Toon posts:

AC'97 onboard wordt niet gevonden door windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe bak inelkaar geknutseld met een GigaByte 7XZE mobo erin met AC'97 sound codec onboard nu ziet / vind windows dit dingetje niet.
De BIOS configuratie (volgens mij) helemaal het zelfde is als me eigen bakkie met het zelfde mobo en zelfde OS Windows XP Pro waarop de AC'97 chip wel gepakt wordt .. en gewoon werkt nu vraag ik me af waarom de AC'97 chip niet gevonden wordt ofdat er eventueel en defect aan het moederboard is want ik kan me vaag herinneren dat ik weleens een soort gelijk probleem heb gezien met andere mobo's ook met de AC'97 chip.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hij staat in de bios dus op enabled?
Zoja en hij ziet hem nog niet dan is er idd. wat mis met je mobo.

Maar er is ook geen device in je systeem properties met een vraagteken?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ac'97 is niet een type maar een soort chip (dacht ik hoor)
het is een beetje hetzelfde als een GeForce is wel van nVidia maar een nVidia is niet altijd een GeForce.

je kan natuurlijk ff proberen nieuwe drivers te vinden,
het kan ook zijn dat je een TV kaartje hebt bijvoorbeeld en dat het mobo die als een geluidskaart ziet en daarom de onboard uitzet, het kaartje verplaatsen is dan de oplossing.
en als dat niet help, dan KAN het zijn dat je mobo niet lekker is

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Kheb net een pc in elkaar gezet met de MSI kt3 333, zit ook on-board ac'97 en windows herkent die ook niet geheel, maar msi heb een cd'tje bijgedaan en daarop een driver install en dan doet ie het perfekt, dus zoek de driver en volgens mij moet het werken.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ga ff naar de Abit site en klik op drivers voor de BD7 II raid
daar staan goeie drivers

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Als ik drivers probeer te installeren van VIA voor de AC'97 chip dan zegt ie dat ie um niet kan vinden of gedisabled is de BIOS .. maar he t staat hartstikke aan :( ...

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:42
ac'97 is een codec en heeft niets met de chip zelf te maken, ik ken dat bordje niet maar haal of de drivers van de cd die er bij zat, ga naar de site van de fabrikant of als het een "moderne" chip is die 6 kanalen ondersteund, haal dan de drivers bij RealTek op.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

johnny.xxx schreef op 23 augustus 2002 @ 19:04:
ac'97 is niet een type maar een soort chip (dacht ik hoor)
het is een beetje hetzelfde als een GeForce is wel van nVidia maar een nVidia is niet altijd een GeForce.

je kan natuurlijk ff proberen nieuwe drivers te vinden,
het kan ook zijn dat je een TV kaartje hebt bijvoorbeeld en dat het mobo die als een geluidskaart ziet en daarom de onboard uitzet, het kaartje verplaatsen is dan de oplossing.
en als dat niet help, dan KAN het zijn dat je mobo niet lekker is
Normale cheap-ass tv-kaart zal nooit als soundkaart worden herkend, omdat ie die functie domweg niet vervult. En 2 soundkaarten naast elkaar kan prima.

Onder Win98 krijgen we altijd nog van die leuke dingen onder "overige apparaten". Hoe het onder XP heet weet ik niet precies, maar ik ben er haast zeker van dat daar ook nog wel zoiets inzit. Zit er ook nog een nieuwe hardware wizard in? Draai die dan eens...

Als er dan nog totaal niks gedetecteerd wordt is je mobo misschien gaar... Er was hier trouwens een tijdje terug een topic over dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1