel dat ik een aantal ECHTE hosts heb, die gewoon de boel wél op regel hebben 8)
Toevallig heb ik momenteel nix bij Chello, anders was ik idd ECHT PISSED !! :(

Maar wel vaag trouwes .. ze zeiden mijn account verwijderd te hebben en opnieuw aangemaakt te hebben, maar hetgeen dát er destijds stond, staat er nu nog steeds wel ergens .. ik kan er alleen zelf niet bij :'(

kijk, dit is de link naar me space: http://members1.chello.nl/~e.wester/
.. en daar staat nog steeds de pagina van mij die doorlinkt naar www.westercharter.nl

'k snap er nix van .. ze hadden 'm getrasht zeiden ze :?
W'rom kannik er niet bij ?!? :'( *sNik*

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 15:39
Ik heb ook een chello account en ik kan wel inloggen enzo, maar ik kan geen files plaatsen in de hoofdmap (550: permission denied), maar wel in submappen :>. Ook zijn alle files in de hoofdmap onzichtbaar, want er staan een heleboel .html's op en ik kan ze wel gewoon laden in mn browser, maar niet zien in mn ftp-programma. Ik zit op members.brabant.chello.nl met een terayon modem. Ligt dit nou aan mij of ook aan Chello?

edit: typo's

Oja en als ik een nog-niet-bestaand bestand upload naar de hoofdmap pikt ie het wel gewoon.

summary:
-kan files in hoofdmap niet zien
-kan ze ook niet overschrijven
-verder werkt alles

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chello is erg vaag, normaal gesproken moet je inloggen met je gehele username voor email en ftp. Ik kan dus alleen met m'n initialen inloggen :?

Hier ben ik pas na 1,5 jaar chello achtergekomen. Ik weiger het om die helpdesk te bellen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46
mijn Chello FTP account doet het gelukkig gewoon perect.

maareh.. Naar AMERIKA? .. Amsterdam hooguit, en daar zit het Global support center van chello, die knakkers hebben we engels als voertaal hoewel er ook nederlanders rondlopen.

Amerika doen ze weinig voor chello, Amsterdam wel wat meer..

Acct verwijderen/recreaten helpt normaal gesproken wel, er is een periode geweest dat de link tussen het hoofdsysteem en de proFTPd naar de fuck was, en dat email accts wel aangemaakt werden en FTP accounts niet, maar dat is allang van de baan.

Jammer dat je trouwens niet in brabant woont, anders had ik je misschien nog wel kunnen helpen.

[offtopic]
ps. Ken je ene michelle Wester uit je familie?

I want to live forever, so far.. so good.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Die gast zei tog écht Amerika .. ik snap 't ook niet, but on the other hand .. E-mail vliegt toch al in een scheet en een zucht de wereld rond, dus waarom ook niet?! Chello is toch ook Amerikaans ofnie?! :?

[mee off-topic]
nope, kennik niet .. isse cute ?! :> O+

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
UPDATE

Nu vandaag .. inmiddels dus ca. 1,5 maand verder hebbik vandaag voor't eerst weer FTP-toegang !!! :P

triest dat het überhaupt zo moeilijk ging .. :Z

Wat zeggen jullie .. zou het de moeite zijn om vergoeding te eisen?? :?
Ik bedoel .. internet is de core-business, dat FTP is voor Chello maar bijzaak ...

Verwijderd

vergoeding zou je alleen kunnen eisen op basis van geleden schade door gederfde inkomsten. Die heb je niet, aangezien je met je chello-account geen zaken mag bedrijven tenzij je de zakelijke variant hebt.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Nej okay, dat is wel zo, maar als je een poos geen internet hebt kun je ook vergoeding krijgen (X-bedrag per dag) .. omdat hun hun dienst niet leveren immers en dat is ergens nu ook het geval .. alleen wat ik eerder al zei is internet hun core-business :|

nahjah .. ik ben iig wel blij dat ik mijn échte sites ergens anders host :Y)

Verwijderd

Voor een echte site is een eigen PC thuis eigenlijk nooit goed genoeg.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
nofi enzo .. maar die FTP van Chello draait dus ergens in Arnhem ofsow ... me sites ga ik ECHT NIET lopen hosten vanaf thuis met me 16kB/upload |:(

Pagina: 1