Toon posts:

PIII 600mhz slot 1hitte problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe slot 1 600mhz pIII bij multipc gekocht en deze geinstalleerd, ik heb er een target slot 1 cooler bijgekregen,
mijn machine geeft sinds de installatie veel blue screens en hangt erg snel.
Ik heb hemunderclocked op 6*66 laten draaien en dan zijn er geen problemen, worden pIII 600 processoren zo heet?
Wat kan ik het best voor cooler gebruiken?
de temp in de case is trouwens 32 graden en ik gebruik een abit bh6 rev 1.0 mobo
en de processor loopt op de snelheid die hij hoort te lopen...
wie weet raad?

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Denk niet dat het een hitte probleem is..... Heb je een katmai/coppermine op 100/133 mhz?
Heb je wel het juiste geheugen?

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pIII 600mhz slot 1 512kb 100mhz
met intel's win cpu id progje gechecked en is specs kloppen en draait op de speed die de processor wil hebben. gebruik 100mhz geheugen (heb het al verwisseld met een andere 100mhz module)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb je al eens gekeken of de headsink goed is gemonteerd op je processor want het kan gewoon zijn dat ie der maar half op zit.

Kun je toevallig niet zien hoe warm je processor wordt op zijn standaard snelheid?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de heatsink er eens afhalen en hem er goed opzetten wanneer dat het geval mocht zijn...alleen niet nu, maar vanavond ben nu aan het "werk"

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
ik heb zelfs al een keer meegemaakt dat er tussen koeler en cpu totaal geen koelpasta was aangebracht, niet eens zo'n grafietplaatje! Er zat dus ruimte tussen cpu en koeler, waardoor hij eerder werkte als isolator! Ik denk dat dat best wel eens de reden kan zijn waarom het niet wil bij jou.

Wat ik ook eens heb gezien is die stroombesparende zooi in je bios, een van de opties die hierbij staat is (je gelooft het niet) "Schakel cpu koeler uit na xx minuten"
dat is dus zeeeer gevaarlijk!

maargoed, dat horen we vanavond wel :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
er zit zo'n "grafietplaatje" tussen misschien haal ik dat eraf en doe ik er "echte" koelpasta tussen

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb een P3/550.

Ik heb er een standaard coolertje opgezet met vrij grote koelribben en een fan. Ik henb hem wel eens eentijdje laten draaien zonder koelpasta en dat gaf geen enkel probleem. Nu heb ik er koelpasta tussen en ik moet zeggen dat die koelribben aardig warm worden, ik kan er nog een vinger opleggen maar toch.. Ik geloof dat intel tot 80 graden sowieso kan hebben, daarboven wordt het eigen risico.. ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Koop een Alpha P3125S. Mits die dan goed op de CPU zit zal die niet al te warm meer worden. Bij voorkeur met Artic Silver.

Verwijderd

Topicstarter
Fellow tweakers:

Bedankt voor alle input, ik heb de cooler eraf gehaald en er ipv de standaard plakker er koelpasta opgedaan en nog een lange blonde haar uit mijn pci slot waarin mijn soundblaster zit gevist en nu draait ie als een tierlier, Unreal tournament gespeeld om even te testen en het lijkt goed te zijn...

De vastlopers van hiervoor hebben wel mijn win98 config een beetje gemold..

Verwijderd

Hoe komt er in godsnaam een lange blonde haar in je PCI-slot?????????
Hier krijg ik toch hele vreemde gedachtes bij...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Moet toch wel een heel vreemd standje geweest zijn zo op de pc..Vindt je het gek dat je proc te heet wordt.. ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1