pppoe patch weg ?

Pagina: 1
Acties:

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Overal probeer ik van het internet de ppp-2.4.1-pppoe.patch4 te downloaden, maar wil gewoon niet lukken :( dooie link na dooie link.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden ?
ik heb al de volgende links geprobeert welke bij mij niet wilde werken
http://www.shoshin.uwater...ws/ppp-2.4.1-pppoe.patch4
en
http://www.adsl4linux.de/...24/ppp-2.4.1-pppoe.patch4

verder wezen eigenlijk de meeste sites door naar deze links :(

okee morphje kijkt verder dan z'n neus lang is en komt op de adsl4linux.de site een slackware 8.0 howto tegen voor pppoe, zo van "waar is die patch"
Nou er is dus geen patch, maar een cvs update. Nou ben ik daar niet zo dol op, maar vooruit, morphje doet een cvs update.

Okee source binnen, compilen en klaar dacht ie. Nee hoor. ERROR 1 :(

Nu zit pas vanaf ppp 2.4.2 die pppoe ondersteuning erbij, maar ik vind dus die pokke patch niet en die cvs source werkt ook niet.

Iemand suggesties? RTFM helpt hier niet meer :) want morphje heeft dat al gedaan en geprobeert ;)

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Okee een subtiel kickje

Ik ga nu maar proberen kernel mode pppoe te doen, maar dat is niet meer experimenteel volgens de FAQ, maar in de readme staat dat het niet ondersteund word :?

Nou jah, ik ga het gewoon proberen, ik heb vanmorgen me kernel aangezet om te compilen (duurt effekes op een p75) en ik ga vanavond wel kijken of ik die CVS aan de praat krijg.

Als iemand die patch toevallig heeft, kan die iemand die dan even onlinegooien ?

Verwijderd

Ik hb geen idee hoe het met die pppoe zit, maar ik weet wel dat je de kernel erg makkelijk kunt crosscompilen op een andere pc, scheelt zeg maar factor 10x en is bijv. te doen door ff linux in vmware te installeren. Dan scheelt dat alvast...

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 12:07:
Ik hb geen idee hoe het met die pppoe zit, maar ik weet wel dat je de kernel erg makkelijk kunt crosscompilen op een andere pc, scheelt zeg maar factor 10x en is bijv. te doen door ff linux in vmware te installeren. Dan scheelt dat alvast...
ow natuurlijk is dat mogelijk, maar de enige pc waar dat op kan is me werkstation en die staat al barstensvol met rotzooi (10 gig met over netwerk de rest van me storage)

dus helaas gaat dat niet door en de rest van me pc's is ook niet echt boeiend om op te compilen. trouwens ik ben nu op me werk en ik ga zo naar huis toe (lekker eerder naar huis) hij zal wel klaar zijn. Duurt maar een uurtje ofzo om te compilen op die bak, nou ik ben nu al een paar uur weg, dus zal wel lukken

Ik zal me resultaten nog wel even posten hier, dan hebben jullie er misschien ook nog wel wat aan ;)

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Nou morphje is weer bezig met die CVS

ik heb rp-pppoe gecompiled met de pppoe plugin voor kernel-mode pppoe, maar dat wilde niet.

Dus terug naar die CVS, wat was nou die error. Het bleek dus een probleem te zijn met de radius client die ik niet nodig heb, even 2 Makefiles aanpassen en gaan met die banaan. Hij lijkt nu te compilen.

Keep you posted ;)

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Nou okee het werkt nu dus.

Wat ik gedaan heb is het volgende.
Ik heb 2.4.2b1 van ppp compiled met daaruit de radius gestript
In de dit ppp/plugins zit een Makefile met daarin een verwijzing naar de subdir radius. Deze verwijzing heb ik weggehaald (omdat de radiusclient problemen gaf)
Vervolgens ook de dir weggehaald omdat de Makefile ook zoekt naar overige dirs in de directory plugins (ja kan maar nooit veilig genoeg zijn)

Vervolgens gecompiled enzo, je kent het wel.
Nieuwe /etc/ppp dir aangemaakt met daarin de files ip-up ip-down (voor uitvoeren van script bij opkomen en platgaan verbinding)
het bestand options met daarin niet meer als me naam, default (default route) en de plugin waarvan ik gebruik maak (pppoe.so)

ifconfig eth1 down (gewoon voor de zekerheid)
ifconfig eth1 up
pppd eth1
et voila internet.

Nu nog even de options aan gaan passen zodat hij persist enzo, maar dat is minder van belang. Het belangrijkste is dat het nu werkt.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van het verhaaltje, ik iig wel ;)

Modje als je langs komt, verander van mij maar de titel, wat misschien wat handiger is voor de search, want andere zoekers hebben niet zoveel aan deze titel ;)
Pagina: 1