Eigen schuld.
Mijn waterpomp is 3 weken terug doodgegaan (1800+ en 8K3A+) en alles leeft nog gewoon
In de bios kan je gewoon instellen dat bij 70 graden ofzo de pc uit moet gaan. Dit had ik ingesteld en heeft er voor gezorgd dat m'n CPU+Mainbord nog leven
[ Voor 0% gewijzigd door InterCC op 23-08-2002 20:02 . Reden: reden er maar ff bijzetten ]
Waterpomp valt uit, geen wateraanvoer meer => geen koeling = doorbranden.jamaicaman schreef op 23 augustus 2002 @ 20:00:
wat is dat bruine spul????
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:20
man dat is niet fijn
dat moet 1 grote klap geweest zijn met kortsluiting, geen stop door geslagen ofzo ?
dat blijft toch het risico met waterkoeling...
ook het je het goed aangesloten en controleer je het zo vaak, kan altijd fout gaan..
Dat automatisch uitschakelen werkt heel vaak niet hoor.Ik kan niks anders zeggen dan:
Eigen schuld.
Bij mijn mobo soms wel soms niet.
Als je Fan er mee stopt kan jou het zelfde overkomen.Sir_Killalot schreef op 23 augustus 2002 @ 20:03:
Hmm, waterkoeling is wel leuk enzo, maar doe mij maar een grote koeler op een groot koelblok, stuk veiliger
Om maar iemand te kwooten: "Gelukkig hebben we de foto's nog...."
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
Ik heb laatst nog ergens een dingetje gezien die je tussen je buizen zet en op een fan aansluiting op je moederbord doet...als je pomp stilvalt geeft hij bv. in mbm aan dat er een fan dood is (in dit geval de pomp).
Zal ff zoeken
Deze dus :

Deze link hoort erbij
Verwijderd
alleen de prijs is minder, 44,95 euro
ok, het is minder dan een nieuw mobo+cpu
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
bij mij werkt het altijd :x das dik kloote speel je net piew computer uitjamaicaman schreef op 23 augustus 2002 @ 20:04:
[...]
Dat automatisch uitschakelen werkt heel vaak niet hoor.
Bij mijn mobo soms wel soms niet.
Verwijderd
Zet dan de uitschakel temperatuur ff wat hoger in je biosVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 20:22:
[...]
bij mij werkt het altijd :x das dik kloote speel je net piew computer uit
die heeft COP
cpu overheating protection....
zou ik als volgende kopen... dan slaat ie automatisch af als... bijv je pomp het leven niet meer ziet zitten
Die kans is veeeel kleinerInterCC schreef op 23 augustus 2002 @ 20:04:
[...]
Als je Fan er mee stopt kan jou het zelfde overkomen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Zou zo`n board te claimen zijn bij epox??
Heel veel suc6 ermee iniedergeval!!!
Verwijderd
Ik had kapotte voeding maakte sluiting in systeem.
Alles bij Computerland gekocht behalve kast die was van MEMO.
Nu alles een week draaien opeens leds knipperenen ruik iets verdachts.
Stekker eruit 113 bellen
Nu ik naar Computerland alle hardware los getest en ja hoor Videokaart + proc dood. Nog geen twee weken oud argh dit doet pijn.
Dus ik Chieftec gemaild en hun het verhaal voorgelegd wat zeggen ze.
We kunnen het voor je reparen komt 10 eruo verzendtkosten bij.
En 15 euro verzendtkosten voor hun en administratie kosten.
Dat is dus zwaar schofterig dus vraag ik morgen wel ff of Computerland je hem niet kan opsturen. Maar dit viel zwaar tegen!!
maar dit is beswel jammer
Waarom had je de beveiliging in je bios dan niet aangezet? of heeft die niet gewerkt. Als je system eenmaal hangt betwijfel ik of die beveilig op je MB dan nog werkt. Op die epox zitten 2 temp beveiliging 1X bij post en 1x tijdens draaien. Die bij post werkt zoals de naam het al zegt alleen tijdens de koude boot.
ben ik blij dat ik 2 pompies heb en de kast zelf ook nog bij 50C uitschakel.
Lijkt mij niet dat je een vijverpomp voor de computer gebruikt. Tuurlijk, voor WC is dat de enige oplossing, maareh, stel je eens voor dat een vijverpomp in de vijver de geest geeft? Dan ga je terug en haal je een nieuwe op basis van de garantie. Verder heb je geen schade. Maar je moederbord claimen bij de pompfabrikant omdat die pomp de geest geeft?? Als fabrikant zou ik ook zeggen: "Daar is die pomp ook niet voor gemaakt! Er zit nog garantie op die pomp dus hier heb je ene nieuwe / gereviseerde en zoek het verder maar uit."Michali schreef op 23 augustus 2002 @ 20:55:
lijkt mij niet dat een pomp zomaar kapot zou mogen gaan. Mischien kun je geld claimen bij dat bedrijf?
Tuurlijk, het blijft erg kl*te dat zoiets gebeurd, maar ik denk dat je weinig kans maakt.
als je dat dus niet op je mobo heb zitten of het werkt niet gebruik dan MBM
Game PC
Concrete Loop Watercooling
(BTW: Gecondoleerd...)
Meh!
jij zuigtBronX schreef op 24 augustus 2002 @ 18:52:
Zo dood als een pier alles wat in je kast zat of niet.Daarom zegt men WC zuigt.
waterkoeling ruleerd maar als je geen beveileging er op hebt zitten is het net zo gevaarlijk als lucht koeling
dat is volgens mij een bout waar het koelblok mee vast zatDe_Koele_Man schreef op 24 augustus 2002 @ 18:57:
Ik kan dat derde plaatje niet helemaal plaatsen, wat staat er nou precies op ?
(BTW: Gecondoleerd...)
Game PC
BronX schreef op 24 augustus 2002 @ 18:52:
Zo dood als een pier alles wat in je kast zat of niet.Daarom zegt men WC zuigt.
Lul niet, watercooling is stil, koel, betrouwbaar... Een pomp gaat volgens mij langer mee dan een fan. Als die fan uitvalt is je proc binnen een halve minuut dood, met WC kan hij vast nog wel een minuut of 2 doordraaien (kweet niet hoeveel warmte een Athlon XP 2100+ produceert?)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
als ik ooit waterkoeling neem pak ik wel een Eheim Aquarium pomp
van bijde merken ene pomp met al 6 jaar trouwe dienst 24/7
Dat zijn pijnlijke grappen (maar waarShunt schreef op 23 augustus 2002 @ 20:15:
erm ik heb dat nu nooitals mijn cpu over de 70 graadjes komt dan poef gaat hij uit
lang leve asus maar als je nu geen geld heb voor een ander sys ik wil dat mem wel van je over nemen
voor een zacht prijsje
btw:
Ja het zag er inderdaad erg brak uit ja zonde
nee niet.... Een HSF heeft altijd nog een heatsink, waarmee je CPU het echt nog wel een minuutje uit kan houden. Waterkoeling moet het 100% van het water hebben.InterCC schreef op 23 augustus 2002 @ 20:04:
[...]
Als je Fan er mee stopt kan jou het zelfde overkomen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik gok dat die pomp niet voor pc's bedoelt is. Dus dan zal er bij de fabrikant van die pomp weinig te halen zijnMichali schreef op 23 augustus 2002 @ 20:55:
zit er geen garantie op? lijkt mij niet dat een pomp zomaar kapot zou mogen gaan. Mischien kun je geld claimen bij dat bedrijf?
=( Protected by witchcraft )=
Verwijderd
Bij een maat van me is een keer 's nachts de koelfan er mee opgehouden.
Maar dankzij zijn Swiftec mcx462 bleef de cpu netjes op 50 graden.
(zonder fan dus..)
Verwijderd
Hou het maar op het laatste
Moet ik er wel bij zeggen dat er nog wel 4 casefans aan het draaien waren.
maar toch
ongeloofelijk man, was er geen support voor een shut-down bij hoge temps?
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Verwijderd
Game PC
T water was gaan druppelen op de kaarten eronder...
dit alles 6 maanden geleden..toen gf3 nog DUUR was
Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+
Game PC
Of gewoon 2 pompjes paralell naast elkaar zetten, is hetzelfde. Kost een beetje meer, maar kan je in een situatie als deze veel €€€'s schelen
Verwijderd
paralell naast elkaar zetten is idd het beste idee,hier zat ik ook aan te denken een 2 maanden terug maar ik heb toch maar geen watercooling genomenCutebritney schreef op 25 augustus 2002 @ 11:43:
Om deze reden is het slim om een redunante pomp te kopen / maken
Of gewoon 2 pompjes paralell naast elkaar zetten, is hetzelfde. Kost een beetje meer, maar kan je in een situatie als deze veel €€€'s schelen
Verwijderd
Ps. Op VR-zone zijn alle plaatjes te vinden.
plaatje van peltier tussen wc blok en coldplate
Game PC
Maar zou het eigelijk niet mooi zijn als de voeding van een pc een temp meter heeft,
die je dan bij de cpu plaats,
en als die temp meter bv 80 meet dat dan gewoon de voeding uitgaat......
erm jij loopt een paar jaar achter dit bestaat al jaren en dit zit zelfs op je MOBOWeezer-DC schreef op 25 augustus 2002 @ 20:50:
Gecondoleert !!!
Maar zou het eigelijk niet mooi zijn als de voeding van een pc een temp meter heeft,
die je dan bij de cpu plaats,
en als die temp meter bv 80 meet dat dan gewoon de voeding uitgaat......
Game PC
Verwijderd
ik heb regelmatig kloterij gehad met m'n watersysteempje, kheb al es een filmpje (45min) gekeken terwijl de pomp aant staken was...
dit alles met een AxiA 1200 core @ 1412 -1,92volt
denk je dat t makkelijk is, om die bult koper wat men dangerden maze 2 noemt, boven de 90 graden te krijgen ?
vinger zowat verbrand toen ik t ontdekte, maar daarmee is ook alles gezegd
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Gecondoleerd met het verliezen vanje cpu en mobo.
Ik ben inmiddels begonnen de onderdelen voor m'n waterkoeling aan te schaffen.
Maar ik zie wel aan dit soort dingen dat ik wat veiligheids dingetjes ga inbouwen.
IK houdt het nog even bij mijn volcano 7+
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

nu is het natuurlijk geen 300 graden geweest want dan zou er namelijk een groot gat in het mobo zitten want ik denk niet dat alles zo maar even 300 graden acepteerd
btw je kan met hartelust een wc maken gelloof me als je een temp sensor heb hoef je nergens bang voor te zijn
btw een wc is betroubaarder dan een gewoone lucht koeler
Game PC
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dat is dus gelul, ik kan m'n pc ongeveer 10 minuten met stilstaand water aan hebben staan voordat die em d'r uit knalt (bios max 70 graden) Was eerst vergeten ff m'n pomp aan te zetten:Tampie2000 schreef op 25 augustus 2002 @ 10:06:
[...]
nee niet.... Een HSF heeft altijd nog een heatsink, waarmee je CPU het echt nog wel een minuutje uit kan houden. Waterkoeling moet het 100% van het water hebben.
Boot, ff all seeing eye opgestart, servertje uitzoeken, connecten, 5 mins gamen, knalt die em d'r uit, ik kijken, oops, stekker van de pomp vergeten, doh...
Maar m'n xp 1700+ leeft nog gewoon en ik weet zeker dat m'n Ex-thermal right sk6 em geroosterd zou hebben zonder fan.
Maar ligt er dan ook nog een 172watt (?) peltier erbij te loeien, dan heb je echt een probleem.
Dit is al een rede waarom ik geen peltier neem. Waterkoeling weet ik ook nog niet...
Verwijderd
Dit vind ik wel erg extreem!
ik denk btw dat de pc wel uit ging maar de peltier niet die blaast lekker door en die kan best 200 graden worden jah
Game PC
Verwijderd
Mare gecondoleerd!! Ik weet wa je voelt op dit moment
Verwijderd
Het mag dan ook zeer triest zijn dat de topicstarters hardware verschroeid is maar dat is helaas mede veroorzaakt door zijn peltier.
Moge dit feit een volgend topic (hopelijk niet) direct duidelijk te worden vermeld.
geef mij maar CV hoor...
Verwijderd
tjah een 220W Peltier Element
Verwijderd
ben zelf een keer vergeten om de fen aan te sluiten
en ik heb gewoon windows geinstaleerd
heeft dat ding gewoon even dik 30min aan gestaan voordat ik er achterkwam
temperatuur was even 85graden
en stabiel
heb toen maar even de pc uitgezet en de fen aan gesloten en toen weer aan gezet
om mijn installatie aftemaken
Verwijderd
Dat krijg je nu eenmaal met tweaken, je weet het risico.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:33:
Toch wel jammer dat een topic als dit weer een hoop tamtam verhalen doet (her)leven.
Het mag dan ook zeer triest zijn dat de topicstarters hardware verschroeid is maar dat is helaas mede veroorzaakt door zijn peltier.
Moge dit feit een volgend topic (hopelijk niet) direct duidelijk te worden vermeld.
gecondoleerd
maar ja, ik heb een p4
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof
Maar het is zeker veiligger als helemaal niks he.
Game PC
Ook al heeft mijn Koolance kast al 2 pompen. Het is niet alleen de schade aan je Compu maar wat dacht je van je huis als het echt mis gaat en je ligt te slapen.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Same heremarsian schreef op 23 augustus 2002 @ 20:26:
Ik gebruik mbm met shutdown! als fan uitvalt of temp is te hoog, dan zet hij ook de boel uit. Plus mijn bios als 2e back up voor als mbm zijn werk niet doet. Dubble dutch!
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant