Seriele poort programmeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 12:07

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Ik moet voor school een stukje software proggen, een soort chatprogramma zeg maar.

Dit moet multitasking zijn (zeg maar Full Duplex).

Nu ben ik op het internet aan het zoeken naar documentatie over de seriele poort (de adressen/interrupts die ik moet aanroepen om de poort in te stellen) maar ik kan nergens iets vinden, misschien zoek ik wel verkeerd maarjah misschien weten jullie het.

PS. Source code is er genoeg maar ik wil graag documentatie (en m'n begeleider ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[kort door de bocht]
Als je dan ook direkt de URL naar de opdrachtomschrijving en het email adres van je docent erbij post, weet ik zeker dat er zat mensen zijn die hun best zullen doen een voldoende voor je binnen te slepen.
[/kort door de bocht]

Effe serieus: hier kunnen we weinig mee.

Welk OS praten we over, welke ontwikkelomgeving, moet dat chatprogramma via een null modem kabel gaan werken, of mag het ook via een netwerkverbinding? Geef wat zinnige informatie en geef duidelijk aan wat je wel weet en kan, dan vullen anderen misschien wel de gaten voor je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
DOS/C++/Via Null modemkabel..

Ik vraag niet om de opdracht..maar om de documentatie. (opdracht zou ook fijn zijn ofkoors ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ga naar de bieb, leen een boek als "Alles over PC hardware" van Hans-Peter Messmer, en je weet precies hoe je je seriele poort moet aansturen. :)

Onder de meeste OS'en heb je daar overigens niks aan, je moet interfaces dan gewoon mbv API's aansturen.

[edit: oh, DOS, dan kan het wel natuurlijk :)]

[edit 2: voor zover ik weet kun je in DOS gewoon het bestand "COM1:" openen, en er naar schrijven en lezen om data over je seriele poort te sturen. settings stel je in met MODE. kan ook wel via BIOS interrupts natuurlijk...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
*zucht* Ik had natuurlijk van die reacties kunnen verwachten. Ik zit hier op school om een inhaalopdracht te doen, kreeg ongeveer een uur geleden te horen wat ik moest doen, ik kan niet zo 123 naar de bieb en ik kan nog steeds niets vinden op internet. Vandaar dat ik het hier even vraag, hier zitten programmeurs, mensen die misschien wel ervaring hebben met dit soort shit en die linkjes hebben liggen. Ik ben echt niet te lui om naar de bieb te gaan maar als mijn leraar aan het eind van de dag documentatie + source verwacht mag ik het hier toch wel even vragen?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou zeurpiet, zoek dan ook wat beter.

Hupsakee: http://www.cs.cmu.edu/afs/cs.cmu.edu/user/ralf/pub/WWW/files.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43
ben je geholpen met wat pascal meuk ?

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Onno: Ow sorry dat ik niet de opper-superieure-zoekmeester ben hoor!

MerijnB: Nee, Source heb ik al genoeg maaruh tnx anywees :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je met de seriele poort de RS-232?
Want daar heb ik een verslag over gemaakt en kreeg een ACHT daarvoor. Maarre die heb ik dus niet op m'n systeem staan dusse sorry.
Pagina: 1