dot.blaat
fan wordt verkeerd uitgelezen.
gebeurd wel meer laatste tijd is me opgevallen...
(niet alleen bij MSI mainbords).
gebeurd wel meer laatste tijd is me opgevallen...
(niet alleen bij MSI mainbords).
Wordt gewoon x2 "gezien"
Wat een pleurisherrie moet jij aanhoren zeg.... ik heb dezelfde koeler maar het fannetje mooi op 7 volt gezet... STUKKEN beter!! en qua overclocking krijg ik er echt niet meer uit als ie op 12 volt staat.. dus je weet wat je "te doen staat"
Wat een pleurisherrie moet jij aanhoren zeg.... ik heb dezelfde koeler maar het fannetje mooi op 7 volt gezet... STUKKEN beter!! en qua overclocking krijg ik er echt niet meer uit als ie op 12 volt staat.. dus je weet wat je "te doen staat"
I love watercooling
Wat dacht je van een sensor-fout???
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
ja hij maakt idd heel veel lawaai, maar hij draait nu al 1800+ @2100+ op 31 idleGarrett schreef op 23 augustus 2002 @ 19:46:
Wordt gewoon x2 "gezien"
dot.blaat
Hmm mijn HHC-001 loopt @ 7300 rpm of zo..
XBO: Michaël#3318
ik had je mobo laten checken, misschien komen er meer gebreken naar voren. dit is geen grote kwaal, je hebt nog geluk dat ie hem hoger uitleest
Als ie 1 sensor verkeerd uitleest is t zeer goed mogelijk dat dat bij andere sensoren ook t geval isjanwvg schreef op 23 augustus 2002 @ 19:48:
[...]
ja hij maakt idd heel veel lawaai, maar hij draait nu al 1800+ @2100+ op 31 idle
maakt ie veel lawaai?Nefiorim schreef op 23 augustus 2002 @ 19:48:
Hmm mijn HHC-001 loopt @ 7300 rpm of zo..
dot.blaat
Jah 
Is maar temp tot ik WC krijg
Is maar temp tot ik WC krijg
ik kan men heatsink gewoon aanraken hoor!, ook bij et beginNefiorim schreef op 23 augustus 2002 @ 19:49:
[...]
Als ie 1 sensor verkeerd uitleest is t zeer goed mogelijk dat dat bij andere sensoren ook t geval is
dot.blaat
Mjah als ie idd zo hard loopt als jij zegt dat ie doet dan is da nie goed voor je fan... En als ie uitvalt heb je een groter probleem lijkt me..
weet je misschien en howtotje om dit te doen?Garrett schreef op 23 augustus 2002 @ 19:46:
Wordt gewoon x2 "gezien"
dot.blaat
Sterker nog: ik heb em op 5v draaien. Niet overgeklokt dat wel, maar alsnog blijven mijn temps ook met full load en het warme weer vorige week onder de 50 graden celcius.Garrett schreef op 23 augustus 2002 @ 19:46:
Wordt gewoon x2 "gezien"
En het kan idd niet anders dat hij 2*6500 leest.
Fan aansluiten op +12v en +5v (resp. geel en rood oid).
ik dacht dat de voeding de 24volt op de verkeere plek op de atx stekker zat en dus de fan 24 volt krijgt en dus 2 keer zo hard draaitStarTAC schreef op 23 augustus 2002 @ 19:52:
[...]
Sterker nog: ik heb em op 5v draaien. Niet overgeklokt dat wel, maar alsnog blijven mijn temps ook met full load en het warme weer vorige week onder de 50 graden celcius.
En het kan idd niet anders dat hij 2*6500 leest.
dot.blaat
OMG... ze zijn er nog... n00bs
[HK modus]Ok.... men neme het melodietje van YMCA en men zinge: U T F S lalalalalalala UUUUUU TTTTTTT FFFFFFF SSSSSSS[/HK modus]
Sorry... verkeerde humor, ben strontvervelend vanavond
Maar dit staat idd al veeeeel vaker in diverse threads, maar aangezien ik de beroerdste niet ben(nee dan lag ik wel op bed...duh
Je sluit de rode fandraad aan op de gele(12V) van de molex(4-polige hdd/cdrom/etc stekker)
Vervolgens sluit je de zwarte fandraad aan op de rode(5V) van de molex.
Hoe je dat doet moet je zelf weten, je kan gaan knippen en dan draadjes verbinden en afplakken met tape(aanrader ivm kortsluitinkjes!!!)
Dan zal de fan dus op 7 volt lopen... (heerlijk is dat, zo'n stuk rustiger)
Vraag mij overigens niet waarom bij de molex de gele draad 12V is en de rode 5V want dat weet ik niet, het is nu eenmaal zo
Wat je ook kan doen is 'm op 5 volt krijgen:
Rode fandraad op rode van de molex en zwarte fandraad op zwarte van de molex(maakt niet uit welke van de 2 zwarte bij de molex... het is allebei "0 volt")
Als je nog vragen hebt zal ik het ongetwijfeld lezen.
PS stoor je niet aan mijn eventuele zieke humor, it's just me
I love watercooling
kameraad heeft ook zoiets gehad met zun msi mobo: hij gaf aan dat de kast temperatuur iets van 500 graden was
maar da was dus nie zo. Ik heb zelf ook een MSI mobo en die heeft gelukkig geen kuren
Denk dat ik al weet wat het is... Dat mobo heeft volgens mij iets ingebakken om de snelheid van de cpu fan te regelen, als de cpu warmer wordt dan laat het mobo de fan wat harder draaien. Dit om een wat stillere idle pc te hebben.
Helaas zijn er tegenwoordig fans met hetzelfde geintje aan boord, en die 2 systemen storen elkaar... Als ik mijn temp controlled fan (is het volgens mij wel, als ik m'n bak ga stressen gaat ie hoorbaar harder draaien
) gewoon op de cpu fan connector aansluit krijg ik allerlei onzinnige rpm waarden. Of jouw fan ook temp-controlled is moet je even uitzoeken. Ik heb een MSI KT3 Ultra btw..
Zie ook hier : http://www.eynstein.nl/Fa...roep1=10&Groep2=37&ID=114
Helaas zijn er tegenwoordig fans met hetzelfde geintje aan boord, en die 2 systemen storen elkaar... Als ik mijn temp controlled fan (is het volgens mij wel, als ik m'n bak ga stressen gaat ie hoorbaar harder draaien
Zie ook hier : http://www.eynstein.nl/Fa...roep1=10&Groep2=37&ID=114
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1