Toon posts:

dvd op stereo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Ik heb een dvd speler er bij gekregen en die moet worden aangesloten. Geen probleem, maar ik wil hem ook op mijn stereo te horen zijn. (Normaal met de audio l&r een kabeltje naar stereo). Maar ik had al een scart kabel van mijn stereo naar tv lopen zodat ik geluid van tv en video op de stereo te horen is.(plaatje 1)
Afbeeldingslocatie: http://www.tamara-online.com/plaatjes/1.bmp

Vervolgens heb ik hem via de volgende situatie aangesloten (plaatje 2)
Afbeeldingslocatie: http://www.tamara-online.com/plaatjes/2.bmp
Stereo heeft wel geluid van de tv en de video maar niet van de dvd! Inprincipe dacht ik dat elk geluid wat van de tv afkomt op de stereo te horen moet zijn. Maar hier dus niet. Ik wil dus dat alles is te beluisteren op mijn stereo. Wat doe ik fout?

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
wat je misschien beter kan doen is met een tulp stekkertje de audio uitgang van je dvd speler op een ingang van de stereo doen. of als het kan digitaal.. kan helaas geen plaatjes uploaden maar dus gewoon dvd audio uit naar de stereo audio in

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja hebben wij hier ook (maar dan schotel wel vergelijkbaar iig)
scart van schotel naar video, van video naar tv.
scart zit ook op stereo
en dan van de schotel de audio out naar stereo audio in.
dat werkt prima, dus wat hierboven staat werkt :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje 1 werkt bij mij ook perfect, alleen plaatje 2 niet en ik zou toch ook dvd geluid op mijn stereo willen horen

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hoor je je dvd over je tv?
dan moet het in principe goed zijn.
stereo signaal loopt via stereo-inkanaal naar tv en gaat met stereo-uit kanaal naar je versterker.
misschien is je scartbox niet 21 pins?
split anders je aux aansluiting op je versterker en sluit je dvd appart aan.
ik neem aan dat je aansluitingen te kort komt?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Dnc1n schreef op 23 augustus 2002 @ 22:12:
hoor je je dvd over je tv?
dan moet het in principe goed zijn.
stereo signaal loopt via stereo-inkanaal naar tv en gaat met stereo-uit kanaal naar je versterker.
Dit is niet helemaal waar, er zijn genoeg TV die het inkomende geluid niet direct naar buiten sturen. ;)

Het beste kan je gewoon je audio-uit van je DVD op je versterker aansluiten

Succes

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
je tv hoeft niet per se alles wat erin komt door te sturen naar zn uitgangen.
ik heb op mijn tv een videorecorder op de scart1 aangesloten, en mn tv-out op scart3. op de audio uit van mijn tv heb ik mijn stereo aangesloten.
het geluid van de vcr wordt door mijn tv wel doorgestuurd naar mn stereo, maar het beeld van de tv-out wordt niet naar de videorecorder gestuurd. ik wou een keer een divx op videoband zetten, maar dat lukte mooi niet zo, ik moest mn tv-out rechtstreeks in mijn vcr prikken.
Pagina: 1