"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Ik denk dat ze eerst de grootte, en daarna de iets mindere plaatsen zoals ze nu doen gaan aansluiten. Pas als ze echt winst gaan draaien zullen ze de dekking net als ISDN 100% maken, alleen zit je dan nog wel met de mensen waar het echt onmogelijk is ivm lengte naar centrale.
Die 85% is alles wat er gebeurt de komende tijd volgens KPN, het is natuurlijk mogelijk dat er over een paar jaar nog andere centrales aangesloten worden maar voorlopig niet meer.
Adsl zal nooit 100% dekking worden, want het is daarvoor niet rendabel genoeg.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:43:
Ik denk dat ze eerst de grootte, en daarna de iets mindere plaatsen zoals ze nu doen gaan aansluiten. Pas als ze echt winst gaan draaien zullen ze de dekking net als ISDN 100% maken
Waarom zou kpn iets aan gaan leggen waar ze verlies op maken dan ?
Kpn is nog altijd een bedrijf.
Verwijderd
ach het duurt niet lang meer en de KPN zal ten onder gaan (als ze tenminste blijven geloven in dat UMTS, waar ze maar miljoenen (correctie: miljarden) in blijven pompen)) en zal de staat het weer een staatsbedrijf maken waardoor iedereen dus recht heeft op de diensten die het levert want je betaald immers belasting en zal de dekking 100% worden (de mensen die te ver van de centrale wonen daargelaten).
Maar het zal ook niet lang meer duren voordat ISDN internet verkeer tegen een vast tarief bij de KPN afgerekend gaat worden. Dus iedereen (lees: iedereen) kan traks 'always-on' zijn. It's just a matter of time
Maar het zal ook niet lang meer duren voordat ISDN internet verkeer tegen een vast tarief bij de KPN afgerekend gaat worden. Dus iedereen (lees: iedereen) kan traks 'always-on' zijn. It's just a matter of time
Misschien is het handig als je je verhaal even checkt voordat je zoiets post, KPN gaat echt niet zomaar faillhiet hoor.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:52:
ach het duurt niet lang meer en de KPN zal ten onder gaan (als ze tenminste blijven geloven in dat UMTS, waar ze maar miljoenen (correctie: miljarden) in blijven pompen))
UMTS is nog alleen de licentie voor gekocht en die is nu ook afgeschreven, hetzelfde is gebeurt met de e-plus tak oid.
Het duurt echt nog wel een tijd voordat kpn weg is.
Verwijderd
wat moet ik hier aan checken dan? Men maakt afgelopen week bekend dat met 9,3 miljard euro verlies heeft gemaakt (wel op de binnenlandse telefonie winst overigens) en de heer Scheepbouwer zegt dat men blijft inversteren in UMTS want de KPN blijft daar toekomst in zien terwijl diverse buitenlandse telecombedrijven het al lang hebben afgeschoten.
Verwijderd
der zijn vast wel metoden om wel xDSL te krijgen als je verder af woontVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:52:
ach het duurt niet lang meer en de KPN zal ten onder gaan (als ze tenminste blijven geloven in dat UMTS, waar ze maar miljoenen (correctie: miljarden) in blijven pompen)) en zal de staat het weer een staatsbedrijf maken waardoor iedereen dus recht heeft op de diensten die het levert want je betaald immers belasting en zal de dekking 100% worden (de mensen die te ver van de centrale wonen daargelaten).
Ja, dat bedoel ik.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:58:
wat moet ik hier aan checken dan? Men maakt afgelopen week bekend dat met 9,3 miljard euro verlies heeft gemaakt (wel op de binnenlandse telefonie winst overigens) en de heer Scheepbouwer zegt dat men blijft inversteren in UMTS want de KPN blijft daar toekomst in zien terwijl diverse buitenlandse telecombedrijven het al lang hebben afgeschoten.
Die 9,3 miljard was was met de rente afschrijving en de umts licentie afschrijving.
Zonder dat hadden ze maar 75 miljoen verlies.
Dit is een heel groot verschil.
En wat betreft buitenlandse providers die umts laten vallen, daar heb ik nog helemaal niks over gehoord. Heb je een link naar een artikel daarvan ?
Verwijderd
inderdaad ook een mogelijkheid, theoretisch zou iedereen ADSL kunnen krijgen. Maarja de KPN hanteert een (belachelijke) zekerheidslimiet van 3,5 kilometer. Want zeg nou zelf de telefoontikken die alle mensen die buitenaf wonen genereren zijn wel erg lucratief
Verwijderd
nee, was op RTL-Z op de dag van de bekendmaking van de halfjaarcijfers van de KPN. Daar was in ieder geval een man aan het woord die zei dat de KPN dom bezig was omdat een aantal europese telecombedrijuven UMTS al hebben verstoten (onder andere de Spaanse telecom waarvan me de naam even is ontgaan). Ik zou zeggen probeer anders www.rtl-z.nl eens, misschien staat er daar nog wat ergens over.[Airwolf] schreef op 23 augustus 2002 @ 20:02:
[...]
Ja, dat bedoel ik.
Die 9,3 miljard was was met de rente afschrijving en de umts licentie afschrijving.
Zonder dat hadden ze maar 75 miljoen verlies.
Dit is een heel groot verschil.
En wat betreft buitenlandse providers die umts laten vallen, daar heb ik nog helemaal niks over gehoord. Heb je een link naar een artikel daarvan ?
Klopt theoretisch is het mogelijk tot 5,8 km (bbned doet dat ook).Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 20:04:
inderdaad ook een mogelijkheid, theoretisch zou iedereen ADSL kunnen krijgen. Maarja de KPN hanteert een (belachelijke) zekerheidslimiet van 3,5 kilometer. Want zeg nou zelf de telefoontikken die alle mensen die buitenaf wonen genereren zijn wel erg lucratief
Maar kpn wil gewoon geen problemen, dus ze nemen het zekere voor het onzekere (en ik kan het ze niet kwalijk nemen)
Ok, ik zal even kijken.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 20:06:
[...]
nee, was op RTL-Z op de dag van de bekendmaking van de halfjaarcijfers van de KPN. Daar was in ieder geval een man aan het woord die zei dat de KPN dom bezig was omdat een aantal europese telecombedrijuven UMTS al hebben verstoten (onder andere de Spaanse telecom waarvan me de naam even is ontgaan). Ik zou zeggen probeer anders www.rtl-z.nl eens, misschien staat er daar nog wat ergens over.
Verwijderd
tja, kijk, er zijn in nederland diverse plekken waar misschien maar 20 of 30 of misschien nog wel minder woningen in een straal van 5km om zo'n centrale heenliggen, en daar kunnen ze dan gewoon te weinig aan verdienen en dat snap ik wel, maar deze plaatsen komen ook ooit wel, alleen zal dit nog wat langer duren. Vroeger toen de telefoon kwam, toen kwamen de kleinere plaatsen ook pas later en de boerderijen enzo kwamen pas jaaaaaren later... tja...
Verwijderd
Ik hoop van harte dat ADSL ooit een 100 procent dekking zal geven.
Als het zo is dat er altijd mensen te ver af wonen van de centrale dan moet dat ook technisch geen probleem zijn.
Denk aan extra verstekers of hoe dan ook.
Het grootste probleem is het kostenplaatje, daarom zal 100 procent heel lang duren of nooit komen.
Technisch kan alles, dus ook ADSL..
Ik ben wel blij dat de postcodecheck voor me positief is, misschien dat onze lokale actie net dat duwtje heeft kunnen geven al weet je dat nooit natuurlijk..maar dat doet er nu ook niet meer toe....
Als het zo is dat er altijd mensen te ver af wonen van de centrale dan moet dat ook technisch geen probleem zijn.
Denk aan extra verstekers of hoe dan ook.
Het grootste probleem is het kostenplaatje, daarom zal 100 procent heel lang duren of nooit komen.
Technisch kan alles, dus ook ADSL..
Ik ben wel blij dat de postcodecheck voor me positief is, misschien dat onze lokale actie net dat duwtje heeft kunnen geven al weet je dat nooit natuurlijk..maar dat doet er nu ook niet meer toe....
Onwaarschijnlijk. Als KPN die dienst moet gaan aanbieden dan zal zij daarvoor staatssubsidie krijgen omdat het simpelweg niet rendabel is. In dat geval zullen alle 9 andere telco's die DSL aanbieden recht hebben op een gelijk bedrag aan subsidie (EU non-discriminatie regels). Voor het aansluiten van de laatste 835 centrales zullen er dus budget gevonden moeten worden voor subsidies voor 8350 centrales.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:52:
Gezien de orde grootte waar we het dan over hebben geloof ik daar niet zo in.
Nog afgezien van de onwaarschijnlijkheid dat diensten die over het aansluitnet worden geleverd ooit nog in overheidshanden komen.
ISDN is al lang flat fee te verkrijgen. Zie de relevante OPTA uitspraken (zoek maar naar uitspraken waar MCI-Worldcom bij betrokken is). Het kost alleen zoveel dat de meeste mensen er niet aan willen, maar aangezien die prijzen al lang door de OPTA beoordeeld zijn zullen die echt niet zomaar veranderen.Maar het zal ook niet lang meer duren voordat ISDN internet verkeer tegen een vast tarief bij de KPN afgerekend gaat worden. Dus iedereen (lees: iedereen) kan traks 'always-on' zijn. It's just a matter of time
Pagina: 1