Toon posts:

[RH7.3] Installatie herkent bestaande partities niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 weken downloaden heb ik eindelijk Red Hat 7.3 over me casema lijntje getrokken.
Ik gooi em op cd, en wil em meteen dus installeren, nadat ik met partition magic ruimte had gemaakt.
Maar toen kwam ik bij het deel waar je je partities kon indelen, ik kon kiezen tussen 3 dingen (uit me hoofd) :
- automatisch
- Disk druid of zo
- Fdisk

Met automatisch pakt ie dus meteen de volle 30Gb van me harde schijf, dat wil ik dus niet.
Dus ik kies Disk druid (ik typ het vast verkeert) hier kon ik wel partities aanmaken alleen zag ie de bestaande partities dus niet, hij wou dus dat ik hier meteen de volle 30Gb van me harde schijf gebruikte.
Ik ging terug want dat wou ik ook niet, en sluit de RH installatie om is ff op internet te kijken, opeens start Windows dus niet meer op :(
Ik dus maar weer de installatie starten van Red Hat en heb em er daarna toch maar opgegooit om toch ff te kijken.
Weer zag ie de bestaande partities niet, dus ik d8 dat ie er alles vanaf gegooit had met de vorige installatie of zo.
Nouja uiteindelijk draait red hat, maar ik ben dus wel al me data kwijt.
En ik heb nu win2k er maar weer opgezet.
Weet iemand hoe het kan dat ie me bestaande partities niet herkent?
Ik heb tijdens de installatie gewoon gekozen om de bestaande partities te houden, en met Mandrake 8.1 lukte het wel altijd probleemloos om win2k en linux dualboot te krijgen.

Ik heb al voor de zekerheid ff in de faq gekeken, of ik niks over het hooft had gezien in het dualboot verhaal, maar ik kon er niks over vinden dat ie met partities niet herkent tijdens de installatie.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 14:21

ripexx

bibs

Het lijkt erop dat de partities van partitionmagic niet door redhat worden herken :? Gebruikt partitionmagic daan een slecht mbr ? Maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om met redhat de partities in te delen en zodanig dat er genoeg ruimte is voor beide os'en, maar als het met mandrake wel lukt, heb je dan sinds dien iets compleet veranderd aan je disk?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Met Partition magic had ik het zo ingedeeld:
HDA1 - NTFS - 10Gb - Win2K
HDA4 - FAT32 - 17Gb
HDA5 - SWAP - 150Mb
HDA6 - NSF - 3Gb - Linux

Zo deed ik het altijd met mandrake, dat ging prima.
Als ik dan met Red Hat partities wou indelen, waren opeens al me bestaande partities weg, en vroeg ie mij om 30Gb te verdelen.

Maar kan het ook andersom dan, ik installeer normaal eerst windows en daarna linux, want windows sloopt het mbr van linux altijd als windows als 2e installeer.

Edit:
ohja als ik de RH installatie tussen die 3 opties moet kiezen krijg ik ook een bericht van dat ie de partities niet herkent, dat ie eerst moet analiseren, en dat ik daarbij al me data kan verliezen.